Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg var i GNR på lvl 5 eller 6. Og ja, hadde Fat Man. ^^

Jeg har ikke fat Man, men er ganske nærme stasjonen nå, Bare at jeg har crappy våpen, lite ammo som regel, og har møtt på 5-6 Super mutant`s på normal game.. Så jeg reiser nok tilbake til Megatron og requipper, tar en annen quest så lenge og booster ammolageret litt ;) Har forelsket meg i miner og frags, da de er fine på mutantene... Hva biter på de tentaklene egentlig?

Har heller ingen planer om å sprenge Megatron da jeg drepe questgiveren i et Good Karma rush i starten, hehe... Så nå skal jeg prøve å flytte inn ;)

Hvor tidlig bør man installerer ekstrapakkene til spillet forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broken Steel kan du likesågodt installere med en gang, men hopp over O:A og Mothership Zeta. Jeg anbefaler deg å spille The Pitt før du gjør de siste oppdragene. Jeg vet ikke hvorfor, men det føles riktig. Og kanskje det er en grunn til at de valgte å gi ut The Pitt først. Og Point Lookout (aller beste DLCen btw) etter Main Quest. Det er mange vanskelige fiender der!

Lenke til kommentar
Broken Steel kan du likesågodt installere med en gang, men hopp over O:A og Mothership Zeta. Jeg anbefaler deg å spille The Pitt før du gjør de siste oppdragene. Jeg vet ikke hvorfor, men det føles riktig. Og kanskje det er en grunn til at de valgte å gi ut The Pitt først. Og Point Lookout (aller beste DLCen btw) etter Main Quest. Det er mange vanskelige fiender der!

Ikke enig i at du skal hoppe over OA - ja, det er ikke noe særlig storymessig, men looten du får er såpass bra at det er verdt det... (en nærmest usårlig T-51b Power Armor samt Gauss Rifle, Chinese Stealth Armor...)

Og av en eller annen grunn; Skal du inn i en DLC, ta alltid med deg noe fra de andre DLC du har spilt, ellers kan noen items forsvinne fra skap o.l.

Lenke til kommentar
Og av en eller annen grunn; Skal du inn i en DLC, ta alltid med deg noe fra de andre DLC du har spilt, ellers kan noen items forsvinne fra skap o.l.

Kjekt å vite, thanks :)

Er jo supernoob enda, så det er ingen hast for meg å installere de, men jeg tenker nå litt på loot og encounters, spesielt på steder jeg har vært, slik at jeg ikke går glipp av ting. Story-messig er jeg ikke langt enda, da jeg ikke har kommet meg til GNR enda ;)

Et annet spørsmål også: Armor.. jeg flyr rundt i den modifiserte Vault jumpsuiten min enda, men den begynner å bli dårlig.. Kan jo alltid reparere den, men det må da snart være noe å finne som er bedre, er jo snart lvl6.. raider Armor har jeg hoppet over da de ikke er noe særlig bedre, men generelt har jeg ikke kommet over noe annet enda...

(OT: fantastisk tråd detta og mye flott hjelp! Det har desidert gjordt spill opplevelsen min mye bedre, da jeg fint overlever en spoiler eller 2 i løpet av et så massivt spill) :)

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål også: Armor.. jeg flyr rundt i den modifiserte Vault jumpsuiten min enda, men den begynner å bli dårlig.. Kan jo alltid reparere den, men det må da snart være noe å finne som er bedre, er jo snart lvl6.. raider Armor har jeg hoppet over da de ikke er noe særlig bedre, men generelt har jeg ikke kommet over noe annet enda...

Hvis du har den modifiserte funker den enda et stykke, her er det også et tips å gå gjennom O:A da du får Power Armor-trening der, og som nevnt over får du to av spillets beste armors der (funker for hver sin spillestil)

T-51b er en unik armor som det vel kun finnes to eksemplarer av i Wasteland (inkludert den i O:A), og er et must for "Skyt først, spør etterpå"-karakteren.

Den mer snikete snikeren vil få god nytte av Chinese Stealth Armor som lager et "usynlighetsfelt" rundt bæreren når denne croucher. Lyddempet våpen (f.eks Dart Gun eller Perforator fra the Pitt + CSA = win)

Av standardarmors gikk jeg fra Modified Jumpsuit > Raider Leather Armor > Combat Armor (gjerne Reilly's Ranger Armor - Reilly finner du i Underworld... eller Talon Company Armor) > Brotherhood Power Armor > Enclave Power Armor > T-51b.

Og selvfølgelig, for de som vil vite alt, så har vi Fallout Wikia - lenken er sikkert postet før i tråden, men skader ikke å legge den ut igjen. ;)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hvis du har den modifiserte funker den enda et stykke, her er det også et tips å gå gjennom O:A da du får Power Armor-trening der, og som nevnt over får du to av spillets beste armors der (funker for hver sin spillestil)

T-51b er en unik armor som det vel kun finnes to eksemplarer av i Wasteland (inkludert den i O:A), og er et must for "Skyt først, spør etterpå"-karakteren.

Den mer snikete snikeren vil få god nytte av Chinese Stealth Armor som lager et "usynlighetsfelt" rundt bæreren når denne croucher. Lyddempet våpen (f.eks Dart Gun eller Perforator fra the Pitt + CSA = win)

Av standardarmors gikk jeg fra Modified Jumpsuit > Raider Leather Armor > Combat Armor (gjerne Reilly's Ranger Armor - Reilly finner du i Underworld... eller Talon Company Armor) > Brotherhood Power Armor > Enclave Power Armor > T-51b.

Og selvfølgelig, for de som vil vite alt, så har vi Fallout Wikia - lenken er sikkert postet før i tråden, men skader ikke å legge den ut igjen. ;)

Flott info, thanks Leo K!

Begynte å bli bekymret for den modified Jumpsuiten min,hehe.. Raider Leather har jeg nok kommet over, men ikke med bedre stats enn min Jumpsuit enda. CSA armor hørtes virkelig priceless ut, iallefall for ammoforbruket mitt :!:

Lenke til kommentar

Winterized T-51b (den fra O:A) trenger aldri repareres (evt etter GANSKE mye bruk), da den har 10,000,000 HP, mot den gamle rustede "vanlige" T-51b (den fra starten) sine "kun" 2000 HP.

I praksis betyr det at den er rimelig usårlig.

Tesla Armor/Hellfire Armor (fra Broken Steel) er også gode valg, siden de kan repareres som nevnt...

CSA kan repareres med Recon Armor. Så vet dere det :)

Lenke til kommentar

For dere som er relativt nye til spillet: Dart gun er en av de beste våpene på spillet. De gir 1000 cripple til beina på skurkene, noe som gjør de blir mye treigere. Veldig kjek å ha om du møter på en behemoth eller death claw når man rusler rundt i wasteland på lav level :)

Lenke til kommentar
For dere som er relativt nye til spillet: Dart gun er en av de beste våpene på spillet. De gir 1000 cripple til beina på skurkene, noe som gjør de blir mye treigere. Veldig kjek å ha om du møter på en behemoth eller death claw når man rusler rundt i wasteland på lav level :)

Pluss at den ikke lager noen lyd (det er en armbrøst)! Det er alltid bonus, så CSA + dart gun er win hvis du skal hente Vengeance (som ligger i Deathclaw Sanctuary)

Og siden jeg er så fryktelig grei, i spoilertagsa ligger plassene man kan finne schematics for Dart gun:

* A schematic can be obtained from Hannibal Hamlin for completing the Head of State quest for the slaves.

* A schematic is at the Boutique Le Chic in Tenpenny Tower and if the player sides with ghouls during the Tenpenny Tower (quest), it can be purchased twice: once from Lydia Montenegro and again from Michael Masters, the ghoul who takes over. If you do purchase the schematic twice you will only be able to use one of them; the extra schematic, which can be sold, remains in the Misc. section of your inventory. Note: Buying the second schematic will upgrade your dartgun to v.2 on the Playstation 3, 360 and PC (v1.7) version. You can actually get both for free. Only the 4th schematic will remain in your inventory if you have already obtained 3.

* A schematic can be found at the MDPL-05 Power Station next to the skeleton of a dead engineer.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Å jeg som har solgt all dart ammo fordi jeg trudde det var et relativt harmløst våpen.. Doh!

Dartgun skal nok få en plass i min inventory :) Takk for "spoileren" Leo K, hehe.

Jeg sliter fortsatt med den forvirrende metroen i byen for å komme meg frem til GNR, he he. Føler jeg er nærme nå, gleder meg til å se om det er noe svar å få om "min Far" der ;)

Lenke til kommentar

Jeg selger nesten uten unntak ALDRI ammo, fordi det er et såkalt weightless item, altså at det ikke veier noe og tar altså ikke plass i inventory. Til og med småkaliber-kuler som .32 som jeg ikke har våpen for beholder jeg, da disse går i ammopressen i The Pitt og kan gjøres om til mer anvendelig ammo...

Dessuten vet man aldri når man får bruk for ammo...

Railway spikes er også kjekke å samle på hvis man vil bygge seg en Railway Rifle (hvis noen har spilt F.E.A.R fungerer den omtrent som HV Penetrator, bare at den er halvauto og ikke helauto), ganske fornøyelig å spikre folk fast i veggen med en jernbanenagle ;)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Eg spør igjen: du får ikkje att nokon av tinga du hadde FØR mothership zeta? må eg verkeleg loade før eg blei teleportert opp, store alt i megaton huset mitt, og så gjere heile MZ om att?

Du må plukke opp tingene dine helt på starten. Etter at du har kommet ut av cella og funnet hun jenta. De ligger i en boks, du får de ikke magisk tilbake...

Du kan backtracke til celleområdet. Tingene dine bør fortsatt være der.

Lenke til kommentar

Whoot, got my own appartment i Megatron, wohoo ;) Må si at det går med mye ammo. Skulle gjerne hatt tilgang til mye mer.. men det kommer vell?

Og uten å spoile for mye... er det noen som kan hinte til hvor jeg kan finne the family? Er det inni den hulen med scorpioner? "Et-eller-annet"-hideout?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...