Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Nja, kommer litt an på om du har veldig behov for looten som følger med DLC-ene.

Hvis jeg var deg ville jeg spilt "vanilla" i 5-10 timer før jeg hadde startet med DLC-ene.

Operation Anchorage kan være like greit å starte med, siden du får både Power Armor trening og noe kjekk loot som er veldig handy å ha til resten av spillet.

Om du fokuserer mest på main storyen eller ønsker å gjøre den før du starter med side quests, så er det greit å hente ned Broken Steel med en gang.

Point Lookout kan du godt ta helt til sist, da fiendene kan være litt harde for low level karakterer (men det kommer selvsagt litt an på gear og spillestil). Men noe av looten er ganske kjekk, så det kan være verdt å få tak i de tidlig (fertilizer shovel og double barrel shotgun er gull verdt).

Så ja, jeg ville gjort de i denne rekkefølgen:

1. Operation Anchorage

2. The Pitt

3. Point Lookout

4. Broken Steel

5. Mothership Zeta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har meget lyst til å prøve fallout 3. Problemet er at jeg har verken PS3, XBOX 360 eller pc som takler spillet.

Hva vil dere anbefale meg å gjøre? oppgradere pcen koster ca 3-4000 for et ålreit oppsett. PS3 koster vel nesten 3000 mens xboxen koster nesten 2000

Hvilken plattform ehar den beste spilleopplevelsen?

Har spillt MYE fallout 1, og 2 på pc og har aldri i mitt liv eid en kosoll, så holder jo en knapp på pc selv. Hva syns dere?

Fallout 3 krever ikke all verdens til PC. Jeg rundet det med en 2 GHz single core Athlon 3200+ fra 2005 og et Radeon 1950 Pro, stort sett med brukbar flyt og høy oppløsning. Om du har en noenlunde moderne maskin, bør det holde med et nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil, så tror jeg ikke noen av tilleggspakkene er lvl-spesifikk. Dvs. du kan gjøre dem om du er level 3 eller 30. Men vær obs på at så fort du er inne i simulatoren så kommer du ikke ut igjen før du er ferdig, så det kan være lurt å lagre før du går inn og så lagre på en annen save så lenge du er i simulatoren.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar feil, så tror jeg ikke noen av tilleggspakkene er lvl-spesifikk. Dvs. du kan gjøre dem om du er level 3 eller 30. Men vær obs på at så fort du er inne i simulatoren så kommer du ikke ut igjen før du er ferdig, så det kan være lurt å lagre før du går inn og så lagre på en annen save så lenge du er i simulatoren.

Ja har hørt at det var sånn. Skal passe på å lagre før jeg går inn i simulatoren ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar feil, så tror jeg ikke noen av tilleggspakkene er lvl-spesifikk. Dvs. du kan gjøre dem om du er level 3 eller 30.

Korrekt, men fiendane er like sterke gjennom heile spelet, ikkje slik som i oblivion. Så om du byrjar på PL i lvl 3, har du nok dårlege sjansar.

OA gjorde eg i lvl 15 trur eg, MZ i lvl 17. Har faktisk gjort mothership zeta to gongar, pga noko kluss med saven. Er dei andre tilleggspakkane lengre enn MZ og OA?

Lenke til kommentar

Ja har hørt at det var sånn. Skal passe på å lagre før jeg går inn i simulatoren ;)

Men kan man komme ut igjen, og komme og gå som man vil når man er ferdig?

Lenke til kommentar
Mye lengere. Zeta og Anchorage var veldig lineære med lite å se.

Point lookout er min favoiritt, så kommer the pitt.

Gleder meg :D

Lvl 22 no, Grim reaper's sprint er best :w00t: Skyter ned raiders fortare enn lynet, gauss rifle er nesten FOR kraftig. Alien disintegrator er grei om ein møter to-tre super mutant overlords i ei kyrkje.

Eg fann vault 10?8? nær canterbury commons i natt, men turte ikkje gå inn etter episoda i vault 106 :p

Lenke til kommentar

Nei.

Lenke til kommentar

Nei.

I O:A : Nei.

I de andre: Ja.

Lenke til kommentar

The Pitt har avsindige mengder loot, og siden du blir fratatt alt du tar med deg av items i starten uansett, er det kjekt å la ALT ligge igjen før du drar til the Pitt. Ja, alt. Jeg hadde problemer med å få med meg all looten ut selv med S10 i the Pitt (kan bære tilsammen 300), og da er jeg SÆRS selektiv på ting jeg tar med meg (kun items som fins i The Pitt, f.eks) og reparerer alt som repareres kan osv.

Point Lookout har også mye loot, dog ikke like mye, her kan du godt ta med deg noe (men ikke mye: Ta med deg heftig armor, samt minimum et skikkelig kraftig våpen, f.eks Eugene og Victory Rifle, pluss minimum en item fra hver av expansion packene du HAR gjennomført).

Du bør være rimelig høy level før du forsøker deg på Point Lookout, for en del av fiendene der tåler usannsynlig mye. Jeg gjorde Point Lookout i midten av de fem pakkene. (O:A > The Pitt > Point Lookout > Broken Steel > M:Z), og slet en del med noen av sumpens svøper...

Sånn sett anbefaler jeg Pitt før Point Lookout, og Auto Axe (eller Man Opener <3) er fine å ha mot innavla sumpfolk...

Lenke til kommentar

I The Pitt blir du midlertidig fratatt gearet ditt til du har fullført "main storyen". Det kan lønne seg å komme tomhendt ja, siden det er fort gjort å glemme at du får tilbake gearet etterpå, og da må du gå flere turer om du skal ha med deg all looten+gearet.

Hvilken som har best loot?

Point Lookout har Double Barrel shotgun og Backwater Rifle som er to veldig gode small guns. Pluss Microwave Emitter med 100 crit damage og Fertilizer Shovel med x3 crit og +4 damage over 10 sekunder som er et helt allright melee våpen.

The Pitt har The Mauler, som er et veldig bra melee våpen. Synes ikke de andre våpnene (Infiltrator, Perforator) er noe særlig gode. Wild Bill's Sidearm er en pistol som kan skytes sinnssykt raskt utenfor VATS, men gjør lite damage. Og hvis du er som meg og bruker VATS konstant, så er den nesten like dårlig som en 10mm pistol.

Lenke til kommentar
The Pitt har The Mauler, som er et veldig bra melee våpen. Synes ikke de andre våpnene (Infiltrator, Perforator) er noe særlig gode. Wild Bill's Sidearm er en pistol som kan skytes sinnssykt raskt utenfor VATS, men gjør lite damage. Og hvis du er som meg og bruker VATS konstant, så er den nesten like dårlig som en 10mm pistol.

The Mauler er en av tre såkalte "Unique" Auto Axes, sammen med Man Opener og Mauler og Steel Saw (Steel Saws er det mange av, men det er fortsatt regnet som en variant av Auto Axe).

Man Opener er bedre mot fiender med høy armorklasse. (ignorerer armor, på samme måte som Deathclaw Gauntlet), Mauler er bedre mot de som har lavere armorklasse (høyere base damage).

Steel saws er bare crap, og bør selges for caps/ammo/andre ting du faktisk trenger. Auto Axes kan du bruke til å reparere Mauler og Man Opener.

Infiltratoren (en lyddempet og scoped Assault Rifle) og den unike varianten Perforator er must haves for de som liker Chinese Stealth Armor - men ha plenty "vanlige" Assault Rifles i bakhånd - disse degrades fort.

Wild Bill's Sidearm brukte jeg kun de første ti minuttene etter at jeg fant den, fordi man ikke har noen andre våpen akkurat da (sånn som jeg spilte the Pitt, hvertfall).

Lenke til kommentar

Om man liker å være litt stealthy til tider er Perforator helt sjefs, jeg syntes denne er konge. Beste looten om man spiller på very hard er nok Operation Anchorage og Mothership Zeta da man får energy weapons der, small guns er regelrett boss på very hard... Elsket double barreled shotgun fra PL, men da spilte jeg på very hard så fikk ikke brukt den noe særlig, startet på ny game for 4. gang nå og spiller på normal denne gangen. Har gjort Operation Anchorage, og er godt i gang med The Pitt, tror det blir Point Lookout neste. Tror ikke jeg gidder å gjøre Mothership Zeta igjen, syntes den var ganske kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...