Gå til innhold

Hjelp til ny bærbar skole pc

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en bærbar skole pc og jeg trenger litt hjelp for å finne den rette pcen for mitt bruk.

Pris: 7 000 kr,- og ned.

Bruk: Office 2007, Internet, noen gamle spill (starcraft, wc3, cs)

Krav: Pcen kan komme med vista eller xp, skal ha ubuntu på den. Nvidia Skjermkort, 2 GB minne, batteri +3 timer, mer en 80 GB harddisk, skjerm skal være 15.4" eller mindre. Ikke mer enn 3 kg.

Disse har jeg sett på:

Lenovo N200

Lenovo N100

Disse pcene har under 3 timer batteri men jeg hadde da tenke å kjøpe 9-celler batteri.

Skal helst kjøpe pcen på komplett/mpx, siden de er i nærheten.

Er disse greie pcer til mitt bruk eller har dere et annet forslag?

-Nickern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha meg en bærbar skole pc og jeg trenger litt hjelp for å finne den rette pcen for mitt bruk.

Krav: Pcen kan komme med vista eller xp, skal ha ubuntu på den. Nvidia Skjermkort, 2 GB minne, batteri +3 timer, mer en 80 GB harddisk, skjerm skal være 15.4" eller mindre. Ikke mer enn 3 kg.

Disse har jeg sett på:

Lenovo N200

Lenovo N100

Disse pcene har under 3 timer batteri men jeg hadde da tenke å kjøpe 9-celler batteri.

-Nickern

Det finnes bedre PC-er til skolebruk.

Jeg kjøpte en Macbook, ganske grei. Men koster litt mer. Jeg liker ikke Microsoft Windows. Men her er i alle fall noen jeg anbefaler:

Data og nett / RSS

Lag din egen RSS

Mer om dette på Sol.noDatahjelpen

Eksterne linkerPC World

Kjøpehjelp

Tester

-HP 2133 Mini-note

-MacBook

-Asus eee

Veldig greie PC-er til skolebruk

Men vet ikke hvilke priser du hadde i tankene . Men der er mine tips ! :)

Lenke til kommentar

Disse har jeg sett på:

Lenovo N200

Lenovo N100

-Nickern

Det finnes bedre PC-er til skolebruk.

Jeg kjøpte en Macbook, ganske grei. Men koster litt mer. Jeg liker ikke Microsoft Windows. Men her er i alle fall noen jeg anbefaler:

Data og nett / RSS

Lag din egen RSS

Mer om dette på Sol.noDatahjelpen

Eksterne linkerPC World

Kjøpehjelp

Tester

-HP 2133 Mini-note

-MacBook

-Asus eee

Veldig greie PC-er til skolebruk

Men vet ikke hvilke priser du hadde i tankene . Men der er mine tips ! :)

Nei mackbook er noe jeg har ikke lyst på, har ikke noe imot mac bare at det er ingen andre som bruker det på skolen. og så har jeg blitt vant med å bruke windows.

Asus Eee har jeg sett på men synes det er dårlig med plass på den og den har ikke dvd-rom noe jeg synes en pc må ha!

HP 2133 Mini-note har også ikke en dvd-rom og også ikke mye plass til filer.

Prisen på skole pcen hadde jeg tenkt til å være mellom 4 000 - 7 000 kr,-

Lenke til kommentar

Til skolebruk har jeg bare to anbefalinger: #1: Kjøp kvalitet over "imba" specs i crappy innpakkning. #2: Prøv maskiner med ulik skjermstørelse (og oppløsning) før du kjøper. Brukte selv min mors Macbook et par (ok, et halvt år ^^) før jeg kjøpte MBP 15". Macbookens 13" skjerm ble for liten for meg, og forsvarte ikke vekt/størelsereduksjonen.

Utifra det jeg ser her på den skola hvor jeg går, er det største problemet med laptopene som blir brukt (de fleste har acer-maskiner gjennom tilbud fra kommunen (eller fylket var det kanskje)), rett og slett at de detter i fra hverandre. Det kan komme av at noen folk ikke behandler maskina si bra, men i de fleste tilfellene er det ren slitasje fra hyppig bruk i skolen. (Husk: Omtrent alt av skolearbeid foregår på maskinen nå etter de nye reformene, til og med mye av matematikken.)

Det er irellevant om maskina klarer [insert bra tall] i 3dmark, når du uansett bare kommer til å bruke den til skolearbeid (som det virker som utifra første posten, de antikke spillene der teller ikke :p), så kjøp heller noe som du vet holder.

Selv bruker jeg en MacBook Pro, og er veldig fornøyd med den. Det eneste problemet jeg har som macbruker, er at skolas skriverløsning (iPrint heter det, vetdafan hvem som har laga det) ikke funker bra under Leopard (funka ikke i Tiger heller forøvrig). Litt irriterende er det at jeg må ha parallels (fikk ikke lisens fra skola) og windows (ikke til det heller) i ITtimene da vi har hatt en del arbeid i Access (som forøvrig er et fantastisk dårlig program). Ellers har jeg utelukkende gode erfaringer med Mac som allmenfagelev. Keynote er forøvrig milevis forran PowerPoint. ;)

Ser dog at du ikke vil ha Mac. Hva med en Lenovo Thinkpad? Vet ikke hvordan Nxxx-serien til Lenovo er, men Thinkpad er vanligvis forbundet med kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...