Gå til innhold

Ny tv - Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et nytt tv.

Ettersom jeg i grunn ikke er noe inni dette med mote, bra og ikke bra.

Eneste jeg vet er det at jeg skal kjøpe meg flat tv, og ikke noe stor blekkboks.

Usikker på størrelse også. Men, skal være av betydelig størrelse.

Sett endel på Samsung sine tv'r, og de er lekre. Men er det virkelig så gode?

Skal som folk flest bruke det til å se på tv, samt ENDEL PS3 gaming og kanskje til pc bruk..

Ønsker ikke å bruke så mye penger på en ny tv nå, så lenge den kan brukes.

• Skal ikke overstige 8-9000 NOK(satser på dette er bra pris, for en god tv).

• Skal være 32" ++

• Skal være en pen tv, både design vis ol

• Skal være FULL HD/(HMDI ??)

• Samt godt utvalg av innganger(noe som sikkert de fleste tv'r har)

• Bra Lysstyrke/Kontrast/Responstid

• Surround kan være bra

• Innebygget tuner(noen som har noe fasit svar på dette? om det er en fordel?)

• HDMI kontakt(?)

• Bør også være pc innganger.

Ja, det var vel det. Håper på seriøse svar, fra noen som har peil på dette.

Og LCD er vel en smule bedre enn Plasma? Jeg skal ikke bruke tv'n i et stort rom, så da har jeg hørt at LCD er det beste.

Kom med innspill, setter pris på det! :love:

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tittet litt i HW.no sin prisguide ville du fort funnet ut at å finne noe av det du beskriver, til under 6000 er umulig. Ser du får en samsung M86 37" til ca 6600kr. Er jo en god TV som butikkene gjerne vil ha ut av lager nå som årets TV'er er i ferd med å gjøre sitt inntog. Vil du ha noe billig og bra for under 6000 må du nok ut på bruktmarkedet.

Kan vel også nevne at full HD på en 32" TV er like fornuftig som brunost på en pizza.

Plasma er vel forsåvidt også bedre en LCD, bortsett fra faren for innbrenning. Men dette er vel også litt smak og behag.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Bare styr unna den Philips tven til 5999 på expert, og 4999-5999 på elkjop, har hatt den selv, og den er elendig! Husker dessverre ikke nr på tven.

Åkei, da får jeg nesten se vekk fra den da. Hvis den er så dårlig.

Men som sagt, så har jeg sett endel på Samsung og Panasonic LCD'r... Ingen som har noe forslag?

Kan faktisk strekke meg til en 8-9000 kr.

Lenke til kommentar

Ser at det er endel kampanjer ute og går nå for tiden.

Blant annet på Expert er det;

HITACHI L37VP01E 37" LCD TV

Har lite erfaring med HITACHI, vel å merke. Men er det noen bra tver fra de?

Hos Elkjøp er det;

Philips 42" LCD-TV - 42PFL3312

Philips 32" LCD-TV - 32PFL7782D

Jeg har blant annet sett på disse tvene da. Vet ikke om det er noe egentlig.

Hva syntes dere?

Samsung 32" LCD-TV - LE32R88BDX

Samsung 37" LCD-TV- LE37R88BDX

Philips 37" LCD-TV - 37PFL3312

Panasonic 32" LCD-TV - TX32LE7F

SAMSUNG LE37S86BDX 37" LCD TV

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar

På expert har de en Sony "32" KDL 32D2810 til 9 tusen, fikk meg den tven for rundt 2 uker siden etter jeg leverte den "skrøpelige philips tven som kostet meg 6000" la til mellom legg, kom hjem og satt opp tven, fyttikatta, Det var som og samenligne natt&dag!! Så jeg annbefaler deg Sony om du skal ha 32, bare vær obs på og få den nye modelen, divs den jeg har, og ikke den gamle(de ser helt like ut) så nr det går ann på.

Vil vel si at Sony er en Japaner, Samsung/philips er koreaner, og jeg syns rett og slett at Sony er bedre. Nå har jeg ikke hatt samsung tv selv, bare pc skjermer. Men ja, kjenner mange som har 32-42 samsung tver, og jeg må si at de ikke leverer bilde for pengene, imotsettning til Sony.. Og jeg kan nesten så med sikkerhet, at ingen tv produsenter slår Sony på lyd!(Bortsett fra Pioneer) dog.. jeg må si at jeg ikke er fan av "pianolakk" Som Samsung bruker.

Men dette er min mening! Alle har forskjellig smak,øyne og tanker om Tv'er

Og Ja Hitatchi leverer bra, egentlig gjør alle Produsenter det så og si..

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
På expert har de en Sony "32" KDL 32D2810 til 9 tusen, fikk meg den tven for rundt 2 uker siden etter jeg leverte den "skrøpelige philips tven som kostet meg 6000" la til mellom legg, kom hjem og satt opp tven, fyttikatta, Det var som og samenligne natt&dag!! Så jeg annbefaler deg Sony om du skal ha 32, bare vær obs på og få den nye modelen, divs den jeg har, og ikke den gamle(de ser helt like ut) så nr det går ann på.

