Sitech Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Har akkurat fått installert en q6700 G0 versjon, og prøver nå å overklokke den litt, men det oppstod problemer ganske fort... første forsøk 10x 300 fsb, auto vcore 1,25, ram 667mhz. Fikk starta maskinen, men viste seg at den ikke er stabil (låste seg etter noen timer) har etter det forsøkt å øke volt gradvis helt opp til 1,45. Men det ser ut som maskinen nekter å starte windows hvis jeg øker over 3ghz. (kommer forbi bios og raid screen men rebooter når windows begynner å boote. Det jeg har sett er at q6600 klokker mange til godt over 3,6 ghz uten problemer. Er det noe jeg gjør feil her eller har jeg fått en kjip cpu? system: Evga 680i, corsair dominator 2ghz 800mhz, 7800gt. (til opplysning hadde en E6600 dualcore før dette , som jeg kunne klokke godt over 3ghz uten problemer. Håper noen har noen erfaringer å dele:) Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Edit: Etter litt research fant jeg ut at det er hovedkortet mitt som stopper, Evga 680i Versjon AR. Leste på forumet til evga at denne versjonen ikke lar seg overklokke med Quad cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå