Optimus Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 hvor kan jeg få tak i den beste shimsen i norge..?? har sjekka microplex men de har ikke cobbershims til amd.. Takker for svar Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 visst du hadde kjøpt kobber chims så hadde du kortslutta prosessoren. derfor selger dei ikje cobbarchims Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 til MeG^: alt metall leder mer eller mindre elektrisitet. det som gjør at chimsen ikke skal kortslutte prossesoren, er utformingen av chimsen. dvs at chimsen må ikke dekke strømførende deler. en annen ting å tenke på er at chimsen i utgangspunktet ikke er ment til å overføre varme, men fordele trykket over prossesoren, i stedet for kun på selve prossesorbrikken. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Quote: On 2001-09-27 15:29, Optimus skrev:hvor kan jeg få tak i den beste shimsen i norge..??har sjekka microplex men de har ikke cobbershims til amd..Takker for svar du kan f.eks. besøke http://www.3dfxcool.no jeg tror de har kobberchims Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 har hørt at det ikke anbefales å bruke shims....gir ikkke noe bedre kjøling alikevel....men kanskje sjangsen for å ødelegge prosessor coren når en setter på vifta blir noe redusert Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 shims er kun lagd for å lette på arbeidet under montering av vifte på prosessoren. ikke noe mer noen tror att denne hjelper med selve kjølingen , det gjør den ikke ! Lenke til kommentar
t_man Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Altså...den kan hjelpe til med 'selve kjølingen'. Dette fordi at shimsen hjelper til at viften blir plassert 'bedre', noe som igjen fører til at viften utnytter sitt maksimale, som igjen kan bidra til selve kjølingen. _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2001-09-27 19:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå