Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk.. men linken funker ikke

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12299769

 

Skal til å sette igang med spillet. Hva vanskelighets grad vil folk anbefale? Normal for lett? Hard for vanskelig?

 

Enig med GETINTHEVAN at normal blir for lett.. jeg startet på hard, skrudde opp til very hard når jeg ble level 15 tror jeg.. Forskjellen fra hard til very hard er veldig stor, ammoforbruket går opp noe voldsomt, så ja.. jeg anbefaler Hard om du ikke vil ha en veldig vanskelig start :)

Lenke til kommentar

Har spilt spillet i 13 timer og 37 minutter nå. Nei, det var faktisk ikke planlagt, men så det nettopp når jeg lagret! :p

 

Er vel level 7. Har ikke gjort noe av hovedoppdraget enda. Sett bort fra en ørliten ting som skjedde ufrivillig. Lurer på om noen kanskje kan svare på et lite spørsmål angående akkurat det? Samt noe angående en viss bombe i en by. Plasserer det i spoilertag.

 

 

 

Først og fremst angående hovedoppdraget. Når jeg kom til Megaton i begynnelsen av spillet fant jeg raskt ut at jeg skulle lete etter faren min på en TV-stasjon. Jeg gjorde så ganske mange sideoppdrag, men underveis fant jeg uheldigvis noen som kjente meg igjen og kunne fortelle meg at min kjære far hadde dratt til et sted rett ved siden av den store båten med en "by" inni. Husker ikke hva byen eller stedet heter. Poenget er uansett at questen min ble forandret fra at jeg skulle finne nevnte TV-stasjon til at jeg skulle besøke dette stedet. Hvor mye har jeg da gått glipp av? Bør jeg dra til denne TV-stasjonen uansett?

 

Det andre jeg lurer på er som sagt bomben i Megaton. Prøver å være snill, men er sikkert morsomt å sprenge byen. Lurer derfor på litt rundt konsekvensene? Kan noen fortelle litt om det? Uten å spoile for mye?

 

 

Lenke til kommentar
min character er tydeligvis en gimp, har derfor tenkt å lage en ny char:

 

Small Guns, Repair + ukjent 3dje skill

ST 5, PE 7, EN 5, CH 1, IN 8, AG 7, LK 7

funker dette?

 

Veldig likt hva jeg har gått for. Bare at jeg tok 4 i str(finner en str booblehead i megaton så da får jeg 5), og 8 i agi. Og det har funka flott for meg så langt.

 

Edit: @qweac:

Se her: http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests Du hoppa fra "Galaxy News Radio" til "Tranquility Lane" om jeg ikke tar helt feil. Så er ikke så mye du har gått glipp av. Og du kan dra til GRN senere og ta questen han gir deg uansett, mener jeg, dog ikke 100% sikker.

 

Angående bomben i Megaton, sprenger du den så mister du en god del Karma, det er vel det.

 

 

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Small Guns, Repair + ukjent 3dje skill

ST 5, PE 7, EN 5, CH 1, IN 8, AG 7, LK 7

funker dette?

 

Enig med nitrius at det må være bra greier det der.. selv hadde jeg litt charisma, men det er bare fordi jeg liker å prate :) I tillegg til ST bobblehead får du en quest i Greyditch som til slutt gir deg +1 på Perception eller Styrke (valgfritt). Greyditch ligger litt sørøst for supermart.

 

Er det noen som har funne mange bobblehead figurer? Sliter med å finne jeg, over 30 timer played og bare funnet 3 figurer :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
min character er tydeligvis en gimp, har derfor tenkt å lage en ny char:

 

Small Guns, Repair + ukjent 3dje skill

ST 5, PE 7, EN 5, CH 1, IN 8, AG 7, LK 7

funker dette?

 

Ta 3dje på speech. Selv om den har vesentlig mindre innvirkning enn de forrige spillene, men den har dog sin hensikt.

 

Den tingen med spillet som irriterer meg mest så langt, er at Raiders er blitt forvandlet til blodtørstige kanibaler med sansen for manifest av lik og null samtaleemne. De skyter på deg selv før du har fått øye på de. Kunne godt ha tenke meg å joine Raiders med en eller annen char, men neida. Animasjonene, som nevnt i en anmeldelse, kunne så absolutt ha vært gjort bedre. Dette er også årsaken til at jeg ikke spiller i 3dje-person.

Ble forresten overrasket over hvor lette de supermutantene var. Riktignok hadde jeg Dogmeat på min side, men med 4 stykker på meg samtidig som roper, skyter og slår, så ble det likevel stressasomt. Men morsomt likevel. =)

 

Noen som har registrert live-nøkkelen sin og hvordan foregår det forresten?

Lenke til kommentar

Ang. stats har jeg endelig funnet en kombinasjon jeg elsker. Jeg driter da faktisk fullstendig i perception (1), da jeg ikke føler jeg trenger det noe særlig. I tillegg har jeg 8 i intelligence, agility og charisma. Skillsa jeg fokuserer på er speech, small guns, repairs og også litt barter. Går for en småsleip character, som ikke er redd for å lure til seg litt og operere i moralske gråområder, men som fortsatt er "god" i det store bildet :D

 

Charisma er fader meg genialt, dette gir en boost til speech som etter min mening kanskje er den viktigste skillen i spillet! For det første er det dritgøy å manipulere å lure folk til å tro at du har gjort det du skal gjøre, uten at du har gjort det. (jeg klarte å lure Moira til å tro at Rivet City var en undervannsby som stammet fra Atlantis, fikk full quest reward selv om jeg ikke gadd å finne den "virkelige" historien til Rivet) Men i tillegg så sparer du masse tid og penger på det, jeg er nesten ferdig med quest chainen til Moira allerede, og det har gått fort!

 

I tillegg kan jeg nesten alltid bruke speech til å sikre meg større reward når jeg får questen. F.eks forhandlet jeg meg frem til 1000 caps for å sprenge Megaton, i stedet for 500. (Teit som jeg var lot jeg være å sprenge byen ... Klarte til og med å tilby meg å desarmere bomben helt gratis ... Jeg trodde at hvis jeg tilbydde meg dette skulle Sheriffen bli så imponert at jeg fikk en annen/bedre gevinst ... Men nei!)

 

Det negative er at denne skillen er veldig unyttig hvis du tenker å spille en helt god character. For jeg får alltid dårlig charma når jeg bruker denne skillen (stort sett)

 

(Et annen kult eksempel på hva speech kan gjøre, vedr. Leo Stahl i Megaton:

 

Stakkaren var jo avhengig! Jeg overbeviste han om at dette var ødeleggende for både ham og familien, og at dette måtte stoppe straks. Så i stedet for å betale for et par menstats tabletter, endte jeg opp med å få hele stashet til Leo, helt gratis - jeg skulle ødelegge det eller gjøre hva jeg ville med det, han skulle slutte :D

 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Ang. stats har jeg endelig funnet en kombinasjon jeg elsker. Jeg driter da faktisk fullstendig i perception (1)

 

fett nok.. men jeg hadde angra litt når du kommer til Rivet City og får Plasma rifla, for den er ganske syk :) I tillegg går du jo glipp av flere kremperks når du har 1 på perception vel?

 

Når det gjelder charisma/speech.. jeg begynte med 6 på charmisma, og har fått brukt speech alle plasser det er mulig.. tror det er overkill med 8.. kan evt bare save og loade til du får successful.

 

Men speech er ikke alltid bra.. Om du bruker speech og lyger mye til Moira får du feks ikke den Perken hun gir deg..

 

Fenixen, ligger liste på xbox360achievements.org med alle locations:) har funnet 14 stk, soon to be 20

 

hehe takk takk.. får kikke på det ved neste gjenomspilling.. føler det blir juks nå :)

Utrolig synd at ps3 ikke har trophies.. derfor jeg spillet på pc.. Føler jeg hadde hatt jævli mange av de achievmentene etterhvert.. Gidder ikke starte på ps3 får trophies kommer..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...