Gå til innhold

BK: Bridge over river Kwai

Anbefalte innlegg

Er et eller annet i dette bildet som i alle fall fenger meg. Har lyst å høre deres tilbakemeldinger. Justert litt småtteri som kontrast og størrelse. Litt mørkere himmel har jeg også ordnet. Ellers er det orginalbilde. 

post-53667-1209675393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slutter aldri å bli overrasket over hvor små detaljer folk henger seg opp i. Hva med å komme med noe posetivt? Jeg er negativ når jeg ser hele bilder bli ødlagt av feile kontraster, feil eksponeringer, men sånn pirk som dette liker jeg overhode ikkje.

Har vært her selv. Det er et nydelig sted, og en bro som har en blodig historie.

Synes fargene var svært fin. Ville kanskje tatt bilder fra andre vinkler (noe du kanskje også har gjort??)

f.eks rett fra broen, eller gått nærmere? evtuelt fått toget med.

men bilde har jeg lite å utsette på :-)

Lenke til kommentar

Jeg syns dessverre hovedmotivet - broen - forsvinner i bildet. Den går nesten i ett med trelinjen bak. Gelenderet er selvsagt også uheldig, siden det bidrar til å lede oppmerksomheten vekk fra motivet.

Det positive er at du har fått en flott dybde, som suger meg inn i bildet. Du har også bra smell i fargene.

Lenke til kommentar
slutter aldri å bli overrasket over hvor små detaljer folk henger seg opp i. Hva med å komme med noe posetivt? Jeg er negativ når jeg ser hele bilder bli ødlagt av feile kontraster, feil eksponeringer, men sånn pirk som dette liker jeg overhode ikkje.

Ber man om kritikk, får man kritikk. Dersom trådstarter hadde bedt om kritikk på etterbehandlingen, og kun den, ville jeg ikke kommentert gjerdet, men kun det faktum at broen er "redigert" bort.

Det blir for dumt å si at bildet er "fint" for det lærer man ingenting av. Spesielt når det er små detaljer som faktisk utgjør forstyrrende elementer. Kanskje trådstarter neste gang er mer bevisst på nettopp dette, og produserer et bedre bilde.

Mener ikke komme fram som negativ her, men gjerdet, og at broen ikke synes godt med trelinjen rett bak, trekker altså ned. Som både jeg og andre har kommentert, har du fine farger og bra dybde.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar

Sorry for posting på feil sted. vet da inderlig godt at det skal postes i bildekritikken. Har jo postet flere bilder

her før. Når det gjelder bilde så var det egentlig et "feriebilde" som jeg igjen er veldig fornøyd med. 

Har andre motiver fra samme plassen som jeg også er fornøyd med.

Bildet er tatt i Thailand for noen uker siden. Ved Kwai. (Broen og filmen som omhandler denne broen). Er et par timer utenfor byen Bangkok.

Endret av Kim T
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva aksje gnåler om her, for det heter tross alt Bildekritikken. Jeg føler at jeg gir balanserte og ærlige kritikker, som ikke utelukkende bygger på mitt eget syn på fotografering. Jeg kan noen tider gi et bilde med dårlig skarphet, rare kontraster og helt feil farger topp kritikk, og et knivskarpt og ellers perfekt bilde dårlig kritikk. I slike tilfeller er det fordi jeg ser noe kunstnerisk interessant i det "dårlige" bildet, mens det perfekte er preget av å ikke evne å engasjere meg. Som oftest lar jeg være å kommentere slike bilder som de uengasjerende bildene.

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å gi noen spesiell kommentar til dette bildet, for jeg finner det sånn midt i mellom både teknisk og innholdsmessig. Det inneholder likevel en teknisk feil som er grov i et ellers teknisk greit bilde. Enten legger man seg på en teknisk stil som krever perfeksjon, eller så gjør man det ikke. Dette bildet krever teknisk perfeksjon, og da er kritikken av gelenderet helt på sin plass. Det er i tillegg enkelt å fikse det med å beskjære litt i høyre kant, og litt i bunn. Det er slik konstruktiv kritikk vi lærer av, og jeg tipper trådstarter takker for det tipset hvis han foretar den forandringen.

Lenke til kommentar

Å beskjære bildet og gelenderet var noe jeg faktisk tenkte på. Men dette var eneste plassen vi fikk sett hele broen. Noe som jeg igjen syntes var det viktigste med hele bildet. Det hadde nok blitt mye bedre teknisk ved å beskjære bildet men da vil det miste litt av meningen med bildet.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke det gjør noe om den siste biten av broen forsvinner ut av høyre kant, for alternativet er dårligere. Begrensninger må vi alle leve med. Det eneste jeg synes bildet taper med en beskjæring er de artige "hjulene" i bunn av bildet.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hva aksje gnåler om her, for det heter tross alt Bildekritikken. Jeg føler at jeg gir balanserte og ærlige kritikker, som ikke utelukkende bygger på mitt eget syn på fotografering. Jeg kan noen tider gi et bilde med dårlig skarphet, rare kontraster og helt feil farger topp kritikk, og et knivskarpt og ellers perfekt bilde dårlig kritikk. I slike tilfeller er det fordi jeg ser noe kunstnerisk interessant i det "dårlige" bildet, mens det perfekte er preget av å ikke evne å engasjere meg. Som oftest lar jeg være å kommentere slike bilder som de uengasjerende bildene.

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å gi noen spesiell kommentar til dette bildet, for jeg finner det sånn midt i mellom både teknisk og innholdsmessig. Det inneholder likevel en teknisk feil som er grov i et ellers teknisk greit bilde. Enten legger man seg på en teknisk stil som krever perfeksjon, eller så gjør man det ikke. Dette bildet krever teknisk perfeksjon, og da er kritikken av gelenderet helt på sin plass. Det er i tillegg enkelt å fikse det med å beskjære litt i høyre kant, og litt i bunn. Det er slik konstruktiv kritikk vi lærer av, og jeg tipper trådstarter takker for det tipset hvis han foretar den forandringen.

PM. du er veldig flink med tilbakmeldinger, så om du følte det rettet mot deg, så beklager jeg det. Stå på du, du gir mye til andre.

Og god helg, sjekk PMelding

Lenke til kommentar

Ok, den er oppfattet. Jeg tok det vel egentlig ikke så veldig personlig heller, men så en mulighet til å komme med en utlegning om hvordan man kan se på bilder. Glad for at du synes jeg gir gode tilbakemeldinger.

En god helg til deg også, aksje. Jeg skal sjekke PM.

Lenke til kommentar

Det må da være noe du selv har gjort. Jeg har i alle fall lastet opp et JPEG bilde. :)

Takker for gode tilbakemeldinger på bildet. Skal se om jeg laster om et til senere fra samme plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...