Gå til innhold

Chelsea vs United

Anbefalte innlegg

Meg og bruker Gamst (Chelsea supporter) kom innpå en diskusjon om hvem som har best spillere av Chelsea og United. Så klart finnes det ingen fasit og enighet kan vi se langt etter. Men dersom vi sammenligner spillerene, (kun de som spiller ofte) hvilke foretrekker du? Prøv å være litt objektiv, selv om det er vanskelig

Bruk gjerne malen nedenfor btw

Her er min:

Keeper:

VDS vs Cech = Chelsea win

HB:

Brown/Hazza vs Ferreira/Belletti/Essien = United win

VB:

Evra vs Cole = United win

CB:

Vidic/Ferdinand vs Terry/Carvallho = United win

CB2:

Brown/Pique vs Alex/Ben Haim = United win (knapp)

DMF:

Hazza/Carrick vs Mikel/Makelele = United win (knapp)

MF:

Scholes/Anderson/Fletcher vs Lampard/Ballack = Chelsea win

RMF:

Ronaldo/Park vs Cole/SWP = United win

LMF:

Kalou/Malouda vs Nani/Giggs = United win

ST:

Drogba/Sjeva/Anelka/ vs Rooney/Tevez/Saha = United win

Sett inn United/Chelsea win og legg gjerne ved kommentarer på hvorfor du har valgt som du har. Liverpool suppoerte må gjerne komme med innspill.

Helhetsintrykk av Chelsea: Spiller veldig defensivt, men jeg tror det er mest fordi de ikke har nok kvaliteter fremover på banen, i motsettning til for et par år siden da Duff og Robben hjerjet på vingene. Chelsea spiller maskinfotball og har serdeles lite attraktiv spillestil for den nøytrale supporter. De er utrolig vanskelig å bryte ned og har vanvittig fysikk over hele fjøla.

Helhetsinntrykk av United: Valgt å ikke skrive så mye. Nevner at jeg mener United har mye hurtige spillere

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Keeper: Cech. Ingen tvil her, Cech er en av verdens aller beste!

HB: Ferreira/Brown, veldig i tvil... U

VB: Evra best ofensivt, Cole best deffensivt... U

FS: Vidic og Ferdinand er det beste paret. United vinner, men er gjevnt

DM: Makelele/Mikel Chelsea vinner

MS: Lampard/Ballack Chelsea vinner, men Ballack er litt ustabil så ganske gjevnt her også

HM: Ronaldo, ingen tvil her nei... Men Joe Cole er også en god spiller

VM: Nani er kanskje den beste, men Kalou og Malouda er bedre en giggs, U

S: United noe bedre med Tevez og Rooney, har Saha på sykestuen også :p For se om Anleka spiller seg opp. Drogba er den beste av de

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Chelsea: Som allerede sagt er de et ganske deffensivt lag, som stort sett spiller kontringsfotball. Som The Game skriver mangler de noen prdtlige kantspillere, syntes Joe Cole har tapt seg mye, mens Malouda og Kalou, kanskje særlig Kalou kan være en trussel. På topp har de jo Drogba, syk fysikk og en fighter og avslutter som alltid vil være en trussel. Den sentrale midtbanen har de Essien, Ballack og Lampard som som har trolig har vært PL beste midtbane i år.

Konklusjon: Et lag som alltid er bunnsolide, og når de har dagen også offensivt er de vanvittig gode.

Manchester: Vet ikke om jeg tørr si så mye om Manchester, har ikke sett de så mye annet enn i CL i år.

I motsetning til Chelsea spiller de offensivt og ikke ligger ikke dypt for å vente på overganger, går ofte fort med et touch. Ronaldo har en tendens til å bli noe usynelig når de spiller mot bedre lag fordi de som regel er veldig obs på Ronaldo er i stand til. Og det viser jo egentlig at Manchester er mer en Ronaldo, de har som regel andre spillere som kan spille vel så bra. Rooeny tapt seg noe i år sammenlignet med foregående år.

