Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå spillt gjennom Anchorage og The Pitt, min mening om de:

Anchorage syntes jeg var ganske kjipt egentlig. Uhorvelig enkelt og lite givende. Simulasjons greia er liksom ikke like gøy som å løpe rundt i en del av wasteland.

The pitt derimot var mye bedre, men skulle gjerne sett at det var flere quests der, da jeg føler det var mye mer potensiale der. Men for all del, svært bra :)

Spoiler inneholder noen unike armor's og headwear, ikke noe om hvor de ligger eller slikt. Bare kombinasjonen jeg bruker nå :)

Utover det har jeg nå Popular's hood, ghoul mask og Ashtur's armor :p Ganske frisk kombinasjon som gir:

45 DR, +1 Luck, +1 Charisma, +1 Strength, +10 Sneak og +10 Radiation Resistance.

Bruker ghoul mask fremfor lucky's shades pga jeg har 10 Luck uten de :p

Med full T51-b får man 60DR, +1 CHR og +33 Radiation Resistance

Lenke til kommentar

@Covah:

Jeg har brukt den i kombinasjon med Ranger's battle armor(imo, beste non-power armoren på spillet) før.

Til sammen gir dette: +43 DR, +30 AP, +1 LCK, +10 Small guns.

Med den komboen og grim reaper's perken hadde jeg ikke bruk for Action Boy/Girl :)

Lenke til kommentar
Vil det si at det ikke har kommet noe offisielt om dette?

Jo, det har de. 

Handlingene man gjør frem til main quest kommer til å ha effekt på hva som skjer i Broken Steel. Det er, med andre ord, en ganske stor DLC. Med tanke på at det finnes fremdels flere muligheter, og valg man har tatt kommer til å påvirke hvordan Broken Steel fungerer for deg. De har ikke sagt NØYAKTIG hva som skjer akkurat når du skal aktivere Project Purity, men de skal, som sagt, endre på det.

Lenke til kommentar
Ang. headwear

Er det ingen andre som bruker Ledoux's Hockey Mask?

Denne gir deg +25 AP, og sammen med action boy perken (også +25 AP) har man nok AP til det meste i VATS.

Hvor finner du den? Den må jeg nesten skaffe meg. Bruker Shady Hat for litt sneak og perception, men sneak-skillen er uansett på 100 så den hatten kan jeg godt bytte.

Lenke til kommentar

Hockeymasken finner du slik:

Skaff deg Nuka-Cola Clear Formula fra Nuka-Cola Factory, og dra til Red Racer Factory.

Merk at du ikke kan gjøre dette om du har gjort Nuka-Cola Challenge.

Ledoux skal vente utenfor Red Racer Factory når du kommer deg dit. Han er sammen med... to eller tre andre. Du må drepe ham for å få masken.

Lenke til kommentar

@Mozze

NB: Du får ingen negativ karma for å drepe Ledoux og gjengen hans. Om jeg husker rett tror jeg du først kan selge han formelen(får mer caps hvis du klarer speech), så drepe han og ta masken. Denne masken fungerer desverre som en full hjelm dog.

Edit:

Har forøvrigt fått en ny fasinasjon for melee/unarmed weapons :p Stealth boy og snike bak noen med deathclaw gauntlet er ganske effektivt :p

Noen som vet hva det mest effektive melee/unarmed weaponet er?

Edit2:

Tror det står mellom: Deathclaw Gauntlet, Shishkebab, Jingwei's og Fisto! Har fått stor sansen for deathclaw gauntlet :p

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Fant nettop en bug der jeg bruker 3 forskjellige headwear samtidig:

Fant nettop en bug :p Man kan bruke T51-b helmet(bare prøvd med winterized dog), samtidig som popular's hood OG ghoul mask. Kan sikkert brukes med andre headwear også, men gidder ikke teste det nå.. Virker som man må ta de på i en spesiell rekkefølge også. Tror det var populars hood og ghoul mask først, så t51-b men gidder ikke sjekke nå :p

Samlet effect: +15 DR, +10 Sneak, +1 CHR, +1 AGL

Ganske bra kombo altså :p

Lenke til kommentar

Fant nettop en bug :p Man kan bruke T51-b helmet(bare prøvd med winterized dog), samtidig som popular's hood OG ghoul mask. Kan sikkert brukes med andre headwear også, men gidder ikke teste det nå.. Virker som man må ta de på i en spesiell rekkefølge også. Tror det var populars hood og ghoul mask først, så t51-b men gidder ikke sjekke nå :p

Fikk også en bug når jeg installerte Anchorage.. kunne bruke to (eller var det tre) hatter samtidig.. Orket ikke ødelegge spillgleden med å utnytte meg av det.

Lenke til kommentar

Fikk også en bug når jeg installerte Anchorage.. kunne bruke to (eller var det tre) hatter samtidig.. Orket ikke ødelegge spillgleden med å utnytte meg av det.

Såpass ja. Går det kanskje ann å bruke to full helmets? Altså 2x T51-b? Gidder ikke bruke det nei, blir for bra rett og slett

Lenke til kommentar

har ikke kommet så veldig langt. har gått sammen med brotherhood og steel, og er framme ved radiostasjon. så var jeg dom nokk til å prøve å åpne en dør uten lov og nå prøver brotherhood off steel å drepe meg, jeg har null sjanse til å vinne, itillegg til at jeg mister karma når jeg dreper de i selvforsvar.

etter å ha gjort feilen, gikk jeg igjennom en dør så det ble autosavedt.

er det ingen andre alternativ enn å begynne på den andre saven jeg har, som er 1,5 timers spilletid tidligere?

Lenke til kommentar

Datastol:

Har du drept noen av de, eller bare gått inn en låst dør?

Uansett ville jeg prøvd å kommet meg vekk, enten ved å løpe eller ved stealth boy for og så fast-travel til en annen plass(feks megaton) og vente 72 timer(vet ikke om det er nødvendig så lenge, men verdt ett forsøk, spiller du på PC venter du ved å trykke "t"). Når du returnerer tror jeg de skal være vennlige igjen. Hjelper ofte også å bare legge vekk våpenet. Altså ikke ha noe som helst fremme.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp jeg,

Har akkurat startet med fallout. Har spilt i ca 5-6 timer nå og sliter litt med å finne oppdrag. Det første oppdraget jeg gjorde var å snakke med en fyr som fikk meg til å sprenge en by. Og nå må jeg finne pappa. Men finner ikke pappa. Hvem må jeg snakke med da?

Og hvor er alle oppdragene? I Oblivion var det jo oppdrag over alt.. Bare å stikke til f. eks Dark Brotherhood. Nå sliter jeg med å finne steder med mye å gjøre.. =(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...