Gå til innhold

Ny tv - Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Samsungen er en god skjerm, men LG'en er bedre. LG'en er nylig lansert.

Samsungen har vært på markedet en god stund.

Jeg sikler selv på 42LG6000, men må vente og se hva Pioneer disker opp med i juni, før jeg bestemmer meg.

Begge TV'ene er gode valg, for å si det sånn.

Om du sitter 2-3m unna, gå for 32/37, om du sitter 3-5m unna, kjøp 37/40/42.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsungen er en god skjerm, men LG'en er bedre. LG'en er nylig lansert.

Samsungen har vært på markedet en god stund.

Jeg sikler selv på 42LG6000, men må vente og se hva Pioneer disker opp med i juni, før jeg bestemmer meg.

Begge TV'ene er gode valg, for å si det sånn.

Om du sitter 2-3m unna, gå for 32/37, om du sitter 3-5m unna, kjøp 37/40/42.

Ja, jeg vil nok sitte mer enn 2-3m unna den, med tanke på at hvis tven blir i største laget på det rommet jeg har tenkt og ha den, er det bare å flytte den inn i stua, som er vesentlig større.

Men, da bør jeg virkelig se etter den LG 42LG6000 eller en av toppmodellene til Samsung som blant annet den jeg henviste isted.

Det som var litt dumt med den LG'n, var at det bare var 32".. :|

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar

Har egentlig kommet fram til et valg.

Men det står på budsjettet.

Syntes en 37LG6000 er litt i grense land på budsjettet mitt. Ser den ligger på 13-14.000.

Og siden jeg ønsker en 37 eller større skjerm, vet jeg ikke om jeg heller skal gå for en litt enklere modell.

Sett blant annet på; 37LG3000/42LG3000 og denne ligger på ca 10.000 kr.

Hva syntes dere, bør jeg vente til jeg heller får skaffet 3-4000 kroner ti, og heller kjøpe LG6000??

Hvis den 6000 er mye bedre?

Eller blir 42" LCD tv i største laget, til spilling?

Planer om å bestille tven så snart så mulig! :thumbup:

OG ER det andre modeller(alle slags merker) som kan måles med LG6000 for en billigere peng?

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar

Det går mye i lcd her...

Det er ikke slik at lcd er bedre enn plasma, men snarere tvert imot. De siste årene har plasma skjermene i stor grad kvittet seg med innbrenningsproblemer og andre ting lcd produsenter har brukt for å kjøre frem varene sine.

Hvis det er billedkvalitet du er ute etter og ikke minst god kontrast så er det plasma som gjelder. Produsentene oppgir sjelden den reelle kontrasten en lcd har, men de skriver opp den dynamiske kontrasten slik at det skal høres formidabelt ut. Det finnes heller ingen regler for hvordan disse målingene skal gjøres og de fleste utviklere har sine egne metoder.

En lcd skjerm trenger ganske mye baklys for i det hele tatt å kunne vise et bilde. Dette gjør at skjermen aldri kan gå helt i sort og heller ikke helt i hvitt. Kontrasten ligger i gråtoneskalen! Altså differansen mellom det mørkeste og lyseste tv-en kan vise. Her kommer ganske enkelt lcd-en skikkelig til kort...

Plasma skjermer har et kjempefortrinn her siden fosforet kan gå mye lenger ned mot sort og i så måte øker kontrasten enormt. Responstiden til plasma er også høyre slik at man ikke trenger interpolering og andre artefakter lcd skjermer trenger for å kvitte seg med hakking og annet rask. En plasma har nå responstid på under 1millisekund mot lcd som ligger på rundt 8 og ofte mer...

Sjekk komplett.no der har de noen gode tilbud på Panasonics nye plasma modell px80!

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Ja, men siden jeg skal bruke tven mest til PS3 spilling, og tv - film titting, er vel ikke Plasma noe bra? Etter det jeg har hørt, anbefales det å kjøpe LCD.

Hvorfor vet jeg ikke. Men, vil liksom ikke gå på et bok kjøp når jeg for engang skyld skal legge så masse penger i en ny tv.

Lenke til kommentar
Ja, men siden jeg skal bruke tven mest til PS3 spilling, og tv - film titting, er vel ikke Plasma noe bra? Etter det jeg har hørt, anbefales det å kjøpe LCD.

