Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

hvorfor selge masse? det er jo mye greiere å bare samle på dyre ting, våpen og rustning så setter du opp i repair skillen så den blir kjempehøy.

ta perks som gjør at du finner mer ammo og mer penger når du kommer nok opp i level.

eventuelt så kan du jo plukke opp alt du ser og selge/trade det. skal du få mye penger så må du enten få opp endel i barter skillen, få tak i ting som er meget dyre/spesielle eller fikse våpen og rustninger så de blir i bra stand og du får endel for dem.

stort sett uansett hva du gjør så må du ha høy barter skill for å tjene bra med penger på å selge ting.

vis du ikke er høyt i lvl enda så fokuser på den skillen når du går opp så tar det ikke lang tid før den er oppe på et respektabelt nivå.

personlig så spiller jeg på konseptet at jeg skal klare meg mest mulig sjøl så har høy repair og trader sjelden noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør repeatable quests.

Det kommer litt an på hvor langt du har kommet, men "Walters Scrap Metal" questen i Megaton kan gjøres ganske tidlig. I denne questen kan man selge Scrap Metal for 15 caps per stykk, noe som gir greit med cash hvis du husker å plukke opp all skrapmetallet du ser hver gang du kommer til et nytt sted.

Etterhvert finner du flere slike quests, bl.a "Geomapping with Reilly" (finne nye locations), "Nectar Collecting for Fun and Profit" (ant nectar) og "Yearning for Learning" (pre war books). Det kan være lurt å stashe slike ting i huset sitt selv før man får questen.

Våpen som gatling guns og rocket launchers er også fint å selge.

Lenke til kommentar

Spilte F3 på en relativt laggy PC rett etter det kom ut. PCen er kaputt, men LETT at jeg skal game masser av F3 når jeg skaffer meg en ny PC :D

Hvis jeg da innstallerer F3 og alle DLCs så blir ikke selve wasteland forandret, eller?

Point Lookout er jo en annen plass dit du kommer med båt.

The Pitt? Også en annen plass der du kommer via en eller annen transport, eller er det utvidelse av wasteland?

Broken Steel antar jeg har ingen effekt(bortsett fra kanskje utvidet max level) før etter du er ferdig med den orginale main questen?

Og da O:A er jo en annen plass, men åssen kommer man dit? Eller er det slik at man aktiverer O:A før man går inn/ingame på pip-boy elns? :p

Lenke til kommentar
Hvis jeg da innstallerer F3 og alle DLCs så blir ikke selve wasteland forandret, eller?

Alt ser likt ut. Vel, nesten. Er en silo og en bygning som er lagt til i Broken Steel. Ikke noe superviktig.

Point Lookout er jo en annen plass dit du kommer med båt.

The Pitt? Også en annen plass der du kommer via en eller annen transport, eller er det utvidelse av wasteland?

Du tar en slags sporvogn dit, og det er utenfor CW.

Broken Steel antar jeg har ingen effekt(bortsett fra kanskje utvidet max level) før etter du er ferdig med den orginale main questen?

Nja. Er noen nye/oppgraderte versjoner av fiender bl.a. når du kommer litt opp i lvl.

Og da O:A er jo en annen plass, men åssen kommer man dit? Eller er det slik at man aktiverer O:A før man går inn/ingame på pip-boy elns? :p

Som med The Pitt og Point Lookout, så får du en pop-up beskjed, samt en map-marker som forteller deg hvor du skal gå. I O:A så er det vel en radiobeskjed man får, om jeg husker rett. Man skjønner hva man skal med en gang.. Ganske rett frem egentlig.

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått spilt Fallout en stund. Har stort sett drevet med sidequests og bare ruslet rundt og lootet - har rundt 100 timers spilletid - og har akkurat begynt med mainquest :!:

Må være det beste rpg spillet siden Morrowind for meg, stemning og detaljrikdom i særklasse. Blir bare imponert over hvor mye arbeid som må være gjort for å skape dette spillet. Lyden av våpnene er det beste jeg har hørt.

Har kun hatt en kræsj på Xboxen.

Noen av stedene er utrolig creepy, det verste var vel å rydde Deathclaw hulene, smyge rundt med "The Terrible shotgun" og vente på og bli overfalt av neste jævel :dribble: konstant grøss i et kvarters tid!

Har hatt Charon en del som companion, er knall og entre et bygg sammen med han, og bare stå tilbake og se han rydder stedet for krapyl - mens han kommer med sine herlige kommentarer:

"What's the matter, can't stand the sight of your own blood?"

"That's it! That's it!"

"You want some of this?"

"You like that? You Bastard!"

Så bra :!:

Lenke til kommentar

det er som alt annet noe som må veies etter hva slags person du spiller.

vis du sniker mye rundt så ville nok longcoaten vært greiest.

på samme måte som vis du er lav til midt level char som kanskje er litt mer rett frem i håndtering av saker og ikke har funnet standard combat armor eller lignende som er bedre så er talon armoren bra vis du enda ikke har fått opplæring i power armor.

Lenke til kommentar
Har hatt Charon en del som companion, er knall og entre et bygg sammen med han, og bare stå tilbake og se han rydder stedet for krapyl - mens han kommer med sine herlige kommentarer.

Om du blir lei av at han klager på mangel av sigaretter kan du faktisk gi ham en pakke/kartong. Men da må du regne med at kondisen hans synker litt. ^^

Lenke til kommentar

Nå som jeg har kommet til level 30 og gjort omtrent alt, mangler bare å utforske noen fabrikker osv, tenker jeg å bare utforske og lete etter ting med samle"verdi". Alle mine skills er 100, så jeg tenkte å prøve å finne skill books og stable de fint i hyllene mine i Megaton (allerede begynt på dette), og ellers quantums jeg kan finne. Har allerede veldig mange, og alle er stablet fint i en hel hylle, så det ser ut som en stor blå vegg. Ellers ser jeg etter fine gnomer, vanlige nuka colaer (til min colamaskin, har vel nesten 400 der nå) og nuka cola trucks. Og jeg har allereden en seng med sikkert hundre pre-war money oppå, så trenger ikke mer av det.

Noen forslag til ting jeg kan samle opp, bare for å vise frem i leiligheten? Det kan være hva som helst fra våpen til røyk... Bare at jeg ikke kommer til å samle opp røyk, så ikke foreslå det liksom.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...