Patney Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Hva syntes dere om No More Heroes? Har dere noe dere vil diskutere? Selv syntes jeg det var ganske awesome, men det var utrolig kjedelig mellom hovedmåla. Gørrkjedelige minispill og overrepetive killingmissions. Men alle cutscenes, karakterene, stilen og bosskamper var så utrolig digge at jeg tilgir. Noe av musikken var dritdigg og! For de som har rundet spillet: Det er det Jeane sier når alt går fastmotion. Musikken Mine favorittsanger i spillet^ Jeg håper på en oppfølger, men da burde de fjerne alt det som gjorde spillet kjedelig, spesielt minispillene. Endret 2. mai 2008 av Patney Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) No More Heroes er et fantastisk spill. Hadde tenkt å lage en diskusjonstråd så fort jeg hadde spillt igjennom den ekte slutten. Har bare sett den "uekte" slutten så langt. Hittil er dette mitt definitive favorittspill denne generasjonen, over WiiSports, Bioshock, og gjennom-moddet Oblivion(Vanlig versjon var helt håpløs for Elder Scrolls fans). Jeg hadde ikke så mye problemer med at gameplayet er repeditivt, siden jeg elsker gode hack&slash spill. Mot slutten ble jeg så ivrig etter å se historien at jeg valgte å ta sluttbrettene framfor å spare opp penger til den siste våpenupgrade'n, men jeg kommer nok til å gå tilbake og få den før jeg spiller den ekte slutten, og jeg kommer nok til å spille spillet om igjen på hardere vanskelighetsgrad. Det er ennå mye slåsseteknikker som ikke står i bruksanvisningen som jeg har lyst til å mestre, og jeg har lyst til å se hvordan historien bygger seg opp nå som jeg vet hvordan det går. Det jeg digger med historien: Jeg liker hvordan den bygger seg opp, fra at Travis bare vil bli Nummer 1, til at det blir mer og mer meningsløst å sloss, og til slutt så gjør han det bare for å se slutten, akkurat som de fleste spillere. Elsket også "kampen" mot Letz Shake. Mest episke oppbyggingen noensinne, og så totalt anti-klimaks da han blir drept før kampen. Lo som tårene trillet. Favorittkampene mine var nok Shinobu, Bad Girl, og Jeane. Kampen mot Jeane var helt fantastisk, siden i det første forsøket satt jeg bare med hakeslepp og forstod ikke hvordan det skulle være mulig å treffe henne i det hele tatt. Referansen til Duke Nukem Forever var også hysterisk. Det var også utrolig mange små gameplaydetaljer i hovedbrettene som var veldig morsomme og uventede, fra baseball til brannalarm til å kjøre over baseballspillere med motorsykkel. Selv om spillet klart er en actionkomedie, så var det også en del marerittaktige seksjoner. Særlig oppbyggingen til Letz Shake, første gang man møter fiender i Darth Vader kostymer, og løper gjennom den evige skitne gangen. Samme med skogen på slutten. Fantastisk creepy, samtidig som det er hysterisk morsomt. Alt i alt er det et spill med fantastisk historie, innovativ slossing, og til og med ikke den litt tomme byen og intetsigende småjobbene greide å sette noen demper på gleden min, siden det var helt fine avlastinger fra slossingen. Likte godt å samle på fete T-skjorter. Har lyst på en del av dem i virkeligheten. Eneste skuffelsen er vel hvis man som meg elsket Killer7, så har ikke plottet den samme dybden her. Men så er jo dette en komedie, og trenger ikke den dybden heller. Tipp, topp! Løp og kjøp til alle dere som ikke har spillt det! Endret 2. mai 2008 av Niskivara Lenke til kommentar
Patney Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Hm, jeg spilte aldri Killer7. Men har alltid hatt litt lyst. Synd jeg ikke kjenner noen som eier det, slik at jeg kunne lånt. Historien er digg ja. Overfladisk og klisjé, men det er jo meninga. Elsker hvordan de bryter den fjerde veggen stadig vekk. Du kommer til å elske true ending. Og, jeg elsker når Travis bruker sin finishing move og sier... MOE~ Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Killer7 er et veldig annerledes spill på mange måter, men også veldig likt. Gameplayet er mye enklere og mer strømlinjeformet. Man bare går rundt på rails, og stopper i blant for å skyte leende selvmordbombedemoner. Det handler mye mer om at hver nye fiende er en slags puzzle, enn selve actionen. Ikke alle kommer til å like det, for det er veldig basic. Men storyen er helt fantastisk, og stemningen ekstremt creepy. Mens No More Heroes er 100% komedie, og 10% mareritt, så er Killer7 100% mareritt, og 10% komedie. Begge er da 110% på stemningen sin. Killer7 kaster ut mange ganger så mange absurde små tråder som NMH, men det greier også å vri seg rundt mange ganger mer, og faktisk løse opp nesten alle flokene på slutten, og ha en ekstraslutt som klusser til alt igjen på en helt fantastisk måte. Man er aldri sikker på hva spillet er, og det overrasker konstant. Akkurat som No More Heroes så bryter det villig den fjerde veggen mange ganger. Absolutt noe å sjekke ut hvis du vil ha mer av samme sinnsyke type story, bare mye mørkere. Men gameplayet er ikke sammenlignbart, så enn om du likte NMH så kan du hate Killer7. (Men da er du dum og går glipp av en like fantastisk opplevelse). Jeg gleder meg virkelig til den sanne slutten på NMH, og kommer nok til å spille det om igjen på Bitter. Og ja, finishing move'ne er fantastiske. Vurderer virkelig å importere amerikanske utgaven for å få blodet, for NMH er et spill som er ment for å være blodig, og selvom det er fantastisk uten, så ser enda mer fantastisk morsomt ut med. Det er litt som Monthy Python sketcher. Killer Rabbit sketchen og Black Knight sketchen fra Ridderne av det Runde Bord hadde vært hysterisk morsomme uten blod, men blodfontenene pusher det bare det ekstra hakket over-the-top. En til av mine yndlingsdeler som jeg hadde helt glemt: Delen hvor man plutselig spiller et gammelt Shoot'em'up basert på robotfigurene Travis samler. Selve spillet var kanskje ikke spesielt bra, men musikken, grafikken, avbrekket det ga fra slossingen, og hele ideen gjore at jeg smilte og lo høyt gjennom hele det lille spillet! Fantastiske saker! Lenke til kommentar
Patney Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Jepp, jeg hater litt at det er sensurert. Har sett de viktigste scenene op youtube, en comparison av sensurert og usensurert. Den sensurerte versjonen (vår) er helt tam i forhold! Scenene blir helt rå med alle de detaljene amerika fikk. Men fortsatt morsomt uten. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Så blodet er borte fra cutscensa og? Lurer egentlig på hva som fikk dem til å være mer forsiktig her til lands, kanskje England og tyskland, men det kunne vel likevel være forskjellige versjoner. Har veldig lyst på spillet siden jeg liker gode historier og pga det ser så orginalt ut, men jeg er opptatt med gta og en del andre spill for tiden og har lite penger. Endret 4. mai 2008 av Gormers Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Så blodet er borte fra cutscensa og? Lurer egentlig på hva som fikk dem til å være mer forsiktig her til lands, kanskje England og tyskland, men det kunne vel likevel være forskjellige versjoner.Har veldig lyst på spillet siden jeg liker gode historier og pga det ser så orginalt ut, men jeg er opptatt med gta og en del andre spill for tiden og har lite penger. Det var vel paa grunn av Japan at blodet ble tatt vekk. Masse blod er ikke et like stort salgsargument i Japan som i vesten. Og saa lisensierte Rising Star Games den japanske utgaven. Kanskje fordi det var enklest/billigst, eller kanskje paa grunn av at Manhunt 2 ble stoppet i Europa. Men spillet er absolutt verdt hver krone ogsaa uten blod. Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Vel.. jeg har begge versjonene og synes at det er best med blod. Blir ikke det samme når fiendene blir til støv og forsvinner Ellers så var det et konge spill da. Verdt å kjøpe! Endret 12. mai 2008 av Zaplame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå