Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre som har hørt Herbert Dashworth og tjeneren hans Argyle sine eventyr på radioen? Herlig :D

 

Ja, digger å høre på den Galaxy News Radio. Liker også musikken og tar meg støtt og ofte i å synge "I don't want to set the world on fire...". Det eneste som irriterer meg er at det er alt for mye gjentagelse. Men det kommer kanskje mer etterhvert som jeg kommer lengre i spillet? Møtte forresten den virkelige Herbert i Tenpenny Towers, som jeg hjalp ghoulsa å ta over. Ghoul liberation!

 

Digger dette spillet.

Lenke til kommentar
Hvor fikk du tak i t-51b Power Armor?

 

 

Jeg fikk en quest av Crowley i Underworld der han ba meg skaffe til veie 3 nøkler fra forskjellige mennesker rundt om i Wasteland. Siden jeg spiller som en sweet talking goody two shoes så overtalte jeg dem til å gi meg nøklene i stedet for at jeg drepte dem slik Crowley ville. Jeg spurte dem ut om hvordan de kjente Crowley og da snakket de masse om et sted som het Fort Constantine. Så da jeg hadde fått alle nøklene dro jeg dit i stedet for å gi nøklene til Crowley (never liked that ghoul).

Du får vite hvor Fort Constantine er av han ene mannen med nøkkel.

Gikk inn i det første lille huset og fant et nettverk av underjordiske ganger under fortet. Det er mange sentrybots der nede som matet meg skikkelig. Jeg hadde ikke noe bra våpen mot dem heller, så jeg brant meg gjennom nærmere førti stimpaks tror jeg.

Skulle akkurat til å gi opp og dra til Crowley med nøklene da jeg fant liket av en dame som de folka med nøklene snakket om. Låste opp dørene og fant T-51b armouren der inne :dribble:

På vei inn dit fant jeg også noen launch codes, og på vei ut igjen så fant jeg en terminal som startet oppskytningen av et missil (tror jeg), men jeg ble redd for at jeg hadde gjort noe dumt da jeg launcha missilet, så jeg loada quicksaven like før. :p Jeg er så jævlig pysete!

 

 

Hvor får man training til å bruke disse power armorene ?

 

 

Bare følg mainquesten så kommer du omsider til et sted der du kan lære å bruke det ;)

 

 

Er det flere enn meg som haaaaater disse yao guai bjørnene? Herregud, de er så raske og sterke og tåler alt for mye. Jeg blir livredd hver eneste gang jeg løper av gårde og aner fred og ingen fare og så plutselig hører jeg den jævlige lyden av incoming mutert bjørn som vil assrape meg :(

Hører folk snakker om at det finnes mye verre monster enn de i spillet, men jeg har heldigvis ikke støtt på dem enda.

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
har du testa å reparere den armoren med vanlig eller enclave power armor Getinthevan? går jo med de fleste andre "spesialitems"

 

Drog noen one-shot på Super Mutant master i går med Plasma-rifla på Very Hard.. hjelpe meg det er damage det, deeeilig følelse :)

 

Funker det tror du?

Jeg har ikke hatt behov for å reparere den enda, men jeg trodde kanskje det ikke var mulig siden man bare har en av dem.

Kan man reparere f.eks. Lincolns repeater og Sydney's SMG selv også? I så fall hater jeg meg selv for å ikke prøvd det, men antatt at det var umulig og kasta bort mye penger.

Lenke til kommentar

Du kan hvertfall reparere Rangers/reileys combat armor, Terrible Shotgun, Plasmarifla fra Rivet osv med å bruke tilsvarende "ikkespesielle" items.. Så jeg vil tro det funker kjempebra ja :)

 

jeg ville testa med både enclave, brotherhood, outcast og tesla power armorene.. Må jo funke med en av de :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Du kan hvertfall reparere Rangers/reileys combat armor, Terrible Shotgun, Plasmarifla fra Rivet osv med å bruke tilsvarende "ikkespesielle" items.. Så jeg vil tro det funker kjempebra ja :)

 

jeg ville testa med både enclave, brotherhood, outcast og tesla power armorene.. Må jo funke med en av de :)

 

Ja, der er noe jeg lurer på. Jeg fikk ingen plasmarifle i Rivet City etter å fullført questen. :ermm:

Alle andre jeg har snakket med fikk det.

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar

Har noen spørmål sjekk spoiler.

 

 

Om Scrapyard ligger ganske nærme Bigtown? Klarer bare ikke finne scrapyard. Folka i Bigtown sier at eg må fikse robotene sånn at dei kan stå i mot et SuperMutant angrep.

 

2. Har sluttet å følge mainquestet pga mangen her på forumet sier at man kan riskikere at man blir ferdig veldig fort. Hvor langt kan eg følge mainquest uten at eg blir ferdig, eller at det har konsekvenser?

