Eirikant Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Heisann, jeg er ikke noe kløpper i php, og tenkte jeg skulle finne ett ferdig script for en oppgave jeg har. dessverre har jeg søkt og søkt men finner ingen vote/poll system som gjør det jeg trenger det til. Jeg spør ikke om noen av dere kan lage det, for det skjønner jeg vil ta for mye tid. Men hvis noen vet om noe som kan gjøre det eller er veldig close til det jeg trenger: case: Jeg har ca 40 forslag som skal legges ut på nette så de det gjelder kan stemme over de, men vi skal sitte igjen med de 5 forslagene som får flest stemmer. Egentlig så tenkte jeg jo at en vanelig poll med 40 svaralternativer ville gjøre jobben, men så kom det som gjorde det værre. Hver enkelt skal kunne av gi 5 stemmer, på samme tidspunkt, men de skal da så klart, ikke kunne stemme på det samme alternativet 5 ganger. Altså; 40 alternativer, brukern skal kunne gi 5 forskjellige stemmer. Noen som har noen ideer? Mvh Eirk Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hva med check-bokser, slik man kan hukke av fem stk, og hvis man huker av for få/mange/like, så får man feilmelding? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Høres ut som ett rimelig alternativ, men lurte litt på om det fantes noen sånne free scripts der ute med det? siden jeg ikke kan lage det selv. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Du sier at dette er en oppgave, går du på skole? Da er det vel meningen at du skal kunne dette? Kommunikasjon mellom HTML-former -> PHP er ikke særlig komplisert, men jeg kan gi deg er forslag senere i kveld dersom du ikke komer opp med noe selv.. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Er en oppgave for faren min, så nei, det er ikke meningen at jeg skal kunne det. Driver en del med webdesign av og til, derfor han spurte. Men det er mer design en det er koding. hehe Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Veldig enkelt eksempel: <?PHP if(isset($_POST['Valg'])){ $valg = $_POST['Valg']; if(count($valg) > 5){ die('Du har valgt for mange alternativ');} echo 'Gratulerer! Du valgte : <br>'; foreach($valg as $key => $value){ echo 'Alternativ '.$value.',<br>'; } ## Herfra legger du inn en måte å lagre avstemningen på, ## enten v.h.a. databaser errer en tekstfil. } ?> <form action="<?PHP echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post"> <?PHP $counter = 1; while($counter <= 40){ echo '<input type="checkbox" name="Valg[]" value="'.$counter.'" />Valg nummer '.$counter."<br>\n"; $counter++; } ?> <input type="submit" /> </form> Husk å legge til IP-sperre for å unngå at folk stemmer flere ganger. Spør dersom du trenger hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå