Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja?, noen som i det hele tatt som kan ta seg 5 sek for å svare på 2 enkle spørsmål?. Eller må jeg ty til et annet forum for å få svar?. :roll:

 

Er 2 kjempelette spørsmål, så er ikke farlig eller vanskelig å svare ja eller nei.

 

Trenger vel ikke anti-alasing om du skrur oppløsningen opp på 1900..

 

Når det gjelder det å skru opp farten så er nok ikke dette plassen det er lettast å finne juks. Bethesda har et eget Cheat forum dedikert til fallout3, ta turen dit =)

 

Vel nå vil jeg ikke ta det som direkte juks da. For springe hastigheten i Fallout 3 normalt er ganske treigt da, så hadde vært bra om det hadde vært en tweak som gjør at du kan springe litt fortere. Som f.eks forandre noe i FalloutPrefs.ini eller Fallout.ini filen.

 

Men ja, jeg kjører Fallout på 1680x1050 i oppløsning, og det er det høyeste jeg kan ha. Og du ser STOR forskjell på å ikke ha AA på og AA på uansett om 1680x1050 er ganske bra oppløsning.

Lenke til kommentar
Hm, er da anti-aliasing i Fallout3 på PC? Kan sette opp til 8x.

Jo det kan man. Jeg kan sette min opp til 6x. Men problemet er når du kommer inn i spillet, hvor Anti-Aliasingen ikke virker.

 

Men skal prøve på en annen vri her for å se om det virker.

 

EDIT: Nå satt jeg instillingene på selveste skjermkortet til Default instilling, så satte jeg på fullt på alt sammen i Options til Fallout 3, utenom dette HDR og Bloom greia. Der står den på None under Screen Effects. Og alikavel får jeg ikke Anti-Aliasingen til å virke :( .

 

Selv når jeg har alle instillingene på fult under Grafikkort instillingene og alt på fullt og når Screen Effect står på None under Fallout 3 instillingene, så virker Anti-Aliasing bare ikke.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Sitter og installerer det nå. Er det sånn typisk "kun en bra spec som er bra, alt annet lager en ubrukelig karakter" system når det gjelder skills?

 

Tenker bare på Fallout 2 der det var et par dusin skills å putte points i.

 

Noen tips om du skal ha en normal ranged character som ikke skal bruke unarmed eller melee veldig mye:

 

Maks 5styrke (du finner +1 veldig veldig tidlig

Maks 4-5 Endurance (selv valgte jeg 4, spiller på hard og har over 100 stimpacks til overs, bare husk å spis ALT du finner av radioaktiv mat :) )

 

Intelligence: Helt klart den viktigste stat i spillet, 8-9 på denne er snadder, du får drøssevis med skillpoints, noe som gjør at du kan bli god på så godt som alt..

Agility: 7 eller mer, avgjørende for VATS

Luck: 5

Perception: 6+ (en quest veldig tidlig i spillet gir deg +1 her)

Charisma: Opp til deg selv..

 

Tag skills:

 

dette styrer du selv, med høy intelligence har det cirka ingenting å si hva du velger her ettersom du får mye skillpoints. Small guns er etter min mening den beste skillen i spillet.

Repair er og en fantastisk stat, du sparer mye bagspace, tjener mer penger og får bedre våpen og armor enn andre kan tilby deg.. få denne opp så fort som mulig

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Heh..er det bare prøving og feiling egentlig? Eller bør man lese i 2 uker og knuse tall for å finne den beste distribusjonen? Hater sånt,

for jeg føler det kommer i veien for spillet. Sitter bare og lurer på om jeg burde satse på den skillen der eller en annen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fant ut årsaken til at det ikke funket hos meg. Setter jeg Anti-Aliasing'en på 6x, så funker det ikke. Men setter jeg den på 4x derimot, så funker det som bare det.

 

Så da kan dere bare glemme spørsmålet mitt om Anti-Aliasing'en.

 

Da trenger jeg bare svar på om det er mulig å få raskere springe fart i Fallout 3 på noen vis.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Heh..er det bare prøving og feiling egentlig? Eller bør man lese i 2 uker og knuse tall for å finne den beste distribusjonen? Hater sånt,

 

følg tipsene jeg skrev over.. Når det gjelder skills så får du poeng på det meste etterhvert som du levler, men uansett hva du velger i starten vil du gå glipp av ting..

I starten ville jeg fokusert på følgende;

- small guns

- Speech

- Science

- Lockpick

Dette gjør at du får med deg det meste.. deretter ville jeg kjørt på med repair, og på sikt tatt medicine og energy weapons.. Sneak er og jævla praktisk å starte kamper med.. uff for mange skills :)

Lenke til kommentar

sitter litt fast, har gjort en del quester for hun skrot selger dama i megaton.

 

har også gjort fireant questen, men da brukte jeg opp all ammoen min og nå har jeg bare 30 skudd til hagla og 50 til assault rifle, har prøvd å bare vandre rundt men møter altid på fiender som enten dreper meg eller som jeg bruker opp all ammoen på, før jeg så dør

Lenke til kommentar
sitter litt fast, har gjort en del quester for hun skrot selger dama i megaton.

 

har også gjort fireant questen, men da brukte jeg opp all ammoen min og nå har jeg bare 30 skudd til hagla og 50 til assault rifle, har prøvd å bare vandre rundt men møter altid på fiender som enten dreper meg eller som jeg bruker opp all ammoen på, før jeg så dør

 

Starten av spillet er da vel ikke så vanskelig? :hmm: Selv slet jeg aldri med mangel på ammunisjon og våpen. Du kan f.eks. finne en flammekaster og 'missile launcher' (rakettkaster blir det vel på norsk?) i Fairfax Ruins, som ligger sørvest for Megaton (dvs. mellom Megaton og Tenpenny Tower)

 

Bruker gjerne sverd (f.eks. det brennende sverdet du får oppskrift på hvis du fullfører Blood Ties i Arefu) og andre nærkampvåpen hvis du sliter med kronisk mangel på ammo.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er en command man kan forandre på i FalloutPrefs.ini / Fallout.ini filen til PC versjonen for å få characteren din til å springe fortere enn det man gjør normalt?.

 

Og er det ikke mulig å få Anti-Aliasing på PC versjonen av Fallout 3 heller?.

Quoter meg selv her.

 

Men er det noen her som kan svare på det der?.

Quoter meg enda en gang.

 

Ja?, noen som i det hele tatt som kan ta seg 5 sek for å svare på 2 enkle spørsmål?. Eller må jeg ty til et annet forum for å få svar?. :roll:

 

Er 2 kjempelette spørsmål, så er ikke farlig eller vanskelig å svare ja eller nei.

 

Det å løpe fortere vet jeg ikke noe om. Men når du starter opp Fallout 3 og den boksen med "Play, Options, Data Files" osv ... popper opp, gå på Options og der kan du velge AA og AF samt fikle med mange andre options.

 

Edit: Om ikke AA funker for deg, kan det jo ha noe med det kjente HDR+AA problemet å gjøre, at ikke begge kan brukes samtidig. Funker fint her værtfall.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Null ammo og berserk med balltre mot fire-ants er litt morsomt, men det går heller dårlig.

 

Jeg vurderte det for litt siden når jeg gikk helt tom for skudd, men fant ut at det nok var best å løpe. :p

 

Hmf, hele 360-en fryste nettopp mens jeg spilte. Jeg som nettopp hadde lagt en mine for en av de ekle maurene! Noen andre som har opplevd det på spillet? Er Fallout 3 på 360 spesielt plaget av dette? Har skjedd på andre spill noen ganger, så håper dette bare var en av de gangene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...