Gå til innhold

På lyssetings kurs - første gang i studio

Anbefalte innlegg

Hei.

Vil veldig gjerne høre hva folk har å si om mitt første portrett bilde!

Tatt under fotopias lyssetings kurs, som da var første gang jeg var i studio. Det er også første gang jeg redigerer portrett bilder, så jeg tar i mot tips, hint og kommentarer med takk!

Mvh Fred-Stian!

post-99509-1209673428_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt...en nydelig modell :)

Flott lyssetting, men hadde gjort seg med en oppletting av skyggepartiene, disse var for harde og uten detaljer.. Videre skulle du fått *glimt * i øynene , det ville gitt mere liv til modellen.. En hvit plate ved kameraet hadde antegelig vært nok..?

Modellen kommer godt ut fra bakgrunnen, og jeg likte lyset i håret :)

Uttrykket som modellen har , er både behagelig å betrakte, samt pirrer nyskjerrigheten

Lenke til kommentar

Synes hudtonene er litt for varme jeg ?

og softingen blir litt dårlig maskert ved overgangen panne / hår.

Ellers var øynene alvor blodsprengt? reeeemove it. når du retusjerer hud osv så mye så burde du gi øynene en overgang også.

Litt lysere iris, litt mindre blodfarge.

Fin posering og fint lys. Satt du lyset og styrte posering selv? Eller gjorde instruktørene det?

Lenke til kommentar
Først av alt...en nydelig modell :)

Flott lyssetting, men hadde gjort seg med en oppletting av skyggepartiene, disse var for harde og uten detaljer.. Videre skulle du fått *glimt * i øynene , det ville gitt mere liv til modellen.. En hvit plate ved kameraet hadde antegelig vært nok..?

Modellen kommer godt ut fra bakgrunnen, og jeg likte lyset i håret :)

Uttrykket som modellen har , er både behagelig å betrakte, samt pirrer nyskjerrigheten

Delvis enig i det med oppletting av skyggepartiene, ettersom det var et lyssettings kurs har jeg flere bilder hvor det er brukt lamper på begge sider eller reflektor så det blir mindre harde skygger. Men likte dette bildet, synes det ga litt mer personlighet over bildet. Ved første øyekast så hun "litt for søt ut", ventet bare på at hun fniste, satte pekefingeren i munnen og tok hodet på skrå så fort noen sa noe hun ikke helt skjønte. (No offence, hvis modellen leser dette...) Men hun hadde en flott personlighet, røff når det trengtes og søt som sukker når det var tingen! :)

Glimt i øyet mistenker jeg at er en god blanding av at jeg ikke har jobbet med å ta bilder av mennesker før, og det som cruelphotography skriver om blodsprengte øyer. Ser jo nå at jeg burde sett det før jeg postet bilde!

Nydelig modell og lyset ser bra ut. Men jeg skjønner ikke hvorfor du har photoshoppet bort alt som har med særpreg å gjøre. Det blir litt mye plastic-fantastic for meg. Pent, men like interessant som en barbie-dukke.

Takk!

Jeg regnet nesten med at noen mente dette blir for mye softing av huden, for mye barbie men jeg likte det sånn akkurat her, huden så veldig rar ut med bare litt softing akkurat i dette tilfelle, men skal tenke på det neste gang! :)

Synes hudtonene er litt for varme jeg ?

og softingen blir litt dårlig maskert ved overgangen panne / hår.

Ellers var øynene alvor blodsprengt? reeeemove it. når du retusjerer hud osv så mye så burde du gi øynene en overgang også.

Litt lysere iris, litt mindre blodfarge.

Fin posering og fint lys. Satt du lyset og styrte posering selv? Eller gjorde instruktørene det?

Kanskje de er litt vel varme, jeg er ikke sikker?! Skrudde opp varmen litt, for å få modellen til å se litt brunere ut, mulig det ble litt mye?

Ang. dårlig maskering;

Jeg skal prøve å redigere bildet på nytt, starte fra scratch, men denne gangen uten "jukse-metoden", har brukt en plugin til photoshop kallt portraiture til softingen.

Da skal jeg også gå over øynene en runde, for det trengs helt tydelig!

Ja, vi styrte poseringen selv, men lyset styrte vi som var på kurset sånn halveis selv. Kursholderen satt opp de forskjellige lys-oppsettene sånn ca, så fin justerte vi det.

Takker og bukker for kommentarer så langt.

Skal ta det til meg og prøve en ny redigering.

Når jeg nå ser bildet på PC-en på jobben ser jeg noe rart der jeg har brukt liquify (forsåvidt et verktøy jeg ikke har prøvd før det også!), på yttersidene av armene, og nederst på høyre side av midjen hennes. Hva kan dette komme av?For sterk pensel?

Nå har jeg kun sett en video på moderskeppet.se om liquify og aldri testet det før dette bildet. Fullt mulig jeg finner ut av det hvis jeg prøver meg frem litt mer men tips mottas gjerne! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...