Deffensivt er det lite å si, meget sterke på deff. døball, med Vidic og Ferdinand. Bare passe på og ikke la de kontre på dere så skal det nok gå bra ;)

Lenke til kommentar

Keeper:

VDS vs Cech = VDS best til å starte angrep (utspill) og "sweepe" utenfor 16 meter etter min mening, Cech best både når det gjelder dødballer, felt og på strek (unntaket er straffer) Chelsea vinner

HB:

Brown/Hargreaves vs Ferreira/Belletti/Essien = Essien er etter min mening best, men Brown og Hazza er begge bedre enn Ferreira og Belletti så her må jeg si at United vinner

VB:

Evra vs Cole = Begge er gode, men Evra er etter min mening verdens beste i sin posisjon. United vinner

CB:

Vidic/Ferdinand vs Terry/Carvallho = Her er det ingen tvil, verdens beste stopperpar for øyeblikket. United vinner

CB2:

Brown/Pique vs Alex/Ben Haim = United vinner

DMF:

Hazza/Carrick vs Mikel/Makelele = Uavgjort

MF:

Scholes/Anderson/Fletcher vs Lampard/Ballack = Chelsea vinner, Ballack og Lampard er usedvanlig gode

RMF:

Ronaldo/Park vs Cole/SWP = Ronaldo er verdens beste i sin posisjon, Cole er muligens foran Park, men Park er igjen foran SWP og dermed må jeg si United vinner

LMF:

Kalou/Malouda vs Nani/Giggs = Nani er nok best her, med Kalou rett bak. Det ender nok Uavgjort

ST:

Drogba/Sjeva/Anelka/ vs Rooney/Tevez/Saha = Anelka er en klassespiss, men har ikke imponert så altfor mye for Chelsea enda. Drogba er en god spiss, men faller lett. Sjeva er foran Saha fordi Saha alltid er skadet. Rooney > Drogba, Tevez > Anelka og dermed ender med at United vinner

Chelsea:

Defensiv maskinfotball på høyt nivå. Målet er aldri å score mange mål. Det eneste som betyr noe er å vinne. Det kan nok skyldes at Chelsea ikke har så mange "kreative" og offensive spillere som hele tiden er ute etter å spille Joga Bonito the beatiful way, men man skal ikke klage så lenge et lag vinner. Det er ikke laget du ønsker å se på som nøytral supporter, men er absolutt et av de beste lagene på dette området, hvis ikke det beste. Jeg kan ikke si at jeg har sett en eneste pyse på Chelsea fysisk sett så her har man absolutt motstandere som er verdige.

United:

Offensiv fotball på høyt nivå, men holder pottetett bakover de fleste ganger. Verdens beste spiller I Ronaldo, hurtige vinger. Et midtstopper par som få kan måle seg med. Jeg skal ikke skryte United opp i skyene selv om jeg er United - supporter så jeg stopper der.

Endret av Wisdom_Jay
Lenke til kommentar

Keeper: Chelsea 1-0 United (Kan diskuteres, men innslupne mål og reservekeeper gjør at United ikke er langt unna.)

Høyreback: Chelsea 1-1 United (Også til å diskuteres, selv syns jeg United har best dekning, og den beste defensive backen i Brown, Essien er klart best offensivt.)

Venstreback: Chelsea 0-1 United (Ashley Cole gjør for mye feil til at det kan gjøre at han tar Evra på det defensive, Evra er klart best offensivt, og derfor vinner United denne.)

Midtstoppere: Chelsea 1-2 United (Er ikke tvil om at alle fire er klassestoppere. Synes dog at United vinner på minst innslupne mål denne sesongen.)

Høyreving: Chelsea 0-1 United (Er vel den som kan diskuteres minst av alle, er ikke tvil om at United har den beste høyrevingen (muligens i verden) i Ronaldo.)

Venstreving: Chelsea 1-0 United (Nani er for dum til å vinne denne, gjør altfor mye feil i de kampene han spiller. Kalou har spilt seg opp, og jeg syns han per dags dato vinner denne noenlunde klart.)

Sentral midtbane: Chelsea 2-1 United (Skulle gjerne ha satt denne til uavgjort om Anderson hadde spilt mer, er overbevist om at han er den som har sluppet til for lite i år. Lampard og Ballack er to klassespillere selv om sistnevnte har hatt en bob-bob sesong. Scholes begynner å gjøre kamper med feil som trekker litt ned.)

Spisser: Chelsea 2-2 United (Drogba er nok best, men Uniteds spisspar gjør at de er minst like godt som Drogba/x. Hadde Anelka spilt slik han gjorde i Bolton hadde jeg hatt en knapp på Chelsea.)

Totalt: 8-8 (Er ikke tvil om at begge to kan sees på som topplag, og er jevngode for øyeblikket, alt ligger klart til en kjempespennende finale.)

Chelsea: Synes de spiller ganske så destruktiv fotball, og lite underholdende, men de vinner, de har ett relativt tett forsvar som dessverre er noe skadeutsatt. De vinner kampene sine på defensiv kontroll (selv om kampene mot Tottenham og Villa i år kan man undre hva skjedde.) og på å sette sjansene sine (Drogba er veldig god på dette.)

United: Underholdende fotball på sitt beste, noe kjedelig når de ikke har dagen (se: West Ham, 2x Man City osv.) Har en av verdens beste spillere i Ronaldo som de knapt klarer seg uten, selv om spillere som Rooney og Tevez er minst like viktige. Er noe skadeutsatt og sliter noen kamper grunnet dette. Ganske god defensiv kontroll og minst innslupne mål i hele Premier League med to kamper igjen å spille.

Lenke til kommentar

Keeper:

VDS vs Cech = Chelsea win

HB:

Brown/Hazza vs Ferreira/Belletti/Essien = Chelsea. Syns brown er dårlig. Og belletti er god forover, og Essien var helt fantastisk i cl semi'en

VB:

Evra vs Cole = uavgjort

CB:

Vidic/Ferdinand vs Terry/Carvallho = uavgjort. PL's 2 beste stopperpar

CB2:

Brown/Pique vs Alex/Ben Haim = vet ikke hva pique står for, så jeg setter en knapp på chelsea

DMF:

Hazza/Carrick vs Mikel/Makelele = Chelsea, ikke glem essien Thegame.

MF:

Scholes/Anderson/Fletcher vs Lampard/Ballack = Chelsea win

RMF:

Ronaldo/Park vs Cole/SWP = Ronaldo er best, Park er langt under cole og swp.

LMF:

Kalou/Malouda vs Nani/Giggs = Foretrekker Kalou/malouda. Nani er egoistisk. og giggs er for gammel

ST:

Drogba/Sjeva/Anelka/ vs Rooney/Tevez/Saha = Ganske likt. Drogba er best. Anelka og Sjeva er kjempe gode, men ingen har vist seg ordentlig frem i chelski trøya.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt å sammenligne hvert av lagenes første XI, på den måten slipper vi å diskutere krøkkene.

(Personlig liker jeg dårlig at dere setter opp Brown og Hargreaves i TO posisjoner og Essien som rein høyreback?)

Spillerene er valgt utifra statistikk, altså de spillerne som har startet flest kamper.

Keeper: Cech v Van der Sar = Cech

Høyreback: Belletti v Brown = Belletti

Venstreback: A. Cole v Evra = Evra

Midtstopper 1: Carvalho v Vidic = Carvalho

Midtstopper 2: Terry v Ferdinand = Ferdinand

Høyreving: J.Cole v Ronaldo = Ronaldo

Venstreving: Kalou v Giggs = Giggs

Midt. sentral 1: Essien v Carrick = Essien

Midt. sentral 2: Lampard v Scholes = Lampard

Spiss 1: Drogba v Rooney = U

Lagene spiller i ulike formasjoner, derfor blir det litt restemat fra hvert av lagene:

- Mikel Obi, Tevez.

Dessuten, Game, synes jeg det er selvmotsigende å antyde at Chelsea er bedre bakover samtidig som United utgjør forskjellen på lagene fremover når den eneste defensive Chelsea spilleren du har valgt er keeperen.

Er det forresten noen i sitt rette element som kaller Owen Hargreaves for Hazza? burde vært lov mot slikt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Keeper:

VDS vs Cech = Chelsea med god margin.

HB:

Brown/Hargreaves vs Ferreira/Belletti/Essien = United.

VB:

Evra vs Cole = Her er begge lag utrolig sterke, men Evra er best.

CB:

Vidic/Ferdinand vs Terry/Carvalho = United.

CB2:

Brown/Pique vs Alex/Ben Haim = Ingen formening.

DMF:

Hargreaves/Carrick vs Mikel/Makelele = Chelsea.