Hvorfor vet jeg ikke. Men, vil liksom ikke gå på et bok kjøp når jeg for engang skyld skal legge så masse penger i en ny tv.

Lcd gir et klarere grafikk bilde på PS3, men til film(sd & Blu-Ray) og vanlig tv så ligger plasma noen hestehoder foran. Lcd er best egnet som dataskjerm og lite annet. Hvis det er slik at du primært skal spille ps3 så kan du godt kjøpe en lcd. Selv en 4 år gammel plasma har bedre sortnivå enn en lcd... Du skal ut med mye penger før du får en lcd som matcher sortnivået til en eldre Panasonic PV60.

Lenke til kommentar

Hei

Tenkte mye det samme som deg her men den HITACHI L37VP01E 37" fra Expert er kjempe god :)

Jeg kjøpte den for noen få dager siden og det er super bildekvalitet.

Men siden Xbox 360en min er død er det vansklig å få testet ut full HD nå men jeg anbefaler denne tven., gøy som pc skjerm. :)

Fikk med veggfeste og fot som fulgte med :D

Her er linken til Expert ----> http://www.expert.no/product/product.aspx?id=944076

Lenke til kommentar

Hitachi L37VP01E er faktisk et ganske greit valg - jeg støtter den. Den finnes også i 42". Å si den har super bildekvalitet er dog en overdrivelse, siden vi snakker om TV'er som LG6000 osv tidligere i tråden her, som er milevis bedre. Riktignok til snaue dobbel pris. Men i forhold til prisen så får du veldig mye TV i Hitachien.

Er ikke sikker på om den støtter 1:1 pixelmapping, men. Er ikke sikkert dette er så viktig for trådstarter?

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Nå har det endelige valget kommet. Står tilslutt med disse 5 tvene.

Samsung 40" LCD TV LE40N87BDX

Samsung 40" LCD-TV LE40M86BCX

LG 42" PLASMA-TV 42PG6000

LG 42" PLASMA-TV 42PG3000

LG 37" LCD-TV 37LG6000

Hadde satt pris på noen gode grunner for eventuelt kjøp, og kanskje noen bedre skjermer?

Skal kjøpes èn av disse, på Tirsdag. Så trenger litt rådgivning nå! :thumbup:

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar

Har du litt is i magen kan du plukke opp en 42" pioneer skjerm iløpet av sommeren til meget hyggelig pris.

Men skal du shoppe tv den dag i dag ville jeg vel satset på 37" LG6000 utav de du har ramset opp der.

Lenke til kommentar
Har du litt is i magen kan du plukke opp en 42" pioneer skjerm iløpet av sommeren til meget hyggelig pris.

Men skal du shoppe tv den dag i dag ville jeg vel satset på 37" LG6000 utav de du har ramset opp der.

Ja, det blir nok en ny tv utpå sommeren igjen, så ikke så farlig for min del.

Trenger bare en midlertidig tv nå. :)

Lenke til kommentar
De er alle årets modeller ja :). Kom ut nå på våren samtlige av de.

PG3000 er den enkleste serien, så jeg ville sett på PG6000 og LG6000, og funnet ut hva jeg likte best av plasma og lcd-bilde :).

Ja, det er det...Hva skal jeg velge.

Føler jeg ikke vet, for egentlig er det vel LCD jeg ser etter.

Men syntes jeg ser "bedre" tver i både spesifikasjoner & størrelse i større format, til en samme pris som en mindre LCD.

Men til PS3 spilling - film - tv, er det vel det samme?

Lenke til kommentar
Ble anbefalt denne tven av en på Elkjøp: Samsung 40" LCD TV

LE40N87BDX

Noe bra tv?

Kjenner ikke N modellen. Selv har jeg F modellen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339404 Kan på det varmeste anbefale denne! Gjorde mye research rundt denne og fant bare posetive tilbakemeldinger på denne!

Om du vil ha en litt rimeligere TV Vil jeg anblefale som anbefalt før i denne tråden Samsung sin LEM86BD også en knall TV, den vanlige mann i gata ser nok ikke forskjell på bilde på denne og F86BD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...