robertaas Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Fisk og fugl går vel under "kjøtt" i dagligdags samtale.Tilbake til starten av tråden... hvordan er det lite energieffektivt å spise fisk? Og hvordan gir det mye CO2-utslipp? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Fisk og fugl går vel under "kjøtt" i dagligdags samtale.Tilbake til starten av tråden... hvordan er det lite energieffektivt å spise fisk? Og hvordan gir det mye CO2-utslipp? Det er vel over hodet ingen som bryr seg om CO2-utslippene ved forskjellig mat de spiser, annet enn lettere forstyrrede hippier. Miljøhysteriet i media har tydeligvis gått innpå noen. Om jeg skal være ærlig trodde jeg emnefeltet var ment lettere ironisk. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Fisk og fugl går vel under "kjøtt" i dagligdags samtale.Tilbake til starten av tråden... hvordan er det lite energieffektivt å spise fisk? Og hvordan gir det mye CO2-utslipp? Det er vel over hodet ingen som bryr seg om CO2-utslippene ved forskjellig mat de spiser, annet enn lettere forstyrrede hippier. Miljøhysteriet i media har tydeligvis gått innpå noen. Om jeg skal være ærlig trodde jeg emnefeltet var ment lettere ironisk. word, brotha Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det er vel adskillig flere veggiser som har mangelsykdommer, sammenlignet mot de av oss som spiser kjøtt? Det sier vel sitt. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det er vel adskillig flere veggiser som har mangelsykdommer, sammenlignet mot de av oss som spiser kjøtt? Det sier vel sitt. Ja, veggiser hevder ofte ad de har et fullstendig kosthold med tilførsel av alle stoffene som kroppen trenger. Dette tror de fordi de på grunn av kostholdet sitt mangler viktige stoffer som hjernen trenger for å fungere normalt. Jeg spiser mitt kjøtt med god samvittighet, om miljøtullingene vil protestere mot forurensning kan de ta en tur til Chile og lage et demonstrasjonstog mot vulkanen som har utbrudd der. Den slipper ut 10 ganger mere miljøskadelige gasser hvert sekund enn USA gjør på et år. Bon apetite Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 "Slutt å støvsug - spar miljøet" Jeg synes jeg hører smerteskrikene til mange milliarder regnskogtrær hver gang det ondskapsfulle miljømonsteret av en støvsuger guffer i vei og sluker et par kWh fra kontakten! Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Åhå, bare vent til SV får snusen i dette. Da blir det Co2-avgift på Grandiosaen shit, håper ikke Kristin Halvorsen er bruker her på forumet :S. Momsen er vel mer en nok avgift på grandien da. Eller nei, vent, tenk hvor mye den grisen fiser! Hva har vel alle jordens aktive vulkaner de skulle ha sagt mot alle dyrene som går rundt å fiser ! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) sett at vi "skulle" alle ha begynt med bare grønt og kuttet ut all kjøtt. vi måtte ha ødelagt enorme områder får å kunne ha en plass å dryke, så da kviter vi hos med regnskogen. vi trenger gårdmaskiner som er så stor og apetitt til maskinen svelger mye drivstoff som igjen slipper ut co2. vi trenger også mye sprøyte midler får å kunne bekvitt insekter, så bye bye ozon lag, vi må også lage kunstige piller som erstatter behovet får kjøtt som sikkert ødelegger kroppen. oppsummering... vi kommer til å ødelegge mer av jorden med bare å ha spist grønt Endret 10. mai 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 vi måtte ha ødelagt enorme områder får å kunne ha en plass å dryke, så da kviter vi hos med regnskogen. Jeg vil ikke si noe om forslaget, men jeg tror du bør lære deg litt om hvor mye "grønt" som går med til å produsere kjøtt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 vi måtte ha ødelagt enorme områder får å kunne ha en plass å dryke, så da kviter vi hos med regnskogen. Jeg vil ikke si noe om forslaget, men jeg tror du bør lære deg litt om hvor mye "grønt" som går med til å produsere kjøtt. det jeg mente var får å statuere et eksempel som gjerne er litt på spisen Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er selvfølgelig nyttig i en diskusjon, men ikke når eksempelet er direkte feil. Å produsere tilsvarende mengder energi i form av grønnsaker, korn o.l. krever langt mindre energi enn å produsere samme mengde energi i form av kjøtt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er selvfølgelig nyttig i en diskusjon, men ikke når eksempelet er direkte feil. Å produsere tilsvarende mengder energi i form av grønnsaker, korn o.l. krever langt mindre energi enn å produsere samme mengde energi i form av kjøtt.Men det er kun om man ikke utnytter energien som man for eksempel kan få fra møkk. Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Men det er kun om man ikke utnytter energien som man for eksempel kan få fra møkk. Ganske irrelevant i den sammenhengen, siden det som ble diskutert var bruk av areal til jordbruk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Men det er kun om man ikke utnytter energien som man for eksempel kan få fra møkk.Ganske irrelevant i den sammenhengen, siden det som ble diskutert var bruk av areal til jordbruk.Ikke i det hele tatt da dette er energi som man kan bruke istedefor energi fra biodrivstoff... som jo opptar areal å lage. Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Biodrivstoff er uansett uholdbart på lang sikt, og hvis man ønsker at noe mer enn en mikroskopisk andel av biler skal bruke biodrivstoff kan ikke energi fra møkk erstatte dyrket biodrivstoff i praksis. Det meste av energitapet fra plante til kjøtt skjer i form av kroppsvarme og annen ikke utnyttbar energi. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 dette går nå alt for langt ut av evnet, men jeg vil også si noe om biodisel som dere sikkert hater at jeg sier. skal vi produsere enorme mengder biodisel i form av planter og ikke kumøkk... tja, skal vi si mais? skal vi da produsere så mye at all den maten kunne heller ha blitt brukt til å fø den fattigere delen av verden. husker ikke hvilken artikkel det var, men nede i Nederland produserte de store mengder biodisel av nemlig planter som heller kunnet ha blitt utnyttet som mat. nok om dette, la oss eller forholde oss til evnet Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Immortal Technique - Beef and Broccoli Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Så meg nødt til å slette en rekke innlegg som inneholdt blant annet banneord og/eller trolling. Kan dere ikke holde dere saklige, har dere ingenting i en slik diskusjon å gjøre. Reaksjoner på moderering gjøres ikke i tråden, men på PM. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Dette forslaget vil jeg heller kalle ekstreminisme fremfor et godt forslag. Det finnes hauevis av ting å hakke på når det gjelder miljøet så hva folk spiser synes jeg man kan holde utenfor. Jeg kommer forøvrig aldri til å slutte å spise kjøtt! Den opptimale godmaten er jo nettopp biff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå