Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahahaha! Herregud, Bethesda! Jeg har akkurat oppdaget at jeg har blitt utsatt for en av spillets teiteste bugs i Megaton :!:

 

Finner du ikke Walter, Moriarty eller Jericho?

Sjekk spoileren for å lese årsaken til at de har forduftet.

 

 

Jeg hadde samlet opp masse scrap metal og dro til Megaton for å selge dem til Walter. Han står som regel utenfor vannverket eller så ligger han inne i senga si.

Vel, jeg kunne ikke finne han noe sted, så jeg stakk til huset mitt og sov litt før jeg gikk for å se etter han igjen. Niks, fortsatt ikke noe sted.

Gjorde noen quests og kom tilbake...Nei, Walter er ikke noe sted å finne.

Stakk inn i saloonen for å se om han var der. Niks, og ikke Moriarty heller.

Du har kanskje lagt merke til at alle disse characterne står og lener seg mot rekkverkene i Megaton når de røyker.

Og disse rekkverkene er veldig skrøpelige og har huller. Jepp, noen ganger prøver de å lene seg mot et rekkverk som ikke er der, og faller som en følge av det ned og slår seg i hjel :hrm: Jeg finner ikke Jericho noe sted heller, så jeg antar han har lidd samme skjebne.

Dette er vel det første negative jeg har funnet med spillet så langt, og absolutt noe Bethesda burde fikse opp i.

 

Jeg har enda ikke greid å bestemme meg for om denne bugen er tragisk og gamebreaking, eller om den er ytterst genial og et eksempel på naturlig utvalg.

 

En bug som faktisk bringer litt mer realisme inn i spillet. :p Synes den virker morsom jeg. Men kjipt når man har quest der.

 

Jeg er heldigvis ferdig med alle questene der, men jeg har fortsatt masse scrap metal som Walter hadde betalt masse spenn for.

Lettjente penger:

 

Oh well, jeg fant ut at Reilly's Raiders betaler meg ca. 1500 caps for hvert nye sted jeg mapper for dem downtown DC. Du snakker om lettjente penger! :dribble:

 

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
Jesus, tok jo hele ettermiddagen å fullføre en del av et sidequest.

 

 

 

Eskorte av tidligere slaver fra Temple of Unity til Lincoln Memorial... Ikke bare skal de gå i en vid sirkel i stedet for rett fra punkt A til B, de skal også faktisk GÅ hele veien (heller enn rolig småjogging), og samtidig peile seg inn på alt som finnes av løpende, hoppende, svevende og krabbende kreaturer på veien. De kommer seg heller ikke fram på egen hånd, så man må pent vandre etter dem i et par timer.

 

 

 

Gjorde akkurat den questen selv. Det sto ingenting om at jeg måtte gå hele veien sammen med slavene. Så jeg tok bare fast-travel fram til Lincoln Memorial, skrudde fram tiden et par timer til slavene var framme. Tok maks 5 min ;)

 

 

 

 

Tro meg, jeg prøvde. Ventet to-tre uker i in-game tid, og ingenting. Prøvde flere ganger også. Regner med de tok kvelden på veien hver gang, så til slutt gikk jeg bare med dem.

 

Lenke til kommentar
Er det noen personer som det abselutt lønner seg å gjøre quest for, utenom quest i megaton (byen jeg såklart har sprengt til helvete)

 

I Rivet City får du et quest om å finne en android. Velger du den onde versjonen av questet får du en perk/egenskap som forbedrer nøyaktigheten i VATS.

 

Velg den gode og du får 50 caps...

 

Lenke til kommentar
Er det noen personer som det abselutt lønner seg å gjøre quest for, utenom quest i megaton (byen jeg såklart har sprengt til helvete)

 

Jepp. Dersom man gjør to tjenester for Agatha* får man en ny radiostasjon og en unik revolver** som belønning.

 

*

1. Hente en violin fra Vault 92

2. Finne noen noteark (enten i Vault 92 eller Springvale Elementary)

 

**

Blackhawk - bruker .44 Magnum ammunisjon og gjør 40-50dmg

 

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

I Rivet City får du et quest om å finne en android. Velger du den onde versjonen av questet får du en perk/egenskap som forbedrer nøyaktigheten i VATS.

 

Velg den gode og du får 50 caps...

 

Takk, da velger jeg den onde :D

 

 

Jepp. Dersom man gjør to tjenester for Agatha* får man en ny radiostasjon og en unik revolver** som belønning.

 

*

(hente en violin fra Vault 92 og finne noen noteark (enten i Vault 92 eller Springvale Elementary))

 

**

(Blackhawk - bruker .44 Magnum ammunisjon og gjør 40-50dmg)

 

Hvor bor hun igjen?

Lenke til kommentar
Er det noen personer som det abselutt lønner seg å gjøre quest for, utenom quest i megaton (byen jeg såklart har sprengt til helvete)

 

I Rivet City får du et quest om å finne en android. Velger du den onde versjonen av questet får du en perk/egenskap som forbedrer nøyaktigheten i VATS.

 

Velg den gode og du får 50 caps...

 

 

Typisk at jeg gjorde den gode varianten! :p

 

Føler at jeg konstant taper ting på min gode karakter. Nesten så jeg vurdrer det motsatte.

Lenke til kommentar
Er det noen personer som det abselutt lønner seg å gjøre quest for, utenom quest i megaton (byen jeg såklart har sprengt til helvete)

 

I Rivet City får du et quest om å finne en android. Velger du den onde versjonen av questet får du en perk/egenskap som forbedrer nøyaktigheten i VATS.

 

Velg den gode og du får 50 caps...

 

 

Typisk at jeg gjorde den gode varianten! :p

 

Føler at jeg konstant taper ting på min gode karakter. Nesten så jeg vurdrer det motsatte.

 

Er ikke det å være god i en verden full av ondskap belønning nok i seg selv? :p

Lenke til kommentar
Kan du for eksempel bruke en combat shotgun til å reparere ting some "The Terrible Shotgun" ved høy repair level?

 

Lurer jeg også på ... Hva betyr egentlig høyere repairskill? La oss si jeg har to assault rifles, som begge er 50% ødelagt. Hvis jeg reparerer den ene ved å ta deler av den andre med x repair skill, og gjør det samme med x + 15 repair skill, vil effekten være y + 15?

:p

 

Eller kanskje bedre formulert: Gir høyere repair skill enkelt og greit større effekt ved sammenføyning av to gitte våpen/ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...