Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fallout 3 har jeg faktisk dødd noen ganger på.

Jeg også... når jeg har mistet livet i Oblivion har det vært av idiotiske grunner. Altid nok av healing potions og lignende, og du blir ikke en gang avhengig. På Fallout 3 kan du dø når som helst. Tråkket på en mine i en togstasjon, bang, der datt begge beina av.

Lenke til kommentar

Koser meg virkelig med fallout 3, selv på level 20 og halvferdig main quest:)

Kom akkurat over en kinesisk "lyttepost" med et par døde kinesere, er nettop sånne oppdagelser som gjør spillet enormt morro:D

Dukker stadig opp nye og spennende steder så spillet blir sjeldent kjedelig:)

Lenke til kommentar

Alltid like trivelig å finne et tilfeldig skjelett med en .32 pistol liggende i handa og en ammo eske rett ved siden av med en enkel kule igjen eller lignende tilfeller. Capital Wasteland føles kanskje ganske tom ut i forhold til Cyrodiil (hvis man skal ta noe som eksempel), men det er mye mer detaljer rundt om kring og gjerne flere forskjellige måter å gjøre en quest på.

Lenke til kommentar
Enig. I Oblivion var det vansklig å dø.. Untatt dersom du møtte på tre troll midt på sletta. Jeg må snike meg rundt, og bruke masse steampacks i Fallout.

Skjønt, etter å ha fått repair og small guns på 100, går det temmelig greit med combat Shotgun på to meters avstand. :)

Både oblivion og fallout3 er jo spill som skal spilles på maks vansklighetsgrad om en har spillt litt lignende spill før.. Medium blir bare latterlig.. svogeren min på 11 år sitter og spiller fallout3 på medium uten problemer, og han har knapt tatt i rollespill.

Lenke til kommentar

Eneste aberet jeg har med F3 er at de burde beholdt den gamle måten å reise fra plass til plass. CW føles trangt og det virker bare merkelig at alt er så nærme hverandre. Det virker nesten som om alle dungeonene er lagt til for at spillet skal virke større.

Hvis de hadde beholdt den gamle måten så kunne vi hatt flere og større byer med flere folk, bedre random encounters og hatt bil sub-quest som i F2.

Leste en plass at F2 hadde rundt 1000 quests, mens F3 har hvor mange? 40?

Når brettet er så lite og spillet er så lite så forstår jeg godt hvorfor de fjernet de permanente konsekvensene som preget F1 og F2. Har du dårlig karma så har du dårlig karma, mens i F3 er det bare til å gi en boms litt vann så er du plutselig snill.

Husker f.eks hvordan jeg ble viden kjent som grave robber i F2 etter å ha loota flere graver. Det var en del i spillet som nektet å ha noe med meg å gjøre.

Lenke til kommentar

Ja, stemmer. Har lest en del på andre forum at ved å gjøre dette, altså fullføre "traquility lane" questen, skipper man en ganske stor del av mainquesten.

Har ikke særlig lyst til det:(

I og med at "Tranquility Lane" er en del av main-questen tror jeg neppe du skipper noe. Det er dog to måter å gjøre "Tranquility Lane" på.

Og til dere som synes det er for få leveler; høyne max-level da vel!

Console (|) -> skriv: setgs iMaxCharacterLevel ### -> bytt ut ### med ønsket max-level du kan nå.

Endret av Emoel
Lenke til kommentar

Det er sant. Og det synes jeg er både positivt og negativt. Det var et par ganger jeg følte at questene i F3 kokte suppe på spiker. Som Lincoln questet f.eks. Mens de mange delmålene til hovedquestet syntes jeg bare var fint.

Jeg tror nok ikke F2 sin måte passer i F3. I F3 er questene som oftes andre plasser der du får dem, noe som krever at du forflytter deg fra en plass til en annen. I en så liten verden så er ikke det noe problem. I F2 var de fleste questene inneforbi en by, eller et lite område i verdenen. Skulle du gjøre noe i en by som kanskje lå flere dagsreiser vekke så måtte du forberede. Ihverfall før du fikk bil, eller hadde en høy level.

Lenke til kommentar

Ja, stemmer. Har lest en del på andre forum at ved å gjøre dette, altså fullføre "traquility lane" questen, skipper man en ganske stor del av mainquesten.

Har ikke særlig lyst til det:(

I og med at "Tranquility Lane" er en del av main-questen tror jeg neppe du skipper noe. Det er dog to måter å gjøre "Tranquility Lane" på.

Og til dere som synes det er for få leveler; høyne max-level da vel!

Console (|) -> skriv: setgs iMaxCharacterLevel ### -> bytt ut ### med ønsket max-level du kan nå.

Hæ seriøst funker dette? I så fall så hadde det vert sjefz da kan du jo få wildt med perks og skillpoints

Lenke til kommentar

Min forrige post baserte seg på at begge spillene var satt på standard vanskelighetsgrad. Når vi snakker om miner har jeg tråkket på to miner rett etter hverandre, men overlevde.

Det kan ha noe med at jeg hoppet panisk unna når jeg hørte piiiip piiiip.. :roll:

Meningen min om spillet kunne vært anderledes om jeg ikke brukte VATS..

Uansett så er smaken som baken :) Jeg får heller sette opp vanskelighetsgraden noen hakk på dette flotte spillet :D

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...