Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i tvil..

 

 

Jeg har Speech og Small Guns som skills.. og hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Medicine, men så har jeg liksom på følelsen at jeg burde kanskje gå for Repair i stedet!?

 

Hva tror folket om disse to alternativene?

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Helvete....jeg såg to kuer som sto ute i veien...jeg dro frem kniven og startet å slakte. Da kom det en sinna fyr gitt... :D

 

Kappet også beinet av en pasient som jeg tror allerede var død? hehe!

 

Som dere skjønner er jeg i startfasen på spillet, og fy f. dette blir morro!

Lenke til kommentar
Jeg er litt i tvil..

 

Jeg har Speech og Small Guns som skills.. og hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Medicine, men så har jeg liksom på følelsen at jeg burde kanskje gå for Repair i stedet!?

 

Hva tror folket om disse to alternativene?

 

Jeg kjørte Small guns, science og speech fra starten av, men fant fort ut at repair var viktig.. så jeg har kjørt en del poeng på repair, litt på lockpicking og noe på medicine. Jeg sliter veldig med å bestemme meg selv, men det at jeg får 21skillpoints per lvl hjelper veldig mye.. gir stor frihet :) Er forresten greit å ikke ta en skill over 75-85%, pga av bobblehead figurer gir +10%, og bøker utgjør sikkert en plass mellom 10-15% vil jeg tro.. Nå finner en jo selvsagt ikke alle bubbleheadfigurene, og alle bøkene.. men det er verdt å tenke på :)

 

Husk å ta lvl4 perken som gir 3ekstra skillpoints per lvl så fort du bare kan..

Lenke til kommentar
Dette gjelder jo utelukkende dem som vil være så "POWARFUL" som mulig, ikke dem som spiller en troverdig karakter som ikke er perfekt.

 

 

mja perfekt er den jo ikke.. men det jeg mener er viktig er å tilpasse SPECIAL poengene til den typen karakter en skal spille..

 

Det jeg mener er viktig er at stats henger logisk sammen med karakteren du akter å spille. Dersom du skal spille en "hulk smash"-type, blir det for meg helt feil å pumpe opp Int for å sikre mest mulig skill points, når karakteren vitterlig ikke er særlig intelligent.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er litt i tvil..

 

Jeg har Speech og Small Guns som skills.. og hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Medicine, men så har jeg liksom på følelsen at jeg burde kanskje gå for Repair i stedet!?

 

Hva tror folket om disse to alternativene?

Jeg kjørte Small guns, science og speech fra starten av, men fant fort ut at repair var viktig.. så jeg har kjørt en del poeng på repair, litt på lockpicking og noe på medicine. Jeg sliter veldig med å bestemme meg selv, men det at jeg får 21skillpoints per lvl hjelper veldig mye.. gir stor frihet :) Er forresten greit å ikke ta en skill over 75-85%, pga av bobblehead figurer gir +10%, og bøker utgjør sikkert en plass mellom 10-15% vil jeg tro.. Nå finner en jo selvsagt ikke alle bubbleheadfigurene, og alle bøkene.. men det er verdt å tenke på :)

 

Husk å ta lvl4 perken som gir 3ekstra skillpoints per lvl så fort du bare kan..

 

Takker igjen for hjelp, Fenixen! :)

 

Den "Educated" -saken er jeg klar over, og skal garantert gå for den! :w00t: Takk for tipset!

 

Jeg gikk for Repair, forresten.. Så nå kjører jeg Speech, Repair og Small Guns..

 

 

 

--

 

Men, en annen ting jeg lurer på.. Man finner jo masse tull rundt omkring.. Slik som noe metall, og Paint Gun og sånne ting.. Er det noe man trenger / bør spare på, eller er det bare å la ligge? (Og eneste tapet vil være de små bottle-capsene man går glipp av?!)

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

jada helt enig med deg Zealuu.. Tipsene var vel mest ment for folk som ikke har reflektert særlig over hva de skal gjøre i spillet og bare velger vilkårlige stats basert på andre spill eller hva de tror gjør susen..

 

de fleste spiller med ranged våpen og velger likevel mye str, end osv..

 

har lite å gjør på så jeg svarer den en gang til jeg Bone:

 

Mye av "tullet" du finner rundt omkring kan brukes til å lage forskjellige items, bomber, våpen osv.. Nå har jeg ikke fått så mange schematics selv så jeg vet ikke hva som er lurt å samle på og ikke..

 

En viktig regel har jeg though; ALT som ikke veger noe tar jeg med meg, det er garantert nyttig før eller senere, feks cherry bombs :)

ta vare på alle matbokser forresten.. sliter med å finne nok av dem..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Har startet om igjen jeg. Og slik ser det ut nå:

s - 4+1bobblehead

p - 7

e - 5

c - 1

i - 8

a - 8

l - 7

Skal konsentrere meg om: Small guns, sneak, lockpick, medecine, science og repair liker å sneake meg rundt og fyre av skudd og få sånn sneak attack, gjør så sykt med skade :p Hvordan denne builden funker vet jeg ikke enda, bare blitt lvl 3 og vært innom megaton/super-mart. Så langt går alt bra værtfall.

 

Edit: Er fortsatt usikker på perks, men blir vel å gå for de som booster tinga jeg skal fokusere på, samt bloody mess og educated værtfall.

 

Edit2: @Bone: Ja er en god del scrap loot en bør ta vare på, noe kan bli gitt til spesielle NPC for div. ting, noe brukes til å lage våpen ut av schematics osv... Men har ikke helt oversikt over det enda, vet at noen motorbike deler brukes, scrap parts kan gis til walter i megaton, sensor modules, pilot light, launchbox, lawn mover blade og masse annet egentlig så det er ikke lett :/

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Tusen takk igjen! :)

 

Er så greit når folk har lite å finne på! :!: ..

 

Men, et siste spørsmål, så skal jeg gi meg på en liten stund..

 

Jeg har f.eks funnet sånne Mentats som gir Perception og Intelligence +5, hver..

 

Er det noe som er permanent, eller forsvinner det med tid?

 

Det samme med Jet som gir 30 mer Action Points, eller Psycho som gir 25 % mer i Damage..

 

Virker de permanent, eller kun midlertidig? Eventuelt hvor lenge, og hvordan ser jeg / finner jeg ut av slike ting? Vil jo knaske tablettene med en gang hvis de er permanente, liksom.. :)

 

 

Takker så mye igjen! :)

Lenke til kommentar
Jeg har f.eks funnet sånne Mentats som gir Perception og Intelligence +5, hver..

 

Er det noe som er permanent, eller forsvinner det med tid?

 

Det samme med Jet som gir 30 mer Action Points, eller Psycho som gir 25 % mer i Damage..

 

Det er dop, midlertidig varighet og du kan bli avhengig hvis du tar det for mye.

 

Hvis du derimot ikke har sprengt Megaton kan du kjøpe deg en avrusingsklinikk til huset ditt, så hvis du skulle bli avhengig kan du bli kvitt det der.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Okei.. Takker! :)

 

Så det eneste som er "permanent" er f.eks bøker man leser? (Og items/klær, osv, man har på seg?)

 

Det står vel forresten når man finner en interessant bok / magasin? De vanlige "burned books"-greiene er vel ikke verdt å sjekke ut / plukke opp..

 

 

Takk, takk.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Hvordan får dere hus i megaton? har ikkje sprengt byen, har drept han som ville eg skulle gjøre det :p

 

 

Du får huset som reward av sønnen til sheriffen når du har desarmert bomba... med mindre sheriffen fremdeles lever.

 

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Meh, runnet akkuartt spillet..

 

det var litt nedtur at jeg ikke kunne spille videre etter main questen var ferdig.

 

Hadde liksom tenkt og gjøre main questen, for deretter og utforske.

 

 

Har ikke så veldig lyst og begynne helt på ny:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...