MF:

Scholes/Anderson/Fletcher vs Lampard/Ballack = Chelsea.

RMF:

Ronaldo/Park vs Cole/SWP = United, men kun pga. Ronaldo.

LMF:

Kalou/Malouda vs Nani/Giggs = Chelsea. Forholdsvis klart.

ST:

Drogba/Sjeva/Anelka/ vs Rooney/Tevez/Saha = Chelsea.

Chelsea får 5 poeng mens United får 4. En uavgjort.

Chelsea: Et lag med gode spillere og ufysne holdninger. På samme måte som hos Arsenal går kapteinen ikke foran med et godt eksempel. Uheldigvis for Chelsea klarer de ikke å utnytte det sterke laget de har til fulle (modig påstand ettersom de kjemper om CL og PL, men i min bok er United et klart bedre lag). Jeg liker ikke laget, men det er ikke til å stikke under en stol at det er fantastisk på papiret. De har to av PLs mest sympatiske spillere i Cech og Sjeva, men uheldigvis en overvekt av usympatiske tullinger som Terry, Cole, Drogba, Mikel, Carvalho osv.

United: Spiller for spiller så kommer Chelsea bedre ut, men United har en langt bedre manager og et par spillere som kanskje er klodens beste i sine posisjoner. Selv om jeg ga Chelsea seieren i angrep, så er Rooney i mine øyne kanskje den beste angriperen. Spillere som Ronaldo, Rio og Evra sammen med nevnte Rooney utgjør det som for tiden er det beste laget jeg kjenner til. I hvert fall så jeg vet. Chelsea liker jeg ikke, United hater jeg - men de er fryktelig gode.

United tar nok dessverre både PL og CL.

Lenke til kommentar

At Essien kun står som rein back var en glipp. Som du sikkert husker så skrev jeg det innlegget ganske svinfort hos deg i går mens du fiksa biff på FM. Slenger du på Essien, med Mikel og Makelele så vinner selvsagt Chelsea DMF kampen. Beklager!

Jeg syntes Scholes har vært bedre enn Lamps og Anderson bedre enn Ballack. Jeg dømmer ikke spillerene etter navn og omdømme, men etter prestasjoner. Ballack har noen syke passninger, men thats it.

Jeg syntes forresten at det er helt utrolig at noen setter Malouda og Kalou, som har vært tidenes bøsser, forran Nani og Giggs. Eller Cole likt med Evra, men skjønner jo at Chelsea gjengen er fornøyde med Cole, spess etter kampen mot Liverpool.

Hazza er Owen Hargreaves, om det var noen som lurte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I mine øyne er Malouda den beste vingen av de fire, men han har kanskje ikke spilt opp mot sitt beste denne sesongen. Nani blir nok bedre enn ham etter hvert.

Lenke til kommentar
At Essien kun står som rein back var en glipp. Som du sikkert husker så skrev jeg det innlegget ganske svinfort hos deg i går mens du fiksa biff på FM. Slenger du på Essien, med Mikel og Makelele så vinner selvsagt Chelsea DMF kampen. Beklager!

Jeg syntes Scholes har vært bedre enn Lamps og Anderson bedre enn Ballack. Jeg dømmer ikke spillerene etter navn og omdømme, men etter prestasjoner. Ballack har noen syke passninger, men thats it.

Jeg syntes forresten at det er helt utrolig at noen setter Malouda og Kalou, som har vært tidenes bøsser, forran Nani og Giggs. Eller Cole likt med Evra, men skjønner jo at Chelsea gjengen er fornøyde med Cole, spess etter kampen mot Liverpool.

Hazza er Owen Hargreaves, om det var noen som lurte.

Å si at Scholes har vært bedre enn Lampard i år er jo latterlig. Scholes har 1 mål og 3 assist, mens Lampard har 10 mål og 7 assist. Spillemessig vil jeg heller ikke si at det har vært noen store kontraster noen av veiene.

Jeg bedømmet ikke noen etter rykte og omdømme, kun etter statistikk.

Dessuten, "Ballack har noen syke pasinger, men that's it?" ??? Jeg håper det bare var ment som en kniv i ryggen.

Det er heller ikke utrolig at noen foretrekker Cole foran Evra, jeg synes Evra er hakket bedre, men det er jo ingen overlegen seier? det er de to beste i verden.

Per Roar og meg spiller Euro nå forresten, du må gjerne være med. :)

Endret av gaamst
Lenke til kommentar
De har to av PLs mest sympatiske spillere i Cech og Sjeva, men uheldigvis en overvekt av usympatiske tullinger som Terry, Cole, Drogba, Mikel, Carvalho osv.

Jeg reagerer litt på at du kaller Carvalho en "usympatisk tulling". Jeg forsvarer på ingen måte "albueduellene" han har hatt med Torres den siste tiden - selv om jeg tror det skyldes vinnervilje og ikke kyniske holdninger - men jeg er likevel av en annen oppfatning enn deg. Kanskje du har flere eksempler som underbygger synet din, jeg vet ikke, men jeg synes uansett at Carvalho virker som en decent lad på banen.

Kampen mot Aston Villa i romjulen taler egentlig for seg selv, føler jeg. Carvalho presterte riktignok å få rødt kort etter en håpløs takling. Men rett etter kampen gikk han ut med en offentlig beklagelse til motspilleren og påpekte at han på ingen måte prøvde å skade vedkommende. Han virket oppriktig talt lei seg.

Det er dessuten sjeldent man ser Carvalho i opphetede situasjoner med dommeren eller motspillere generelt. Han er ingen kranglefant - slik A. Cole og Terry er - men konsentrerer seg i større grad om selve fotballen, virker det som.

Jeg føler i hvert fall at han er en sympatisk fyr. Kanskje jeg tar feil, men da er jeg i så fall interessert i å høre hvorfor du synes han er en "usympatisk tulling".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Spillere som gjentatte ganger går opp med albuen først kvalifiserer i min bok som usympatiske tullinger. Det betyr lite at han sier etter kampen at han ikke mener det. Da får han heller slutte å gjøre det.

Lenke til kommentar

Men hvor mange ganger gjorde han det, egentlig? To? Tre? Han har uansett ikke for vane å gjøre det - jeg har sjeldent sett Carvalho gå stygt inn i hodedueller. Det forekommer, selvfølgelig, men det gjør det også hos alle.

Synes du Carvalho var en "usympatisk tulling" før CL-møtet på Anfield forrige uke?

Lenke til kommentar

Keeper:

VDS vs Cech = Chelsea, klart

HB:

Brown/Hazza vs Ferreira/Belletti/Essien = Chelsea

VB:

Evra vs Cole = Chelsea win

CB:

Vidic/Ferdinand vs Terry/Carvallho = Chelsea

CB2:

Brown/Pique vs Alex/Ben Haim = Chelsea

DMF:

Hazza/Carrick vs Mikel/Makelele = Chelsea

MF:

Scholes/Anderson/Fletcher vs Lampard/Ballack = Chelsea, soleklart (Essien kunne også vært her)

RMF:

Ronaldo/Park vs Cole/SWP = United win

LMF:

Kalou/Malouda vs Nani/Giggs = United win

ST:

Drogba/Sjeva/Anelka/ vs Rooney/Tevez/Saha = vanskelig. Drogba er et angrep alleine, samtidig slår United Chelseas nr to og tre.

Oppsummert:

Chelsea: 7,5

United: 2,5

Fotballen er derimot rund og alt kan skje i kamp, men Chelsea har etter min mening det beste laget på papiret.

Endret av Henrik Hauken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Synes du Carvalho var en "usympatisk tulling" før CL-møtet på Anfield forrige uke?

Ja. Og ikke prøv å bagatelliser det han gjør. Han gjorde det like mye mot United. Han spiller skittent og da må i hvert fall du tåle at folk påpeker det.

Lenke til kommentar

Henrik Hauken og Shade22 må jo ha tidenes sterkeste Chelsea briller? Ikke at jeg er noe bedre selv.

Tenke jeg skulle støtte cinesque litt og dra fram en hendelse (mot Liverpoo) der Carvalho hopper inn med knyttneven i duell med babel tror jeg det var. Så på ansiktet hans at den var med overlegg. Han ser ikke på ballen i det hele tatt og "skjære tenner" rett før og i det han treffer motspilleren. Burde vært soleklart rødt. Sånn ellers så syntes jeg ikke rickyboy er spesiellt usportlig. Syntes også at Mikel er mer klønete og "dum" enn han er stygg.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...