 

Lenke til kommentar

omhandler Android-questen

 

 

Vet ikke hva som gjorde at jeg fikk rifla... både jeg og kompisene mine fikk den.. jo nå kom jeg på noe.. Du MÅ aktivere Harkness i hvertfall.. det er ikke nok å vise han bevisene.. Doktoren gir deg en kode du bruker som Fail-safe på harkness for at han skal huske ALT, etter dette fikk jeg riflen.

 

Dersom du har gjort det vet jeg ikke.. regner med at du avsluttet questen hos Harkness.. og ikke gikk og løy til han slemmingen først..

 

 

 

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Vet ikke hva som gjorde at jeg fikk rifla... både jeg og kompisene mine fikk den.. jo nå kom jeg på noe..

Du MÅ aktivere Harkness i hvertfall.. det er ikke nok å vise han bevisene.. Doktoren gir deg en kode du bruker som Fail-safe på harkness for at han skal huske ALT, etter dette fikk jeg riflen.

 

Dersom du har gjort det vet jeg ikke.. regner med at du avsluttet questen hos Harkness.. og ikke gikk og løy til han slemmingen først..

 

 

Nei, jeg løy til Dr. Zimmer og fortalte han at androiden var død. Så gikk jeg til Harkness og avslutta questen der, akkurat slik de andre som fikk plasmarifla hadde gjort, men jeg fikk ikke noe som helst.

 

"Aktivere Harkness" hva mener du? Jeg har fortalt han det "kodeordet" og han har takket meg for å ikke avslørt hans identitet.

 

 

Satte resten av innlegget ditt i en spoilertag. Du burde kanskje gjøre det samme ;)

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar

svar på det over

 

 

hmm vi gjorde følgende...

- Fikk vite alt fra legen

- Gikk til Harkness, fortalte han kodeordet og fikk plasmarifla

- Overtalte Harkness til å la meg drepe Dr. Zimmer (får ikke bad karma)

- Gikk til Dr. Zimmer, fortalte at Harkness var Androiden, FIKK reward nr2 (god perk, får litt bad karma, men det har INGENTING å si.. du har sikkert maks uansett) drepte til slutt zimmer før han gikk for å ta harkness.

 

2 kjempebra rewards "rikere" gikk jeg smilende videre til neste quest ;)

 

Hørtes rart ut at dere gjorde det samme og ikke alle fikk rifla.. kan ikke huske at vi gjorde noe spesiellt.. jeg trodde det ikke var mulig å få plasmarifla om du gikk til dr.zimmerman og løy.. men om de andre fikk det til så..

 

 

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Noen har sikkert spurt om dette før men hvordan får du en hund til å følge deg ? :)

det er en perk som gjør det.

 

 

SPOILER:

 

 

Tull! Du må på et visst tidspunkt i spillet (husker ikke når, ganske tidlig) dra til Scrap Jard, sør for Minefield. Der finner du noen som plager en hund: Drep dem og snakk med hunden.

 

er det tull? du kan få dyr på lag med en perk. var kanskje ikke det som var tilfelle her siden det var en spesiell hund det var snakk om..

 

edit: leif

 

Ingen av hovedperkene gir deg et dyr på lag, men du kan få en perk der som gjør at dyr ikke angriper deg lenger. Godt mulig det er en quest-reward perk som gjør at man får med seg et dyr, men jeg har iallefall ikke funnet det.

 

 

Hva hjelper hunden med? Bjeffer den når det kommer fiender, så alle vet hvor du er?

Lenke til kommentar
svar på det over

 

 

hmm vi gjorde følgende...

- Fikk vite alt fra legen

- Gikk til Harkness, fortalte han kodeordet og fikk plasmarifla

- Overtalte Harkness til å la meg drepe Dr. Zimmer (får ikke bad karma)

- Gikk til Dr. Zimmer, fortalte at Harkness var Androiden, FIKK reward nr2 (god perk, får litt bad karma, men det har INGENTING å si.. du har sikkert maks uansett) drepte til slutt zimmer før han gikk for å ta harkness.

 

2 kjempebra rewards "rikere" gikk jeg smilende videre til neste quest ;)

 

Hørtes rart ut at dere gjorde det samme og ikke alle fikk rifla.. kan ikke huske at vi gjorde noe spesiellt.. jeg trodde det ikke var mulig å få plasmarifla om du gikk til dr.zimmerman og løy.. men om de andre fikk det til så..

 

 

Damn!

Jeg fikk vite alt fra legen Pinkerton.

Gikk så til Zimmer og løy om at androiden var død.

Og så gikk jeg til androiden til slutt.

Hva fikk jeg? Verken plasmarifle eller perk :mad:

 

Lenke til kommentar

Kjip slutt? :|

 

 

 

Greit nok at spillet tar slutt dersom man velger å smelte seg selv og la Lyons overleve, men hvor er logikken i at spillet slutter dersom du sender henne inn i den radioaktive ovnen og selv overlever?

Er det bare å loade tilbake til før man forteller Sarah at man er klar til å angripe Project Purity eller starte på nytt, nå da?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...