Gå til innhold

Trenger noen tips til kjøp av ny pc

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc som for det meste kommer til å bli brukt til spilling...

Har konfigurert litt forskjellige forslag fra komplett.no og kommer frem til noe sånt som dette(kopierer direkte fra komplett):

Hovedkort: Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Ram: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

Harddisker: Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM &

Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM

Skjermkort: Gainward GeForce 8800GT 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 650+/1900Mhz+, "GS"

Lydkort: Creative SB X-Fi Gamer, Bulk

Trådløst nettverk: inksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g , WPA/AES

Nå, det jeg lurer på er om dette kommer til å funke, og hvordan det fungerer med vista ultimate 32 bit...

BTW, hvordan er det med klokking og sånt. Noen som vet om dette systemet egner seg for overklokking uten for høy temperatur? (Har ingen watercooling eller lignende)

Er veldig takknemmelig for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det var min PC ville jeg gått for en E8400 CPU. den gir deg mer "bang for your buck"

Trenger du 1TB harddisk? Bruker du den til mye Videoredigering e.l.?

Ville kanskje vurdert å droppe Raptor disken. er sykt dyr i forhold til 7200rpm disker, og jeg tror du har tid til å vente litt.

Jeg regner med at du ikke har tenkt å bytte hovedkort så ofte og anbefaler deg derfor til å kjøpe et Vista Home Premium 64-bit da du mest sannsynlig ikke trenger alle funskjonene i Ultimate

Med de pengene du sparer på OS'et kan du, hvis du vil Kjøpe deg et til RAM-brikkesett å få 8GB RAM

Trenger du lydkort?

Ville gått for et fabrikk-klokket MSI 8800 GT

Håper det var behjelpelig og at jeg ikke bare forvirret deg.

NOTE: Ville kansje ha bygd PC-en selv, da det blir billigere og morsomere :)

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Takker for rådene;)

Tror jeg beholder raptor disken for os, men bytter ut 1 tb harddisk med 750 gb eller 500 gb

Vet du om hovedkortet jeg har valgt støtter dobbel ram(8gb), i så fall hvordan kan jeg gjøre det? bare bestille en ekstra ram brikke sammen med resten av pcen?

Btw, er det innebygd lydkort i hovedkortet?=P

Sorry er litt ny på dette området, har hittil bare brukt bærbare pcer:)

Fortsatt takknemmelig for svar;)

Lenke til kommentar

Det er (nesten) alltid integrert lydkort i HK'et. For å få 8GB Ram er det bare å slenge med et ekstra brikkesett når du kjøper PC-en.

Mener du 4 RAM-slots? Håper det for jeg har aldri sett et HK med bare 1 RAM-slot :p

Er det på Komplett Dinside PC du er å ser? isåfall si hvilken du ville gått for så skal jeg se på den :)

Lenke til kommentar

Nja, ser for det meste på Komplett Gamer i05, Komplett Gamer i25 SLI ready og Komplett S775 Core2 Duo, men har også sett litt på Komplett Din Side PC:)Men på alle jeg har sett på har jeg jo oppgradert en del deler fra startpakken:)

Angående det med Intel Core2 Duo prosessor i steden for Intel Core2 Quad, hva er egentlig forskjellen? Og hva er minuset med begge?=P

Og ja, mente 4 ram-slots:D

Forresten, hvordan bruker jeg sånn smilies og sånt?=P

Endret av sjur5
Lenke til kommentar

Forskjellen på dualcore og quadcore:

Dualcore: Er en utprøvd teknologi ig er derfor mye billigere enn "state of the art" quad-prosessorer. Det er bedre å gå for en E8400 3,0ghz dualcore(ca. 1400,-) enn en feks. en Q6600 2,4ghz quad(ca. 1500-1600,-) hvis du skal bruke PC-en til gaming.

Quadcore, også bare kalt "quad": Er en mye nyere teknologi og er derfor dyrere. som navnet tilsier er det quadruple ( 4 ) kjerner i prosessoren og derfor egner den seg mer til multitasking.

Per idag er det INGEN spill som krever quad, og nesten ingen prgrammer som kan utnytte quad'ens multitasking evner. Det er derfor bedre å gå for en dualcore.

Håper det hjalp. Her er linken til E8400:

https://prisguiden.no/product.php?productId=87253]

( får å få smileys trykker du på knappen som er markert med en rød ring i bildet jeg la med )

post-157977-1209764734_thumb.jpg

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...