Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste våpene IMO:

Metal blaster

A3-21's plasma rifle

Motership Zeta våpene

 

Av disse syntes jeg Metal Blaster er med SVÆRT god margin det beste våpenet. Par trykk så blir det "See you lazer" til alle skurkene.

 

Alienblaster/Firelance, Fat Man/MIRV har så sjelden ammo at jeg ikke gidder å bruke de. Small guns duger generelt utrolig dårlig på very hard, ser ikke vits i å bruke de. Liker best small guns egentlig så er litt trist at de er så håpløse, skulle gjerne likt at double-barreled shotgun hadde mye mer trykk =D

 

Shishkebab og Chinese Stealth Armor er også voldsomt bra(på grensa til å bli nesten useriøst overpowered, blir aldri oppdaget)

Lenke til kommentar
Spiller en karakter som fokuserer på Meleevåpen. Super Slegde var jo helt konge i 1'er og 2'er, var vel også et helt sinnsykt våpen der som het ripper hvis jeg ikke husker feil.

 

Det jeg nå lurer på er om jeg vil hente noe innoldsmessig på å laste ned alle tillegg til F3 der jeg er nå i startfasen? Er det noe ekstra stasj man kan ha nytte av når man kun spiller selve hovdestoryen eller bør jeg vente med å laste ned innhold til jeg er ferdig med questet som følger med spillet.

 

Er kun level 3 og bruker laaaaang tid på å utforske ting i spillet. Var det som også var så digg i 1'er og 2'ern.

*snipp*

 

Addons kommer ikke med spess bra melee utstyr egentlig, shishkebab(lages på workbench) er imo den beste. Deathclaw gauntlet er også gøy(unarmed, ikke melee).

 

Ikke noe spess å hente på å handle addons før du når level cap imo.

 

Level 3 å drar på zombiejakt er god stil! 2. gangen jeg runnet spillet var jeg level 5 før jeg gikk ut av Megaton :p

 

Kort om mine meninger på addons(NBNBNB!!!: Inneholder spoilers):

 

Operation Anchorage: Dårligste IMO, alt skjer i en simulator så du får ikke ta med noe gear in i den, fiendene er virtuelle så de dropper ikke noe.

 

The Pit: Nytt område, dog VELDIG lite. Ganske kul setting men er egentlig alt for liten for å være en egen addon. Ganske lang hovedquest, men alt i alt = For liten.

 

Broken Steel: Fortsetter fra main story, nytt relativt lite område, øker level cap til 30 (på PC kan denne økes med mods)

 

Point Lookout, en god del større område med helt ny setting: Sump. En av de bedre.

 

Mothership Zeta: Ikke en stor fan av dette, mange klager over at det ikke passer inn i fallout universet, det er jeg ikke enig med. Tross det er det en ganske kjip mod. Innestengte og veldig repetitive omgivelser.

 

Om du ikke leser spoiler: Jeg syntes Point Lookout er best og The pitt en del svakere andre plass, Broken Steel er nok den "viktigste" som bør skaffes først. Mothership Zeta og Operation Anchorage er jeg ikke imponert over.

Lenke til kommentar

Xuanlong Assault Rifle er mye bedre enn Chinese AR :) Mye større DR, samt clipstørrelse på 36 kontra 24! :D

 

Og, til alle som syne vanilje F3 er for lett vil jeg anbefale denne moden: Arwens Realism Tweaks

 

 

Medfører blant annet:

MYE bedre AI på fiender

Mer realistisk hastighet

Mer balansert helse- og rustningssystem

 

I tillegg anbefaler jeg Better Living Through Chems - Omdefinerer og legger til nye drugs, større risiko for addicitns - i tillegg er det sykt nice visuelle effekter ved bruk av drugs :D Dop gir sykt nice boost, men kan gi skumle/forvirrende visuelle virkninger.

 

 

 

 

Nesten alle modsa her er å anbefale: http://amito.freehostia.com/Fallout/FO-mods.htm#realism

Endret av Beges
Lenke til kommentar

I går kveld lekte jeg litt med GECK, prøvde å lage meg en egen companion og fikk det til etter et par timer, ved hjelp av en guide. Men jeg ante ikke hvordan jeg skulle lagre det og da ble alt arbeidet borte :(

 

Så fant jeg en mod som enkelt lar meg lage en helt egen companion, i løpet av ti minutter. I det minste fikk jeg noe trening i tilfelle jeg vil begynne å prøve meg på noen små mods selv :)

Lenke til kommentar
Rundet mainquest igår, samme dag kjøpte jeg utvidelsespakken "Point lookout og den andre (The pit?)"

 

Så nå er jeg i den mansion greia i point lookout, irriterer meg over de greiene med øks som tåler alt!

 

Helt enig. Personene i dette spillet skulle ikke hatt så mye health. At en person tåler 2 autohagle skudd i trynet fra 1 meter er høyst usannsynlig

Lenke til kommentar
Husk at Fallout 3 prøver å være et rollespill, og ikke et helt vanlig skytespill da.

 

Nå sikter jeg mer mot realisme da.

Det er jo der for å lage et spill da. Hvis du hadde hatt realisme skulle de ikke tålt skudd i det hele tatt.

 

Og så skulle det ikke vært satt i fremtiden.

Også hadde det ikke vært alskens muterte monster der ute,

 

Kort sagt, vi vet ikke hvordan verden ser ut om 2-300 år, og derfor kan du ikke forvente at Fallout 3 skal være realistisk. Dette gjelder også alle andre spill som ikke SIKTER på å være realistiske, men underholdene.

 

Hadde dette vært far cry 2 kunne du klaga så mye du ville på realismen, fordi det er et spill som selger seg selv ved å si at det er ett av de mest realistiske spillene som er laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...