Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah okay, ja det er isåfall ikke meningen at man skal komme så langt, må nødt å ha latterlig mye rad-res og drikke RadAway hver 10.meter eller noe slikt bare for å nærme seg den :p

Uncle Leo(random encounter) prater vell også noe om hvordan de blir laget. Husket ikke helt hva han rablet om.

Som nevnt tidligere er det to supermutants som prater om hvordan de mutantifiserer folk. Ganske lang samtale, jeg snek bort til de med CSA for å høre på :p

Lenke til kommentar

Tja de to første kan du egentlig kjøpe med en gang hvis du vil lvle med de pakkene. Men den siste pakken kan du vente med og kjøpe til du nermer deg slutten på main storyen siden den ikke vil funke før du har/gjør site oppdraget. Normalt ville spillet ha sluttet etter og ha gjort siste oppdraget, mens med denne pakken så kan du fortsette og spille etter at du er ferdig med main storyen, Er ihvertfall sånn jeg har oppfattet det, har selv ikke rundet spillet enda :p

Lenke til kommentar

Jeg slet forøvrig med å få installert F3 DLC til PC.

1. Jeg installerte samt oppdaterte GFW Live, lagde live konto, nick/handle osv. som instruert. Så måtte jeg adde/kjøpe MS points og gjorde det (2000 Points).

2. Deretter kjøpte jeg Broken Steel via GFW app og startet nedlastingen. Alt helt flott så langt. Men så... alt lastet ned og ingenting skjedde, ingen installasjon av den og ikke et pip om hvor jeg fant det som var nedlastet.

Jeg endte opp med å måtte søke etter .esm filer og fant det tilfeldigvis langt ned i en filstruktur.

C:\Users\mittnavn\AppData\Local\Microsoft\XLive\DLC\425307d6000000257e1a9f09170ffe1e6eb7546a7cc7a88f783a90\Content\

Setting i GFW - Live peker kun til demo og videokataloger og selv om jeg endret disse før nedlastinger og kjøp så havnet ikke DLC der.

3. Så måtte jeg manuelt kopiere .bik filer til data\video\ katalogen i F3 (hvor 2 filer måtte erstattes/overskrives) samt .esm og .bsa filer til data\ katalogen.

4. Deretter måtte jeg starte F3 og merke av for lasting av andre datafiler som i dette tilfellet var BrokenSteel.esm og så kunne jeg etterhvert starte spillet og nyte Broken steel.

En ting jeg har merket meg etter dette er merkverdig lagg på ting som skjer, alle meldinger om level up, at broken steel var aktivert og level cap borte osv tok laaang tid. Nå hører jeg lyden for levelupg og mange minutter etterpå komme meldingen på skjermen og deretter etter ytterligere minutter "velg skillpoints" etc.

Så jeg er ikke helt overbevist om kvaliteten på dette. Hvorfor ble det ikke installert etter nedlasting, hvorfor kunne jeg ikke installere det fra GFW Live, hvorfor får jeg denne laggy effekten i etterkant?

Patch 1.5 hadde jeg installert i forkant og brukt uten denne laggen(vanskelig å si siden jeg var på lvl20), samt at GFW Live hadde siste oppdateringer.

EDIT:

Ved å trykke på Live inne i F3 skjer heller ingenting (menyen blir bare grået ut) og jeg lurte lenge på om jeg på en merkelig måte hadde fått Xbox360 DLC selv om jeg kjøpte fra PC. Ikke særlig bra utført dette...

Tips om hvordan dette egentlig skal foregå? Andres kataloger som har måttet lete etter nedlastingen inneholdt bla. ikke xlive men live katalogen, derfor er jeg skeptisk til hele denne greia.

Hva har andre med PC utgaven gjort?

PS!

Jeg har ikke måttet bruke GFW Live koden som står i coveret til F3 noe sted heller, meget merkverdig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er vel kun download og spill i vei på DLC for Xbox vel?

Kjøpte og lastet ned de tre tilleggspakkene som er for spillet fra Xbox Marketplace her om dagen, og skulle fyre dem opp i dag. Jeg får "loading extra content" ved introskjermen, men det dukker ikke opp i selve spillet. Har også prøvd å starte en new game, men uten hell.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Når er det lurest og kjøpe tillegspakkene som er ute til xbox 360? Har netopp starta på spillet, bør eg vente til eg er komt lengre i spillet, eller kan eg kjøpe dem med engang?

du kan kjøpe alle tre pakkene med en gang. du bestemmer selv når du vil gjøre de forskjellige oppdragene, samt at broken steel øker lvlcappen til lvl 30 med en gang, slik at du faktisk kan ta deg god tid føre du runder main storyen om du måtte ønske det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...