1915 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 jeg og pusn min sitter med pcn og surfer litt på nettet. hun har mac og jeg har vanlig pc. så bruker vi begge itunes. vi er hjemme hos henne, hun har trådløst nettverk, med heksadesimalt passord på. og det er kunn vi som er hjemme i huset. og vi vet at det er bare vi som bruker nettet. og vi finner 2 stykker på itunes delt biblioteket som ikke skal være der. jeg lurer på om det er noen som har klart å hacke passordet ? er det mulig å bruke et program for å se hvem som er på nettverket ? siden jeg ikke kommer meg inn på routern siden hun har salten bredband. takker for alle gode svar Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Mac kan bruke IPscanner: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23834 Vista kan bruke Network map: http://www.microsoft.com/windows/products/...networking.mspx Men skjønner ikke hvorfor du ikke skal ha mulighet til å logge på den trådløse routeren og se hva aktivitet som skjer. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 takker skal prøve på macen har xp på laptopen ;P Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 fant 2 stykker som ikke skal være på nettverket ;o Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Vet du hvilken type kryptering det brukes på nettverket? Er det WEP? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Vet du hvilken type kryptering det brukes på nettverket? Er det WEP? wep, heksadesimalt passord ;o Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Bruk WPA du WEP er det ikke særlig sikkerhet i Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Som nevnt er WEP ikke speisielt sikkert. Vil du sikre deg mot innbrudd er nok WPA-PSK veien å gå. Dette støtter også passord i ASCII slik at du kan skrive inn egne bokstav-passord. Wikipediaartikkel om WPA: http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Protected_Access "One major improvement in the protocol over WEP is the Temporal Key Integrity Protocol (TKIP), which dynamically changes keys as the system is used. When combined with the much larger initialization vector, this provides greatly improved protection against, and effectively defeats, the well-known key recovery attacks on WEP. In addition to authentication and encryption, the protocol also provides vastly improved payload integrity. The cyclic redundancy check (CRC) used in WEP is inherently insecure; it is possible to alter the payload and update the message CRC without knowing the WEP key." Endret 1. mai 2008 av Skagen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Når de først har brutt seg inn på ditt nettverk, kan du jo prøve å bryte deg inn på deres PC da Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Når de først har brutt seg inn på ditt nettverk, kan du jo prøve å bryte deg inn på deres PC da Arp-spoofing!!! Go go go!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå