Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det skjedde noe fuck med Oasis under installasjonen så jeg kommer ikke inn.. må jeg installere hele spillet på nytt eller kan jeg legge inn noen nye filer ett sted?

Hva mener du med at du ikke kommer inn? Den lar deg ikke komme inn den døra eller hva? Får du pratet med de som står utenfor?

Sjekk om det står noe om problemet ditt her.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du ikke kommer inn? Den lar deg ikke komme inn den døra eller hva? Får du pratet med de som står utenfor?

Sjekk om det står noe om problemet ditt her.

Det freezes under loading screenen når eg trykker på enter Oasis..

Lenke til kommentar

Det freezes under loading screenen når eg trykker på enter Oasis..

Aha.

Bethesda forumet er nede for øyeblikket, men når det åpner igjen kan du se i noen av bug-trådene om det er noen med samme problem. Eller bare vent, så skal jeg se om jeg finner en fix i morgen.

Har du FFDSHOW på maskina? Isåfall, har du husket å putte 'fallout3.exe' i "don't use ffdshow in"?

Bruker du noen mods?

Lenke til kommentar

FFmpeg mpeg-4 en-og decoder ("codec"). Følger med flere codec-pakker ("K-Lite" osv). Hvis du ikke har hørt navnet før har du det trolig ikke installert ;)

Both these problems are seemingly fixed by going into the G.E.C.K., loading Fallout3.esm, and clicking the "recompile all scripts" button and saving a plug-in with this change, loading it right after Fallout3.esm.

Mulig det hjelper :shrug:

Det letteste vil være å bare ta backup av savene og installere spillet på nytt.

Lenke til kommentar

Okei, sykeste random encounter nå nettopp. Rett utenfor en elektrosjappe, jeg møter Regulators, Enclave OG Talon Company samtidig. Stor krig, og 2 stykk Deathclaws og en stykk Albino Radscorpion blir med.

Shit! :) Herlig encounter da!

Jeg ruller om dagen gatene med jerico og Dogmeat, men jeg har funnet ut at jeg taper mye xp på dette.. Burde man egentlig ha backup med seg hele tiden? Jeg mener Jerico er flott til å bære items for meg, og Dogmeat er fin til å holde folk stille, men det skal en del til for å få no særlig xp....

Lenke til kommentar

Jeg ruller om dagen gatene med jerico og Dogmeat, men jeg har funnet ut at jeg taper mye xp på dette.. Burde man egentlig ha backup med seg hele tiden? Jeg mener Jerico er flott til å bære items for meg, og Dogmeat er fin til å holde folk stille, men det skal en del til for å få no særlig xp....

Får du ikke nok xp fra quest og de killsa du får? Det fikk jeg nåpr jeg hadde Jericho og Dogmeat.

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Får du ikke nok xp fra quest og de killsa du får? Det fikk jeg nåpr jeg hadde Jericho og Dogmeat.

Nei virker som at jeg må gjøre mye av damagen selv for å få xp fra killsa. Questene gir som vanlig god xp, men jeg freeroamer litt i wastelandet for xp også....

Lenke til kommentar

Tenker egentlig å starte opp på nytt igjen, men denne gangen med mods.

Noen som har lyst til å oppsumere "must Have mods" og hvorfor?

Har alltid spillt Oblivion og andre Betsheda spill med nude mods pga virkelighetsfaktoren (du stjeler jo klærne til folket du tar livet av) så kjekt om dere anbefaler en grei der og som har naturtro utseende (giga vaginaer og erigerte peniser er no go).

Lenke til kommentar

Jeg bruker:

Fellout: En veldig bra grafikk mod som gjør slik at vannet blir blått, det er en ordentlig himmel og litt andre bra stuff.

Street lights og street lights wasteland: Det er to modds, den ene gir lys i street lightsa i DC den andre gir lys i de street lightsa det burde vert lys i rundt om kring i wasteland.

Jeg har og lasta ned noen textures som gjør bakken og veier mye bedre samt en som gjør steinene mye bedre.

Jeg bruker og en mod som øker levelcappen til 100, du kan skrive det i konsolen og, men da må du skrive det hver gang du starter spillet.

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Jeg bruker og en mod som øker levelcappen til 100, du kan skrive det i konsolen og, men da må du skrive det hver gang du starter spillet.

Gjør denne modden det sånn at du kan øke skills over lev 100? Sånn som i tidligere fallouts der maks grense var opp til 300%

Lenke til kommentar

Kort innpå:

Noen som har hatt/opplevd bugs i Tranquillity lane?

Jeg har prøvd 4-5 ganger å spille der inne nå, men skjermen henger seg brått, og rosa/skurrete farger dekke skjermen, slik at jeg bare ser omrisset av characterene... Uber kjipt, da jeg har lyst til å gjøre ferdig main questen.... Er det noen kjente bugs her?

Lenke til kommentar

This level has a a nasty screen freezing bug:

Open up the fallout.ini file in: My Documents\My Games\Fallout3

Find the line: bUseThreadedAI=0

Change it to: bUseThreadedAI=1

Add another line after it and insert: iNumHWThreads=2

This will limit the game to 2 cores and prevent the engine bug from causing the game to freeze.

Prøv dette. Titta på profilen din og så du hadde en tokjerneprossessor, men det er vel verdt et forsøk uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...