kjermy Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 vanskelighetsgraden har myyyyye å si... oblivion på det letteste er helt latterlig... Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Fallout 3 har jeg faktisk dødd noen ganger på. Jeg også... når jeg har mistet livet i Oblivion har det vært av idiotiske grunner. Altid nok av healing potions og lignende, og du blir ikke en gang avhengig. På Fallout 3 kan du dø når som helst. Tråkket på en mine i en togstasjon, bang, der datt begge beina av. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Enig. I Oblivion var det vansklig å dø.. Untatt dersom du møtte på tre troll midt på sletta. Jeg må snike meg rundt, og bruke masse steampacks i Fallout. Skjønt, etter å ha fått repair og small guns på 100, går det temmelig greit med combat Shotgun på to meters avstand. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 I oblivion kan man jo stille opp vanskelighetsgraden Slideren står midt på. Stiller man den litt opp så blir det endel vanskeligere Men er enig i at på standard vanskelighetsgrad er det litt for lett. Her er Fallout 3 litt mer realistisk Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Koser meg virkelig med fallout 3, selv på level 20 og halvferdig main quest:) Kom akkurat over en kinesisk "lyttepost" med et par døde kinesere, er nettop sånne oppdagelser som gjør spillet enormt morro:D Dukker stadig opp nye og spennende steder så spillet blir sjeldent kjedelig:) Lenke til kommentar
flakken Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Alltid like trivelig å finne et tilfeldig skjelett med en .32 pistol liggende i handa og en ammo eske rett ved siden av med en enkel kule igjen eller lignende tilfeller. Capital Wasteland føles kanskje ganske tom ut i forhold til Cyrodiil (hvis man skal ta noe som eksempel), men det er mye mer detaljer rundt om kring og gjerne flere forskjellige måter å gjøre en quest på. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 For ikke å glemme at det man gjør får litt konsekvenser i motsetning til Oblivion. For de som har spilt et par timer og har gått litt rundt i Megaton: Blant annet valge om å sprenge eller redde Megaton. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Enig. I Oblivion var det vansklig å dø.. Untatt dersom du møtte på tre troll midt på sletta. Jeg må snike meg rundt, og bruke masse steampacks i Fallout.Skjønt, etter å ha fått repair og small guns på 100, går det temmelig greit med combat Shotgun på to meters avstand. Både oblivion og fallout3 er jo spill som skal spilles på maks vansklighetsgrad om en har spillt litt lignende spill før.. Medium blir bare latterlig.. svogeren min på 11 år sitter og spiller fallout3 på medium uten problemer, og han har knapt tatt i rollespill. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Eneste aberet jeg har med F3 er at de burde beholdt den gamle måten å reise fra plass til plass. CW føles trangt og det virker bare merkelig at alt er så nærme hverandre. Det virker nesten som om alle dungeonene er lagt til for at spillet skal virke større. Hvis de hadde beholdt den gamle måten så kunne vi hatt flere og større byer med flere folk, bedre random encounters og hatt bil sub-quest som i F2. Leste en plass at F2 hadde rundt 1000 quests, mens F3 har hvor mange? 40? Når brettet er så lite og spillet er så lite så forstår jeg godt hvorfor de fjernet de permanente konsekvensene som preget F1 og F2. Har du dårlig karma så har du dårlig karma, mens i F3 er det bare til å gi en boms litt vann så er du plutselig snill. Husker f.eks hvordan jeg ble viden kjent som grave robber i F2 etter å ha loota flere graver. Det var en del i spillet som nektet å ha noe med meg å gjøre. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Fallout 2 har definitivt ikke rundt 1000 quester. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Ja, stemmer. Har lest en del på andre forum at ved å gjøre dette, altså fullføre "traquility lane" questen, skipper man en ganske stor del av mainquesten. Har ikke særlig lyst til det:( I og med at "Tranquility Lane" er en del av main-questen tror jeg neppe du skipper noe. Det er dog to måter å gjøre "Tranquility Lane" på. Og til dere som synes det er for få leveler; høyne max-level da vel! Console (|) -> skriv: setgs iMaxCharacterLevel ### -> bytt ut ### med ønsket max-level du kan nå. Endret 11. november 2008 av Emoel Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Større max-level? Noe jeg absolutt skal fikse på! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Elsker dette spillet! Har litt over 30 spilletimer på karakteren min nå.. og er fortsatt på level 8.. Koser meg! Har akkurat kommet til GNR! Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Fallout 2 har definitivt ikke rundt 1000 quester. Ok da. Kjapp telling viser i underkant av 200. Fremdeles mer enn i 3ern. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Til gjengjeld er 90% av questene i Fallout 2 langt kortere enn de i treeren. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er sant. Og det synes jeg er både positivt og negativt. Det var et par ganger jeg følte at questene i F3 kokte suppe på spiker. Som Lincoln questet f.eks. Mens de mange delmålene til hovedquestet syntes jeg bare var fint. Jeg tror nok ikke F2 sin måte passer i F3. I F3 er questene som oftes andre plasser der du får dem, noe som krever at du forflytter deg fra en plass til en annen. I en så liten verden så er ikke det noe problem. I F2 var de fleste questene inneforbi en by, eller et lite område i verdenen. Skulle du gjøre noe i en by som kanskje lå flere dagsreiser vekke så måtte du forberede. Ihverfall før du fikk bil, eller hadde en høy level. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja, stemmer. Har lest en del på andre forum at ved å gjøre dette, altså fullføre "traquility lane" questen, skipper man en ganske stor del av mainquesten. Har ikke særlig lyst til det:( I og med at "Tranquility Lane" er en del av main-questen tror jeg neppe du skipper noe. Det er dog to måter å gjøre "Tranquility Lane" på. Og til dere som synes det er for få leveler; høyne max-level da vel! Console (|) -> skriv: setgs iMaxCharacterLevel ### -> bytt ut ### med ønsket max-level du kan nå. Hæ seriøst funker dette? I så fall så hadde det vert sjefz da kan du jo få wildt med perks og skillpoints Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 får jo nesten maksa alt av skillpoints i utgangspuntet uten at den skal bruke cheats som det der Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Min forrige post baserte seg på at begge spillene var satt på standard vanskelighetsgrad. Når vi snakker om miner har jeg tråkket på to miner rett etter hverandre, men overlevde. Det kan ha noe med at jeg hoppet panisk unna når jeg hørte piiiip piiiip.. Meningen min om spillet kunne vært anderledes om jeg ikke brukte VATS.. Uansett så er smaken som baken Jeg får heller sette opp vanskelighetsgraden noen hakk på dette flotte spillet Endret 11. november 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 er det sant at man ikke kan fortsette å spille småoppdrag og utforske etter at man har spilt ferdig main quest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå