Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine anbefalte mods, bare de som endrer på grafikk:

 

LES DENNE FØRST, enkel guide som forteller deg hvordan du skal starte med mods. Ikke følg den til punkt og prikke da, jeg anbefaler deg å laste ned Fallout Mod Manager (FOMM) først og ArchiveInvalidated (begge er på falloutnexus). Kjør Archive Invalidated en gang, så trenger du ikke bry deg om annet enn å aktivere moddene senere. Etter at du har installert et par mods blir det kjempelett. Husk å les installasjonsbeskrivelsen på alle mods i tilfelle de krever noe smågreier for at modden skal funke skikkelig.

 

Det mest essensielle er å sjekke ut de mest populære moddene her.(Sørg for at det er sortert etter flest Downloads, Descending) UIet i vanilla Fallout 3 er unødvendig stort og klumpete, her er det mange gode mods som fikser det.

Fellout - dette er den som fjerner den grønne tinten. Jeg elsker den modden.

Terrain pack - Hovedsaklig høyere oppløsning på teksturer, men selv med den dårligste varianten blir spillet penere rett og slett fordi de "nye" teksturene er bedre.

Atmospheric Sun Glare - Istedetfor at solen bare er et diffust lys får den nå flotte solstråler. Veldig god mod.

Enhanced Night Sky - Mye penere stjernehimmel. Anbefales spesielt om du har en høyoppløst skjerm!

Høyoppløst måne- Går veldig godt sammen med Moon Size Tweak.

Høyoppløste og retexturerte colaflasker - NUKA COLA!

Street Lights - Gjør DC-ruinene utrolig mye mer atmosfæriske.

Magic Pip-Light - Gjør rekkevidden på Pipboylyset litt lengre. Jeg synes den er ubrukelig fra før av.

Color Enhancer - Gjør verden litt mer fargerik uten å fjerne den postapokalyptiske stemningen. Anbefaler deg "Level 2 Some More Color". Noen ytterst få steder blir litt vel fargerike, men det er ikke så mye.

 

 

 

Om du sjekker HER er det mange gode mods som endrer på utseendet, det er mange fler enn de jeg nevnte. Du kan foreksempel få høyere oppløst blod, eller endre defaultdamekroppen til en mye mer sexy en, selv om jeg ikke synes det er helt riktig at alle damene skal være supermodeller og derfor ikke anbefalt (hvertfall ikke første gjennomgang).

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Wow, takk for at du to deg tid til den beskrivelsen Patney, du også Beges :)

 

har litt fritid i morgen,så da skal jeg se på dette :) regner med at dette ikke er så high-tech for en som er gjennomsnittlig flink i data\games? :)

 

Bare hyggelig å hjelpe :) Det er slettes ikke vanskelig, vi snakker om å dra noen filer inn i en mappe her for så å bare aktivere dem, det er ferdig på 1-2-3. Det er like vanskelig som å poppe popkorn i mikroen. Men bare spør her om du trenger hjelp, så skal jeg se om jeg kan hjelpe :)

Endret av Patney
Lenke til kommentar

det kommer helt annpå, du kan bli ferdig på under 30 vis du bare gjør main quest hele tiden...men d er det ikke moro og spille fallout 3, jeg gjorde det 1 gang og da synes jeg spillet var drit kjedelig...men mye morsomere 2 gang, (bra jeg begynte på runde 2) for da utforska jeg hele tiden og oppdaga hele tiden noe nytt.. kan jo nesten spille i evigheten jo og likvell ha plenty og gjøre..

Lenke til kommentar

Jeg har over 50 mods installert, og spillet er minst like stabilt som vanilla Fallout 3.

 

Xandathrii: Jeg brukte ca 80 timer min aller første gjennomgang. Da hadde jeg ikke utforsket alt engang, så andre gjennomgang tror jeg faktisk at jeg spilte i over 100 timer. Hadde også et par andre karakterer som jeg brukte omtrent 20 timer med til sammen. Det er bare på 360, nå med mods på PC-versjonen har jeg sikkert brukt 100 timer til :p

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Jeg har over 50 mods installert, og spillet er minst like stabilt som vanilla Fallout 3.

 

Xandathrii: Jeg brukte ca 80 timer min aller første gjennomgang. Da hadde jeg ikke utforsket alt engang, så andre gjennomgang tror jeg faktisk at jeg spilte i over 100 timer. Hadde også et par andre karakterer som jeg brukte omtrent 20 timer med til sammen. Det er bare på 360, nå med mods på PC-versjonen har jeg sikkert brukt 100 timer til :p

 

Har sykt mange mods også. Men det som ødelegger lysten å spille fallout er smålagging/stuttering. Det er sykt irriterende. Det er noen småfikses til dette. Som FPS cap i Fallout.ini, men går den under 60 fps så sliter du med slow mo, går den langt over får du en raskere gameplay. Noen som vet om noe annet?

Lenke til kommentar
Når jeg ser modsene får jeg lyst til og starte fallout 3 igjen. Men jeg gidder ikke å fikse masse feil og crash som moddene har. Er det mye feil som kommer med de vanligste?

Det kommer helt an på hvordan du installerer dem. De fleste mods er uten feil, og mulige konflitker blir det opplyst om i ReadMe. Det som er viktig er hvilken rekkefølge du bestemmer at moddene skal lastes inn i :) Gjør du det feil kan de droppe å laste inn vitale filer og utelate forandringer. Jeg spiller med 25 mods, og har ikke fått en eneste CTD ennå, iallefall...

 

 

Mal for load order til både mod-genrer og enkeltmods her:

http://amito.freehostia.com/Fallout/FO-mods-order.htm

Lenke til kommentar
Jeg har over 50 mods installert, og spillet er minst like stabilt som vanilla Fallout 3.

 

Xandathrii: Jeg brukte ca 80 timer min aller første gjennomgang. Da hadde jeg ikke utforsket alt engang, så andre gjennomgang tror jeg faktisk at jeg spilte i over 100 timer. Hadde også et par andre karakterer som jeg brukte omtrent 20 timer med til sammen. Det er bare på 360, nå med mods på PC-versjonen har jeg sikkert brukt 100 timer til :p

 

Har sykt mange mods også. Men det som ødelegger lysten å spille fallout er smålagging/stuttering. Det er sykt irriterende. Det er noen småfikses til dette. Som FPS cap i Fallout.ini, men går den under 60 fps så sliter du med slow mo, går den langt over får du en raskere gameplay. Noen som vet om noe annet?

 

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=8886

 

Denne burde fikse det, eller i det minste gjøre problemet mye mindre for de fleste. Den er heller ikke helt ferdig, så forhåpentligvis blir den en dag komplett og fjerner omtrent alle problemer. Ellers er det nesten nødvendig å finjustere Fallout.ini til din PC, slik at den utnytter mengden RAM du har og antall kjerner osv, om du ikke har gjort det enda.

Lenke til kommentar

Alle som modder burde også huske at om spillet kræsjer oftere med en eller for mange mods, så er det som regel et problem med din mod load order enn med selve moden(e). Jeg ryddet nettopp opp i min load order, og jeg fikk fikset et lite problem jeg hadde med en mod og jeg tror faktisk at frameraten økte! Digg.

 

Det kan være noe galt med moden og, selvfølgelig. Men jeg anbefaler å plassere mods på rette plass så fort du har installert den, slik at du slipper å bruke masse tid som jeg gjorde nå for å ordne opp i det. Jeg brukte guiden som Beges postet (takk for den!), og jeg er klar over at denne posten ble ganske lik han sin. Jeg vil bare at folk skal være ekstra obs på dette med load orderen!

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Wow, hvordan kunne jeg oversett det programmet? Den var veldig nyttig, takk :)

 

Ellers har vi jo denne, som visstnok er mer oppdatert (hvertfall nyligere!). Usikker på hvilken jeg burde bruke!

 

Edit: Når jeg brukte FOMS ble load orderen helt rar, som at Unofficial Patch ikke ble lastet nest første osv. Men på templaten ser alt fint ut, er det noe spesielt jeg må gjøre for å aktivere templaten?

 

Edit: Jeg fant feilen, og det var bare at templaten hadde listet opp Unofficial Patch som en .esp istedetfor en .esm. Rart.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...