Tommelom Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Har et Asus P5B Deluxe hovedkort, E8400 cpu og fire stykk OCZ DDR2 1048MB Platinum XTC PC8000. Problemet er at bios bare finner tre av brikkene. Jeg testet en og en brikke og alle fungerer. Har testet med forskjellige sloter uten resultat. Jeg har også nyeste bios. Noen som har en teori om hva som er galt? Dette kortet støtter jo opp til 8gb ram. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 er det inne i OS du ikke finner minnet? du er klar over 32 bits OS minneadresseringsbegrensning som i praksis begrenser til rundt 3 gig ram? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg sa BIOS. Jeg vet jeg må ha 64 bits os, noe som jeg hadde tenkt å installere. Men lite poeng i det nå Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Sjekk i BIOS under Chipset Configuration, har du noe kalt Memory Remap e.l der? Den skal være på Enabled i så fall Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Sjekk i BIOS under Chipset Configuration, har du noe kalt Memory Remap e.l der? Den skal være på Enabled i så fall Steike, har du sett. Det fikset saken. Takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå