Xandathrii Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) This level has a a nasty screen freezing bug: Open up the fallout.ini file in: My Documents\My Games\Fallout3 Find the line: bUseThreadedAI=0 Change it to: bUseThreadedAI=1 Add another line after it and insert: iNumHWThreads=2 This will limit the game to 2 cores and prevent the engine bug from causing the game to freeze. Prøv dette. Titta på profilen din og så du hadde en tokjerneprossessor, men det er vel verdt et forsøk uansett Herlig, håper det hjelper! Som alltid Raid, takker og bukker! EDIT: Gjorde som overnevnte tips og det virket veldig lovende, men så frøs det igjen, æsj.. Men men har iallefall kommet til siste quest fra betty, så håper jeg straks er ute av tranquility lane igjen Endret 15. mars 2010 av Xandathrii Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Okei, sykeste random encounter nå nettopp. Rett utenfor en elektrosjappe, jeg møter Regulators, Enclave OG Talon Company samtidig. Stor krig, og 2 stykk Deathclaws og en stykk Albino Radscorpion blir med. Shit! Herlig encounter da! Jeg ruller om dagen gatene med jerico og Dogmeat, men jeg har funnet ut at jeg taper mye xp på dette.. Burde man egentlig ha backup med seg hele tiden? Jeg mener Jerico er flott til å bære items for meg, og Dogmeat er fin til å holde folk stille, men det skal en del til for å få no særlig xp.... Bruker du mods for å øke cap til 100 eller noe? For om du har level cap på 20/30 er det vell egentlig ikke noe problem om man får xp sakte. IMO får man XP alt for fort i fallout. Jeg syntes ikke det er så kjekt å rave rundt i wasteland når man har nådd cap, men det er kanskje bare meg Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Bruker du mods for å øke cap til 100 eller noe? For om du har level cap på 20/30 er det vell egentlig ikke noe problem om man får xp sakte. IMO får man XP alt for fort i fallout. Jeg syntes ikke det er så kjekt å rave rundt i wasteland når man har nådd cap, men det er kanskje bare meg Ja bruker en lvl 100 mod Noen andre som har fått spillet sitt fryst i Tranquillity lane? jeg blir aldri ferdi der virker det sim Iog med at skjermbildet fryser og jeg må reboote etter bare et par minutter der inne.. Hjelper ikke¨å Quicksave heller da jeg ikke begynner der jeg quicksavet, men tidligere. Endret 22. mars 2010 av Xandathrii Lenke til kommentar
Vesteraas Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei! Jeg har nettopp kjøpt dette spillet (bare grunnspillet, ikke noen av ekstrapakkene). Installasjon gikk fint, men når jeg prøver å starte spillet fryser det i starten av "introfilmen" (fødestua) hver gang. Skjermen blir svart, og jeg får ikke brukt alt-tab for å komme meg ut. Kommer meg til skrivebordet ved hjelp av Ctrl+Alt+Del, men da avsluttes spillet. Har lastet ned nyeste patch uten at det hjalp meg noe. Noen som kjenner til problemet og hvordan jeg kan få fisket det? Dersom det skulle være relevant kjører jeg spillet på en ASUS X77JA med Windows 7(Radeon mobility 5730/Intel i5 430M) På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Legg til fallout.exe i "don't use ffdshow in" i både ffdshow audio og video decoder. Under "directshow control". Lenke til kommentar
Vesteraas Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Må jeg installere ffdshow for å få spillet til å virke? Kan ikke finne det på pcen, så tror ikke jeg har det allerede. (har ikke installert det selv, men er jo mulig det følger med som standard, dog jeg tviler. Men har aldri hørt om programmet så skal ikke si noe sikkert) Uansett, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Som jeg nevnte på forrige side, så følger det med i codec-pakker. Er ikke sikkert du har det, men den crashen du nevner er i 9 av 10 tilfeller forbundet med ffdshow. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Legg til fallout.exe i "don't use ffdshow in" i både ffdshow audio og video decoder. Under "directshow control". Unødvendig. Den er allerede ekskludert i ffdshow fra førav. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Ikke hvis du har en eldre versjon. Siste versjon av ffdshow inneholder jo ikke FalloutNewVegas.exe eller GTA5.exe i ekslusjonslista. Har du en to år gammel maskin, så installerte du kanskje en codec-pakke da maskina var ny og lot det ligge. Eller kanskje du installerte en gammel versjon på ditt nye system fordi det var enklere å installere den du hadde liggende på en minnepinne enn å laste ned hele greia på nytt. Uansett så er det noe som er verdt å sjekke. Derp. Har du Asus OSD eller SmartDoctor installert? Avinstaller og se om det hjelper. Oppdater lydkortdrivere, og prøv å endre instillingene. Er en bug forbundet med EAX og surround, så sjekk om instillingene på lydkortet er satt til stereo. Endret 22. mars 2010 av raid2 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Wohoo, kom meg ut av Tranquillity Lane, endelig, så nå skal spillet forhåpentligvis være bugfritt videre Btw, det må være Jeff Bridges som har stemmen til dad? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Niks, det er Liam Neeson som har stemma til far din i fallout 3. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) AKA han britiske i Dawn of The Dead Edit. Nei det var helt feil. Det var Jake Weber. De ligner jævlig mye. Endret 23. mars 2010 av Mushrooms Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Liam Neeson er kjent som Qui-Gon i Star Wars, og blant annet rollen som Oskar Schindler i Schindler's List. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Niks, det er Liam Neeson som har stemma til far din i fallout 3. Ahhhh selvfølgelig!!! Tar alltid feil av de to Lenke til kommentar
Vesteraas Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ikke hvis du har en eldre versjon. Siste versjon av ffdshow inneholder jo ikke FalloutNewVegas.exe eller GTA5.exe i ekslusjonslista. Har du en to år gammel maskin, så installerte du kanskje en codec-pakke da maskina var ny og lot det ligge. Eller kanskje du installerte en gammel versjon på ditt nye system fordi det var enklere å installere den du hadde liggende på en minnepinne enn å laste ned hele greia på nytt. Uansett så er det noe som er verdt å sjekke. Derp. Har du Asus OSD eller SmartDoctor installert? Avinstaller og se om det hjelper. Oppdater lydkortdrivere, og prøv å endre instillingene. Er en bug forbundet med EAX og surround, så sjekk om instillingene på lydkortet er satt til stereo. Takk for hjelpen. Kan ikke finne noen codecpakker på maskinen. Følger de med, er de kryptisk navngitt/godt gjemt. Er nokså utenkelig at jeg har glemt at jeg innstallerte noen codecer da maskinen er en knapp måned gammel. Lydinnstillingene ser ut til å være ok. Ligger ingen oppdaterte drivere hos Asus i det minste. Ominnstallering hjalp ikke. (Vel denne gangen kom jeg så langt at jeg rakk å få lage utseende mitt, før det kræsjet.)¨ Asus OSD og SmartDoctor burde vel være lette programmer å finne dersom de var innstallert på maskinen som standard? Noen som har andre forslag til hvordan dette kan fikses? Har lett en del rundt på nettet uten å finne noe som hjelper.. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Niks, det er Liam Neeson som har stemma til far din i fallout 3. Ahhhh selvfølgelig!!! Tar alltid feil av de to Og så Love Actually da..... Endret 23. mars 2010 av aunmar Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Kjører du aero i W7? Høyreklikk på desktop -> personalize -> bytt tema fra aero til windows 7 basic Du kan også prøve å høyreklikke på fallout3.exe eller snarveien og velge properties -> kompatibilitet og huke av følgende: disable visual themes disable desktop composition <- spesielt denne disable display scaling in high dpi settings (det er de 3 nederste valgene om du har norsk språk) En dxdiag-output hadde også vært greit om det ovenfor ikke virker (win+r -> skriv inn "dxdiag" og enter -> save all information -> lagre på skrivebordet). Legg ved DxDiag.txt eller post i spoilertag eller codebox. Lenke til kommentar
Vesteraas Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Da var problemet fikset ser det ut til. Fant løsningen ett annet sted på nettet, men en stor takk til alle som har hjulpet, spessiellt raid2 Løsningen på problemet var som følger: Windows velger vist ikke automatisk å starte opp med to kjerner dersom du har en dual-core prosessor (eller 4 om du har en quad, osv.). Derfor måtte jeg inn på msconfig (run->msconfig), gå til boot menyen, og velge antall prosessorer og maks minne. Når jeg hadde gjordt dette kunne jeg spille i over en time uten noe problem(vel, jeg satt meg fast i terrenget en gang, men det er vel mest sannsynlig en generell bug) mens jeg tidligere maks kunne sitte fem minutter før spillet hang seg opp. Så alt ser ut til å være vel Gleder meg til å fortsette å spille senere i dag Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Fint det løste seg Have fun! Lenke til kommentar
znace Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 fallout 3 moding help har et stort probem med dette nå, skal prøve å forklare hva jeg har gjort Program liste fose v 1.2 Fallout3 v 1.7 English US version archiveinvalidation invalidated Fook2 setup 1.0 Fallout 3 mod installer v 2411 FO3masterupdate FO3edit Addons liste Mothership Zeta Broken Steel Operation Anchorage The Pitt Point Lookout har instalert ekstrapakkene, programmene og instalert patchen 1,7. sound og main fra zelta og de andre pakkene er pakket ut i egen mappe på skriveborde(skal disse ligge et annet sted) og det jeg ser på som problem er at FO3masterupdate ikke laster noe det står bare Using Fallout3 Data Path: C[img=http://static.freak.no/forum/images/smilies/12.gif]Program Files (x86)\Bethesda Softworks\Fallout 3\Data\ Using ini: C[img=http://static.freak.no/forum/images/smilies/12.gif]Users\Tor-Arne\Documents\My Games\Fallout3\Fallout.ini Using settings file: C[img=http://static.freak.no/forum/images/smilies/12.gif]Users\Tor-Arne\AppData\Local\Fallout3\Plugins.fo3v iewsettings Loading active plugin list: C[img=http://static.freak.no/forum/images/smilies/12.gif]Users\Tor-Arne\AppData\Local\Fallout3\Plugins.txt Fatal: Error loading plugin list: <EFOpenError: Cannot open file "C[img=http://static.freak.no/forum/images/smilies/12.gif]Users\Tor-Arne\AppData\Local\Fallout3\Plugins.txt" . Systemet finner ikke angitt fil> noen som kan lære meg opp litt eventuelt lage en detaljert liste på hvordan jeg gjør dette på norsk? har finnet en guid på engelsk men skjønte ikke noe av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå