care1337 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har to kattunger på 9 uker. Fikk dem for 10 dager siden. To hankatter som heter Per og Pål. Dem er vant med tørrfor. Og har kun fått boksemat en gang i uken av hun jeg fikk kattene av. De første tre dagene fikk dem tørrfor hos meg. Men så åpnet jeg en stor boks med boksemat. Serverte og satte boksen i kjøleskapet. Nå vet dem at jeg har bokser med kattemat i kjøleskapet. Og sprinter bort når jeg skal hente meg litt eller drikke selv. Dette har ført til at dem nekter å spise tørrfor. Følger rundt meg hele tiden og mjauer som bare det. Hu dama i dyrebutikken overtalte meg til å kjøpe en bag med kattemat for 400 kr,- som dem ikke liker. Bah. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ta vekk maten i skåla. Gi dem mat til faste tider på døgnet, ta vekk om de ikke spiser. De kommer ikke til å sulte ihjel ved siden av maten Dummeste du kan gjøre nå er å begynne å blande ting inn i maten osv. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 hvilket merke? mener at iams har smaksgaranti dersom de ikke spiser men de spiser nok når de blir sulten. har jeg biff i kjøleskapet spiser jeg det framfor kjøttdeig Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Det dyre foret jeg har heter Royale Canine (noe slikt.) Dem har vel kun spist 100 gram av dette totalt siden jeg fikk dem, men det er dyrt for beregnet for små kattunger. Orker ikke kaste bort 4 kg til 365 spenn altså. Takke for svar forresten. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 det varer lenge hvertfall og er mye bedre enn butikkmat. kan legge til at den ene katten min får sår/rur under haka pga det :s Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 det varer lenge hvertfall og er mye bedre enn butikkmat. kan legge til at den ene katten min får sår/rur under haka pga det :s Ja, er vel mer luksus dette her. Men dem spiser det ikke. Bortkastet penger er det doh, Hva er egentlig holdbarhetsdatoen etter at man har åpnet en slik pose? Jeg kan kanskje blande litt av dette sammen med et tørrfor som dem spiser (i nøden?) Friskies? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Som sagt, la det stå. De kommer ikke til å sulte ihjel forran maten! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Pus elsker Royal Canin Det og Iams er vel noe av det beste du kan gi kattene. Det inneholder det de trenger, og de spiser det når de blir sultne. Enkelt og greit. Ellers henger jeg meg på Juliess; De sulter ikke ved siden av maten. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Har gått to dager nå, uten at dem har fått noe annet. Den ene av kattene knasker forsiktig på maten, men det er ikke mye han spiser om gangen. Den andre katten min nøyer seg med å sleike av middagsrester på kjøkkenbordet. Det frister veldig å gi dem boksematen nå, den står jo bare i kjøleskapet og lager mugg. Spesielt når jeg lager meg mat er det mjaoo i hele tiden. Dem prøver så godt dem kan å komme til maten min, og jeg må ta dem ned fra sofaen/spisebordet. Føler meg ganske egoistisk når jeg sitter her med masse mat, og har to sultene katter rundt meg. Uff. :S Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Ikke gi de noe annet enn tørrforet. De spiser det til slutt. Har selv brukt samme merke og type på alle kattene mine og har ikke hatt noen problemer. Du får prøve og gi dem litt boksemat igjen når de har blitt litt større Endret 2. mai 2008 av mushi Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ta vekk maten i skåla. Gi dem mat til faste tider på døgnet, ta vekk om de ikke spiser. De kommer ikke til å sulte ihjel ved siden av maten Dummeste du kan gjøre nå er å begynne å blande ting inn i maten osv. kan det ikke være lurt å legge en ss med boksmat på toppen av tørrforet? da vil det jo lukte og smake bedre av maten. blir det samme som pølse og potetstappe. du kan spise bare potetstappe, men det blir mye bedre vist du har noen pølsebiter sammen med den... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 kattene er veldig flinke til å sortere ut det de ikke liker Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) kattene er veldig flinke til å sortere ut det de ikke liker det er bare å gi de mat. samme va det er så spiser de det vist de ikke får noe annet.. edit: de er som arn. de må ikke tro at det lønner seg å mase (du må ikke gi etter fordi om de er litt kresen) Endret 2. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Etter at dem knapt hadde rørt tørrforet på to dager. Fikk dem restene av boksen. Jeg sørget for at dem fikk med seg at jeg flyttet boksen fra kjøleskapet og ut døra - i søppla. Nå er dem ikke så intressert lengre når jeg selv skal i kjøleskapet. Når dem fikk maten, strødde jeg tørrfor over boksematen. Men jeg trur nok 99% av tørrforet lå igjen etter at dem hadde forsynt seg. Men gjorde dette egentlig bare for å kvitte meg med boksen. Selv om jeg har tre kg med boksemat i skapet. ^^ Anyway. Nå er det ingen nåde. Dem får spise det jeg gir dem. Punktum. Et annet problem som blir mer og mer irriterende er at dem MÅ ha fysisk kontakt med meg eller være så nærme meg som mulig. Ser jeg på tv, ligger jeg i sengen og går jeg på do følger dem etter - uansett. Uten unntak. I skrivende stund ligger dem på fanget mitt mens jeg skriver på pcn. Jeg har prøvd å ta dem vekk, sikkert 50 ganger på rad - i løpet av en time. Men da ga jeg opp. 1-0 til dem. Jeg kan ikke låse dem inne på et rom heller - det blir for dumt. Igjen, takk for svar. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det ER allerede 1-0 til dem nå som du ga dem resten av boksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå