Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Kjøp det fysisk?

Det er jo også en mulighet ;)

EDIT: Fikset problement ved å bruke en annen mail adresse i familien, så nå har jeg fått kjøpt meg den første Addon`en ;)

Det ble forøvrig Broken Steel. De andre kommer nok hyppig vil jeg tro :)

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Umh, hvordan ser jeg at DCL`ene er med i spillet? Regnet med å få enn beskjed ingame eller noe om at Broken Steel var installert?

Jepp, man får som oftest ett radiosignal er plukket opp noen minutter ut i spillet.

Lenke til kommentar

I helgen har jeg ingen planer, og har akkurat fått meg PS3 Slim, så tenkte å bruke helgen og ta vare på litt rustne interesser; spilling.

Skal kjøpe meg Fallout 3 etterpå, og er en sinnsykt fan av serien. Har spilt 1 og 2 om og om igjen.

Derfor lurer jeg på før jeg starter eventyret, om det er noen guider eller tips eller lignende som jeg kan lese meg opp på før jeg begynner?

Lenke til kommentar
I helgen har jeg ingen planer, og har akkurat fått meg PS3 Slim, så tenkte å bruke helgen og ta vare på litt rustne interesser; spilling.

Skal kjøpe meg Fallout 3 etterpå, og er en sinnsykt fan av serien. Har spilt 1 og 2 om og om igjen.

Derfor lurer jeg på før jeg starter eventyret, om det er noen guider eller tips eller lignende som jeg kan lese meg opp på før jeg begynner?

Fallout Wikia's Fallout 3 Portal

Den er snedig, serru. Ellers er det bare å følge historien, "powerarmorrush" som man gjerne tar i FO1 og 2 er ikke like nødvendig (eller mulig, fordi det nå påkreves med Power Armor-training som du ikke får før sent i historien...)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Fallout Wikia's Fallout 3 Portal

Den er snedig, serru. Ellers er det bare å følge historien, "powerarmorrush" som man gjerne tar i FO1 og 2 er ikke like nødvendig (eller mulig, fordi det nå påkreves med Power Armor-training som du ikke får før sent i historien...)

Fallout 1 og 2 er evige klassikere for meg. Ingenting som en god gatling gun og skyte de i stykker. Blir spennende å se hvor teknologien har tatt 3-eren.

Takk for link - skal lese meg litt opp her :-)

Det er ikke lenger tur-basert combat modus eller?

Lenke til kommentar
Det er ikke lenger tur-basert combat modus eller?

Delvis - VATS (Vault-Assisted Targeting System) "fryser" spillet slik at du kan sikte inn akkurat hvor du har tenkt å vedkommende skal få vondt uten å bli skutt i fillebiter i mens, men i det store og hele er nok flesteparten av kampsituasjonene realtime, ja...

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Delvis - VATS (Vault-Assisted Targeting System) "fryser" spillet slik at du kan sikte inn akkurat hvor du har tenkt å vedkommende skal få vondt uten å bli skutt i fillebiter i mens, men i det store og hele er nok flesteparten av kampsituasjonene realtime, ja...

Stemmer! Minns å huske dette VATS på demoen jeg prøvde på PC. Det holder jo masse det. Er jo ikke lenger pek-og-klikk aktig som det var før, så ville heller ikke fungert sånn alt for bra kanskje med det gamle systemet.

Lenke til kommentar

Ved å gjøre operation Anchorage(DLC) kan man få powerarmor training og power armor veldig tidlig.

Xanda: Det skal komme opp en beskjed midt på skjermen ingame der det står "Broken steel is loaded" eller tilsvarende etter få minutters spill. Gjør det såfall på PC, de andre DLC'ene oppdages som radio signaler.

Lenke til kommentar
Ved å gjøre operation Anchorage(DLC) kan man få powerarmor training og power armor veldig tidlig.

Xanda: Det skal komme opp en beskjed midt på skjermen ingame der det står "Broken steel is loaded" eller tilsvarende etter få minutters spill. Gjør det såfall på PC, de andre DLC'ene oppdages som radio signaler.

ok, har ikke sett den beskjeden, mulig jeg overså den i "kampens hete".. Er det noen annen mulighet for å sjekke om den er installert. På gfw.com står det status: Installert... Hmmm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Tenkte jeg skulle starte på nytt med Fallout 3 etter å ha fullført alt av DLC's osv.

Noen som har anbefalinger til hvilken perks jeg burde begynne å satse på?

Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt å spille? Hva gjorde du sist? Om du spilte f.eks heavy, så kanskje du har lyst til å spille light, melee/unarmed eller sneak denne gangen?

Disse er de som ofte blir sett på som de "beste":

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Action Boy -lvl 16

Better Criticals -lvl 16

Cyborg -lvl 14

Educated -lvl 4

Finesse -lvl 10

Iron Fist -lvl 4

Ninja -lvl 20

Toughness -lvl 6

Comprehension -lvl 4

Grim Reaper's Sprint -lvl 20

Om du skal ha en spesifikk build, eller velge en bare for å velge, så kan du se på disse:

Bloody Mess

Commando

Concentrated Fire

Gunslinger

Intense Training

Life Giver

Paralyzing Palm

Robotics Expert

Silent Running

Sniper

Solar Powered

Strong Back

Det er litt vanskelig å komme med en konkret build uten å vite hvordan du ønsker å spille. Her og her er allrighte guider du kan se på.

Lenke til kommentar

ok, har ikke sett den beskjeden, mulig jeg overså den i "kampens hete".. Er det noen annen mulighet for å sjekke om den er installert. På gfw.com står det status: Installert... Hmmm

Hmm,nå har jeg både Anchorage og Broken Steel installert i følge "gamesforwindows", (det står at de er "installert" inne på kontoen min), men jeg kan ikke merke det "ingame".. Er jeg bare paranoid,? kommer det brått til å dukke opp? Jeg har spilt 1time til sammen siden "download"...

Lenke til kommentar

Broken Steel merker du egentlig ikke noe til in game. Med Operation Anchorage kan du jo bare sjekke om radiosignalet er der (pipboy -> data -> radio). Det hender det tar litt tid før de lastes. Selv spilte jeg en halvtime eller noe før beskjeden om radiosignalet kom opp, andre igjen fikk den med en gang de startet spillet.

Sjekk også om de er i "downloads" menyen.

post-56083-1263033152_thumb.jpg

Du kan også flytte filene sånn at du går utenom GFWL (FOMM kan gjøre dette for deg).

Her er også en guide til hvordan det kan gjøres:

1) DL the DLC from Games for Windows Live.

2) Once downloaded and installed, go look into this address in your PC: (C:\Documents and Settings\User Name\Local Settings\Application Data\Microsoft\Xlive\DLC). GFWL keeps the DLCs hidden here. If you can't find it, use the search function and tick the option to search for hidden folders as well.

3) Look for these 3 files (Anchorage - Main.bsa, Anchorage - Sounds.bsa, Anchorage.esm). You can use Search function directly to look for them instead of Step 2 above if you want (remember to tick search for hidden folders too!).

4) Copy and paste these 3 files into your Betheseda Softworks\Fallout 3\Data folder (you'll notice that there's other similar file types here, ie: .bsa, .esm).

5) Now click your Fallout 3 Launcher icon, go to Data Files. You will notice 2 .esm files, which are Anchorage.esm (unchecked) and Fallout 3.esm (checked). Now check Anchorage.esm as well and press OK.

6) Now launch and play your game and load your latest or favourite save. Wait a few minutes (preferably outdoors), and you will be informed of a new signal in the Capital Wasteland (Outcast Distress Signal), and the quest "Aiding the Outcasts" begins when you hear the details in the radio broadcast. Now you can play Operation: Anchorage without GFWL needing to be logged on to play it!

Lenke til kommentar
Broken Steel merker du egentlig ikke noe til in game. Med Operation Anchorage kan du jo bare sjekke om radiosignalet er der (pipboy -> data -> radio). Det hender det tar litt tid før de lastes. Selv spilte jeg en halvtime eller noe før beskjeden om radiosignalet kom opp, andre igjen fikk den med en gang de startet spillet.

Sjekk også om de er i "downloads" menyen.

post-56083-1263033152_thumb.jpg

Du kan også flytte filene sånn at du går utenom GFWL (FOMM kan gjøre dette for deg).

Her er også en guide til hvordan det kan gjøres:

1) DL the DLC from Games for Windows Live.

2) Once downloaded and installed, go look into this address in your PC: (C:\Documents and Settings\User Name\Local Settings\Application Data\Microsoft\Xlive\DLC). GFWL keeps the DLCs hidden here. If you can't find it, use the search function and tick the option to search for hidden folders as well.

3) Look for these 3 files (Anchorage - Main.bsa, Anchorage - Sounds.bsa, Anchorage.esm). You can use Search function directly to look for them instead of Step 2 above if you want (remember to tick search for hidden folders too!).

4) Copy and paste these 3 files into your Betheseda Softworks\Fallout 3\Data folder (you'll notice that there's other similar file types here, ie: .bsa, .esm).

5) Now click your Fallout 3 Launcher icon, go to Data Files. You will notice 2 .esm files, which are Anchorage.esm (unchecked) and Fallout 3.esm (checked). Now check Anchorage.esm as well and press OK.

6) Now launch and play your game and load your latest or favourite save. Wait a few minutes (preferably outdoors), and you will be informed of a new signal in the Capital Wasteland (Outcast Distress Signal), and the quest "Aiding the Outcasts" begins when you hear the details in the radio broadcast. Now you can play Operation: Anchorage without GFWL needing to be logged on to play it!

Dette er top info Raid2 :)

På downloadsmenyen min står det ingenting, så det er tydelig at de ikke har blitt lastet inn. Så jeg mistenker å må gjøre dette manuelt. Kjempeflott at du la med den instruksjonene på hvordan det gjøres! Takk!

EDIT: Den instruksen fungerte som en drømm. filene var "skjult" på maskinen ;) Fikk lagt de over i Fallout mappa og sjekket de av på data files menyen, og vips så fikk jeg både melding om at BS var loaded og at det vare et signal jeg plukket opp ;) HERLIG!

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Jeg skal til å gå ut i Wastelands for første gang, men får beskjeden: You cannot proceed in this direction. Turn back"

Men jeg kan jo ikke dra inn i Valve 101 igjen? Skjønner ingenting.

Er det noen som forstår mitt problem? Jeg kom meg omsider ut i Wastelands, men da startet jeg langt under bakkenivå. Tydelig en feil ute å går her,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...