Gå til innhold

Småproblemer med Wine <fikset>

Anbefalte innlegg

Hei, har litt problemer med wine, nærmere bestemt når jeg skal spille Counter Strike Source i wine.

Når jeg starter opp Source, så kommer det opp en melding som sier Your video driver appear to be out of date... Er det noen som har en måte å "fikse" dette "problemet" på, er det driveren i linux jeg må oppdatere eller er det en annen driver som må oppdateres ? Evt tips på hvordan jeg gjør dette ..

Ps: skjermkort Nvidia 7600GT

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men får du spillt da? Steam støtter jo ikke linux, så den skjekker sikkert bare om du bruker nyeste windows-driver.
Steam kjører finfint i linux med wine:

http://appdb.winehq.org/appview.php?versionId=1554

Derimot ser det ut til at nyeste versjon av wine har noe grums med Counter Strike, så med mindre noen har funnet en fiks kan det lønne seg å rulle tilbake til versjon 0.58. Det blir ikke før første stabile versjon i sommer (versjon 1.0) at vi kan unngå slike hendelser (dvs. at applikasjoner som har virket plutselig ikke virker i en ny versjon):

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=3731

Lenke til kommentar

Det er ikke et problem at Steam klager på videodriveren... Jeg mener den har gjort det så lenge jeg kan huske. Velg "ikke plag meg mer med denne meldingen" (eller det tilsvarende som står der) og trykk ok.

Lenke til kommentar

Fikk det til ved å oppdatere driveren en gang til med envy, da fikk jeg også lagt til Nvidia settings. Tusen takk for all tilbakemelding, nå spiller jeg i alle fall counter strike source så det synger etter. Skal snart forsøke meg på flere spill, men alt går tilnærmet smooth på source (eneste er at jeg har litt lav FPS) typisk 30-50 men jeg tror det kan være noe med at når jeg kjørte i windows sist, så hadde jeg ett X850XT PE skjermkort og hvis jeg ikke husker feil så er det kraftigere enn 7600GT skjermkortet som jeg kjører med nå. Løsningen på det blir uansett å oppgradere skjermkortet på sikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...