Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker De VATS? Og, sjekk at våpenet ditt er i god stand, og at du bruker rett våpen. Dårlige våpen gjer livet ditt surt :p

Der problemet mitt liger, går som regel i Chinese assult rifle, submachinegun og hunting rifle, samt pistol og laser pistol... Har sjeldent skudd for mer enn et våpen av gangen :p

Lenke til kommentar

Lite ammunisjon? Huh. Det er eit problem eg ikkje kjenner til.

 

Vel, Chinese Assault Rifle er det beste av dei, tør eg påstå. Bruk VATS, velg hovud om du er nære nok. Om dei har bra våpen, skyt det ut av hendene fyrst. Pass på at dei er i god stand. Jo betre stand, jo sterkere våpen. Ellers er det ikkje så mykje å sei.

Lenke til kommentar
Lite ammunisjon? Huh. Det er eit problem eg ikkje kjenner til.

 

Vel, Chinese Assault Rifle er det beste av dei, tør eg påstå. Bruk VATS, velg hovud om du er nære nok. Om dei har bra våpen, skyt det ut av hendene fyrst. Pass på at dei er i god stand. Jo betre stand, jo sterkere våpen. Ellers er det ikkje så mykje å sei.

Det er noe jeg alltid har slitt med, og som har ødelagt motivasjonen min før med å fullføre spillet :p

Lenke til kommentar

For å få meir ammo er det ihvertfall nokre ting du kan gjere:

 

Du får ofte utruleg mykje 10mm ammo. Bruk det på lettere fiender. Alle mindre skapninger. Bloatflies, molerats, radroach etc.

Plukk med deg alt av verdi, og sel til ein merchant. Kjøp ammo hvis dei ikkje har nok penger til å betale deg med.

 

Alltid loot ammobokser. Dei finnes fleire stader.

 

Bruk melee våpen frå tid til annen. Balltre er effektive dei og.

 

Ikkje så mykje meir eg kjem på.

Lenke til kommentar

Skjønner godt du plages på vei mot Washington memorial med lvl 4-5...

 

Ta deg en pause og ta en liten runde rundt andre steder i wasteland for å samle mere ammo og kanskje lvl'e et par hakk...

 

Jeg tok ut hele "parken" foran Washington memorial med å snike meg frem å ta en og en super mu'tie... :blush:

 

Edit: en svipptur innom museet på høyresiden hjelper også på både lvl og ammo om jeg husker godt nok...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

for å levle litt så er vel noe av det "enkleste" å gjøre div quests som ikke er mainstory, et het tips er waistland survival guide litt div å gjøre men masse xp.

 

for å få masse ammo så er det perks du kan ta som hjelper deg å finne mer når det er noe å finne vel.

 

du kan og begynne å plukke opp ting du egentlig ikke trenger men som er verdifulle og trade det mot ammo f.eks.

 

og vis du føler ting bruker for lang tid på å dø så bør du gå gjennom hvor mye du har i hvilken stats. tidlig i gamet så er det veldig greit(syntes iallfall jeg) å ha høy small guns og repair.

men så har ikke min char en snøballs sjans i he***te til å snike uten stealth-boy heller... men det trenger jeg ikke med den skaden jeg dealer og armoren som er tipp topp(begge takket være mye i repair(100)) :D helt til jeg treffer death claws... da er det alltid litt spennende.

Lenke til kommentar

Skaff deg unikt våpen.

Ol' Painless er enkel å få tak i, bruker en vanlig ammunisjonstype og har null spread. Gjør Election Day-questen.

 

Finnes selvsagt bedre våpen, men få er så enkle å skaffe som den. Reservist's Rifle er også ganske enkel å få tak i.

 

Ta også å mekk deg en Dart Gun og map den til et tall på tastaturet. Trenger bare ett skudd for å lamme bena til Super Mutantene, og så drar du bare frem rifla og plasserer et skudd i hodet ;)

Lenke til kommentar

Tips: Ikkje ta Scrounger, eller nokre perks som gir deg ekstra penger, ting, experience eller kva som helst. Du kjem til å angre det når du kjem mot slutten av spillet og har utruleg mykje av alt.

 

Og ikkje få nokre stats så mykje over 50. Ta perket "Educated" tidlig, og ikkje les nokre skill books før det. Det finnes 25 av kvar skillbook, ein for kvar skill, og det blir 50 totalt for kvar skill.

Lenke til kommentar
for å levle litt så er vel noe av det "enkleste" å gjøre div quests som ikke er mainstory, et het tips er waistland survival guide litt div å gjøre men masse xp.

 

for å få masse ammo så er det perks du kan ta som hjelper deg å finne mer når det er noe å finne vel.

 

du kan og begynne å plukke opp ting du egentlig ikke trenger men som er verdifulle og trade det mot ammo f.eks.

 

og vis du føler ting bruker for lang tid på å dø så bør du gå gjennom hvor mye du har i hvilken stats. tidlig i gamet så er det veldig greit(syntes iallfall jeg) å ha høy small guns og repair.

men så har ikke min char en snøballs sjans i he***te til å snike uten stealth-boy heller... men det trenger jeg ikke med den skaden jeg dealer og armoren som er tipp topp(begge takket være mye i repair(100)) :D helt til jeg treffer death claws... da er det alltid litt spennende.

 

..gjør man mer skade av og ha mye i repair? o.O

 

Death claws er ille og møte på. Er et quest på Broken Steel expansionen hvor du må sloss mot en hau av dem. Brukte sykt lang tid på det siden jeg ikke hadde et snev av ammo til shotgun, som jo er det eneste som fungerer mot dem på kloss hold >.<

Lenke til kommentar

et våpen som er 100% istedet for 50% gjør mer skade og en armour som er 100% istedet for 50% gir bedre DR

 

*tillegg*

vis du ikke skal legge mer en 50 i vær skill og så løpe rundt å finne alle bøkene så er iallfall det et skikkelig homemade side mission som vil levle deg langt kan jeg tenke meg.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Du tar ikkje meir skade av å ha høg repair. Du tar meir skade av å ha eit våpen som er i god stand.

 

Edit: Påstår ikkje at du ikkje bør stanse alle på 50, berre at du ikkje bør ta dei så utruleg høgt. Hvis du er som meg så liker du å utforske etter å ha gjor ein del missions. Då finner du mykje.

Endret av KristofferAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...