Vil vel si at Sony er en Japaner, Samsung/philips er koreaner, og jeg syns rett og slett at Sony er bedre. Nå har jeg ikke hatt samsung tv selv, bare pc skjermer. Men ja, kjenner mange som har 32-42 samsung tver, og jeg må si at de ikke leverer bilde for pengene, imotsettning til Sony.. Og jeg kan nesten så med sikkerhet, at ingen tv produsenter slår Sony på lyd!(Bortsett fra Pioneer) dog.. jeg må si at jeg ikke er fan av "pianolakk" Som Samsung bruker.

Men dette er min mening! Alle har forskjellig smak,øyne og tanker om Tv'er

Og Ja Hitatchi leverer bra, egentlig gjør alle Produsenter det så og si..

Så du anbefaler meg den Sony 32" du beskrev over ja?

Men, det er ikke noe smikk - snakk med den? Dårlig lys, treghet bilde ol?

Lenke til kommentar

Den tv'en jeg skal kjøpe nå, skal brukes i et ca 13-15 m².

Hvilken størrelse bør jeg bruke i noe sånt rom? Blir da vel en 3-4 meter fra skjermen vil jeg tro.

Og det er ingen vinduer i det rommet, så det blir konstant mørt, siden ingen sollys ikke kommer inn.

Den TV'en skal jeg bruke til å spille Playstation3, se film og se vanlig tv titting.

Noen spesifiserte forslag til HVA jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Bare styr unna den Philips tven til 5999 på expert, og 4999-5999 på elkjop, har hatt den selv, og den er elendig! Husker dessverre ikke nr på tven.

Bare så det er sagt, den Philips 32PFL5522D som elkjøp selger til 5995kr har fantastisk bra bilde! Hadde den selv(før jeg fikk en Sony 32" S3000 som erstatning pga 2 1\2 lang venting på rep.), og jeg synes bildet var meget bra til den prisen! Og jeg er ganske kresen på sånt!

Lenke til kommentar
Ser at det er endel kampanjer ute og går nå for tiden.

Blant annet på Expert er det;

HITACHI L37VP01E 37" LCD TV

Har lite erfaring med HITACHI, vel å merke. Men er det noen bra tver fra de?

Hos Elkjøp er det;

Philips 42" LCD-TV - 42PFL3312

Philips 32" LCD-TV - 32PFL7782D

Jeg har blant annet sett på disse tvene da. Vet ikke om det er noe egentlig.

Hva syntes dere?

Samsung 32" LCD-TV - LE32R88BDX

Samsung 37" LCD-TV- LE37R88BDX

Philips 37" LCD-TV - 37PFL3312

Panasonic 32" LCD-TV - TX32LE7F

SAMSUNG LE37S86BDX 37" LCD TV

De to første Samsungene fra Elkjøp er gode, Panasonicen også. Sistnevnte Samsung er derimot ikke like god. Men Philips modellen du har nevnt, er møkk (!!!), om du vil ha en Philips, gå for en PFL7xxx modell, ikke under.

Jeg kan også anbefale LG sine TV'er, spesielt 32LG6000

Her får du 4xHDMi, VGA, Component, fantastisk bildekvalitet, og fin design.

Så har du en litt rimeligere modell, som tilbyr nesten like god bildekvalitet, og 3xHDMi, og VGA, +++ LG 32LB75

Kan anbefale Samsung R-serien og oppover, Philips fra 7xxx og oppover, de to nevnte LG-modellene, samt det aller meste fra SHARP.

Endret av plaank
Lenke til kommentar
Bare så det er sagt, den Philips 32PFL5522D som elkjøp selger til 5995kr har fantastisk bra bilde! Hadde den selv(før jeg fikk en Sony 32" S3000 som erstatning pga 2 1\2 lang venting på rep.), og jeg synes bildet var meget bra til den prisen! Og jeg er ganske kresen på sånt!

I beg to differ. Om jeg hadde et budsjett på ca 6000kr for en 32", så ville jeg gått for LG 32LC4x. Bedre bilde, penere design, mindre feil på produktet, samt VGA inngang, noe jeg anser som en vesentlig del for en TV. Men, bildekvalitet er jo selvfølgelig opp til øyet som ser, og det er begrenset hva man kan få for 6000kr, om man vil ha "alt".

Beklager dobbelpost.

Lenke til kommentar
Ja, det er en god TV :)

Men er ikke det bedre med 42" framfor 40"? Sånn generelt? Hva er egentlig forskjellen? ;P

Og siden rommet er ca 10-12m² er ikke 40-42" tv litt i største laget?

Men ser også på denne tven; LG at kontrast er 50.000:1..

Noe i det?

Lenke til kommentar
Kjøper heller en mindre og virkelig god skjerm, enn en stor og dårligere.. den LG6000 skjermen du linker til sist er helt rå til LCD og være.

Jo kanskje du sier noe der. Men stusser litt på om jeg skal kjøpe 32", 37", 40" eller 42" lcd skjerm.

Budsjettet slutter på 10.000+/- og det er det.

Man kan da vel få en like god 42" skjerm til 10.000 som en 32" til samme pris?

Det jeg egentlig lurer litt på, er hvilken størrelse jeg skal gå for, og hvilken tv. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...