Bone Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Den snille løsningen med Tenpenny Tower Quest er..http://fallout.wikia.com/wiki/Tenpenny_tow..._Ghouls_move_in Vel, du må overtale et par folk til å gå med på det ved å bruke Speech Checks. Lettere å spille ond. Kjekkere å drepe ghouls. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Heisann! Takker for svar.. men, det var nettopp det jeg hadde skrevet.. Jeg linket også til linken du ga fordi jeg hadde sett der, jeg ble bare ikke noe klokere! Det står i parentes øverst der at hvis jeg har drept Allistar, så må jeg også drepe Gustavo for å få dette til å fungere.. Jeg har også, som skrevet, brukt speech/persuade på alle(?) beboerne slik at de har akseptert at det kommer Ghouls til bygget.. Men, vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Dreper jeg Gustavo som sitter ved disken går jo ALLE amok og alle residents og vakter blir fiender og jeg må drepe dem.. så.. igjen.. little lost.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Takker igjen for hjelp! Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Absolutt. Prøver å sensurere så mye jeg kan. Og håper at folk innser at å gå på wikien KAN føre til spoilers. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hmm... Skal vi se om jeg forstår, da: Du drepte Tenpenny FØR du snakket med ham angående å slippe ghouls inn? Har du prøvd alle muligheten det står i wikien, som å stjele dette brevet? Har du prøvd å snakke med Roy Philips igjen? Hva sier Gustavo når du snakker med ham? Oops, beklager dobbelpost. Endret 15. april 2009 av KristofferAG Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hmm... Skal vi se om jeg forstår, da: Du drepte Tenpenny FØR du snakket med ham angående å slippe ghouls inn? Har du prøvd alle muligheten det står i wikien, som å stjele dette brevet? Har du prøvd å snakke med Roy Philips igjen? Hva sier Gustavo når du snakker med ham? Oops, beklager dobbelpost. Takk for svar! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ja, jeg drepte Tenpenny FØR dette med Ghouls i hele tatt kom inn i bildet.. kanskje noe rart siden jeg er "super-snill", men jeg syntes han var veldig så ond, så jeg savet og skøyt han -og fikk god karma! Så, regnet med at dette her var bra saker.. Så snakket jeg med Roy Philips og hele den greia med at jeg kunne få de inn i tårnet begynte.. Har snakket med alle(?) beboere og noen har akseptert at det kommer Ghouls og bor side om side med dem, og de har tilbydd seg å si fra til Tenpenny (selv om han jo er død -så regner med de sier ifra til Gustavo?), mens andre er ikke fullt så villige og de brukte jeg speech-skill på! Alle ble overbevist og jeg fikk god karma, det var ingen som nektet.. men, de ble allikevel noe sure og ønsket å flytte så vidt jeg fikk med meg.. Det jeg IKKE har gjort er å snakke med Roy Philips igjen.. Jeg har derimot snakket med Gustavo mange ganger, og han sier at Tenpenny er død og at HAN bestemmer, og at siden han hater Ghouls så kommer ingen av dem inn - "over my dead body" .. men, han sier også at så lenge Tenpenny ikke vil ha dem i bygget, så kommer de heller ikke til å være der.. Lenke til kommentar
Halky Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Big spoiler om en mulighet og om hva som skjer... les på eget ansvar Hmm kan du ikke bare slippe inn disse ghoulene gjennom kjellern da? isteden for og la dem få lov til det, siden det ikke funker hos deg nå uansett. Får du skal kunne få slipt dem inn gjennom kjeller ingangen også serru. Fikk selv gitt ghoulene tilgang ditt når jeg spilte gjennom spillet første gangen da med og prate med alle og be dem om lov. Men har ikke tenkt og gjøre det nå. For det som kommer til og skje hvis du får gitt dem tilgang er at dem da kommer inn ditt og liksom skal leve sammens med dem(det høres jo så fint ut). Men det som skjer i ettertid er at de ghoulene dreper alle andre der og da blir det bare disse stakkars ghoulene igjen der. Men det er en mulighet du har osm sagt og få gitt dem tilgang gjennom kjellern Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Big spoiler om en mulighet og om hva som skjer... les på eget ansvar Hmm kan du ikke bare slippe inn disse ghoulene gjennom kjellern da? isteden for og la dem få lov til det, siden det ikke funker hos deg nå uansett. Får du skal kunne få slipt dem inn gjennom kjeller ingangen også serru. Fikk selv gitt ghoulene tilgang ditt når jeg spilte gjennom spillet første gangen da med og prate med alle og be dem om lov. Men har ikke tenkt og gjøre det nå. For det som kommer til og skje hvis du får gitt dem tilgang er at dem da kommer inn ditt og liksom skal leve sammens med dem(det høres jo så fint ut). Men det som skjer i ettertid er at de ghoulene dreper alle andre der og da blir det bare disse stakkars ghoulene igjen der. Men det er en mulighet du har osm sagt og få gitt dem tilgang gjennom kjellern Takk Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ja, jeg har prøvd den varianten også.. Har savnet og prøvd veldig mye forskjellig.. hehe.. Men, ønsket egentlig at de alle bodde sammen i fred og fordragelighet.. Men, er det slik at uansett hvordan man slipper dem inn, så vil de til slutt overta? Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Å åpne kjellerdøren er et alternativ. Men det koster deg flere hundre karma i minus. Du får nøkkelen fra.. Gustavo og Dashwood, tror jeg. Ikke anbefalt om du vil være snill. Og forresten, hvis du slipper ghoulene inn kommer de eventuelt til å drepe alle beboerene. Endret 15. april 2009 av KristofferAG Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Koser meg litt igjen med Fallout 3, etter en lengre pause.. jeg spilte i ca 80 timer før jeg måtte vente litt! Prøve et par andre spill, osv.. men, nå er jeg tilbake igjen! Har spilt ca 94 timer nå, og kommet til level 18! Koser meg skikkelig med mine 3 companions.. Men, har et spørsmål angående Tenpenny Tower (quest) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenforJeg har drept Allistar Tenpenny, og jeg vil ha Ghouls inn i tårnet, men hvordan skal jeg klare det sivilisert? Jeg har kikket litt her ( http://fallout.wikia.com/wiki/Tenpenny_Tower_(quest) ), men ikke blitt så mye mer klokere.. Jeg har som sagt drept Allistar, og jeg har også overbevist alle (de fleste?) beboerne, enten ved speech, eller valg i samtale, om at de kan prøve å bo side om side med Ghouls-ene. Men, dette vil ikke Chief Gustavo.. han sier "over my dead body" -men, skyter jeg han går jo alle vaktene amok, og det hadde jeg jo heller ikke tenkt! Er det ingen annen fredelig løsning? Jeg spillet "ultra-snill", liksom.. Takker Tror ikke du bør drepe Tenpenny.. Det er vel han som skal godkjenne at Ghoulsene skal få lov til å komme inn. Derfor han Chief Gustavo (?) sier "over my dead body". Han gjør alt som Tenpenny sier nemlig. Du KAN derimot prate med Roy og få alle ghoulsene til å storme stedet da. Men da vil det bli seende stygt og creepy ut inni der. Smak og behag Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Takker for alle tips! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg lurer litt på om jeg kommer til å ignorere hele questen.. det ser ut til at uansett hva jeg gjør, så blir det stedet overtatt av Ghouls.. og de Ghoulsene var egentlig ikke noe bedre enn de som levde der.. De likte ikke Ghouls (jeg liker ikke dem), Roy Philips ville i grunnen drepe alle sammen og overta alt han også, og var stort sett ikke noe bedre.. og uansett hva jeg ville ha valgt, ville stedet ha endt opp som et Ghoul-område.. vil jo ikke drepe noen, heller! Tror jeg lar stedet forbli status quo! (Hvis ikke noe spennende dukker opp etter hvert da.. Nå: Level 19 (Saint), 101 spilletimer, og for første gang kommet inn til the Citadel! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg er ikke helt for det forslaget om alt skal stå i spoiler da jeg antar at de fleste som leser denne tråden vet at de risikerer å avsløre en quest eller to. Menmen før prøve Slapp in Ghouls på ene saven min, men selv som super-ond så gjør ikke jeg det lengre. Blir rett og slett så utrivelig når de tar over! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg er vel egentlig veldig for at ting skal stå i spoiler, slik at folk som ikke vil vite noe (som meg), kan spørre om ting uten å ødelegge saker og ting i spillet.. Men, en forklaring utenfor spoileren, som sier hva spoileren inneholder, bør være på plass.. Men, jeg spiller på PS3: er det flere enn meg som opplever litt kræsj av og til? Av og til når jeg har løpt ute i Capital Wasteland har spillet bare stoppet helt opp, hengt seg, eller andre ganger bare stoppet opp for et par til 10 - 15 - 20 sekunder.. Når den har hengt seg, så har jeg måttet slå power off (den strømbryteren bak på konsollen) , og på igjen, for å spille videre.. Flere som har opplevd dette? Det har så vidt jeg husker enda ikke skjedd når har vær grotter.. kun åpne landskaper.. Og egentlig bare nå i det siste! (Kan det ha noe å si at jeg går med 3 companions? At vi er 4 til sammen.. ? ) Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det kan absolutt ha noe å si på at dere er fire til sammen. Bug exploit? Jeg spilte i 50 timer før jeg i det hele tatt gadd å ta med meg en companion. Tror jeg kvitter meg med ham snart, Charon er slik en kjip fyr. Jeg sier, sett alt i spoiler, eller ta deg en tur over på Fallout-forumet for den norske wikien. På eget ansvar, da alt på det forumet kan inneholde spoilers. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ikke bug exploit, hvis du tenker på at vi er fire tilsammen!? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg, Charon, Sydney og Dogmeat ..men, det som jeg tror er en bug, jeg får ikke Sydney til å bli med inn i Vault 87, hun vil ikke bli med fra Little Lamplight Cavern, hun står bare igjen.. Jeg holdt vel på i 70-80 timer før jeg tok med min første companion.. nå trives jeg nokså godt med det! Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ah, da så. Vel, eneste grunnen til at jeg kommer til å ha companion er for å rollespille. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg også! Jeg *rollespiller* for alt hva det er verdt.. derfor jeg liker slike spill! Derfor jeg *må* følge diverse etiske regler, og alle handlinger jeg gjør er utifra dem.. enkelte ting klarer jeg bare ikke, som det å være slem.. Men, når det gjaldt å rollespille, så synes jeg det passer nokså godt med companions i et slikt spill også.. siden det er mer naturlig å være flere stykker enn kun én når alle farene er så store i Capital Wasteland som der er.. Man må holde sammen! Lettere for de overlevende.. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Fikk med meg Star Cross Paladin for å teste litt. Det som er skikkelig klønete er at hun gjerne mister våpenet sitt. Hun plukker opp noe nytt, men hvor i heite hule det blei av laserrifla hennes må gudene vite, samme med missile launcheren jeg gav henne. Må passe på dem som unger Ikke har jeg brukt for henne heller, spillet er nesten for lett. Burde kanskje skrudd opp vanskelighetsgraden ett hakk. Karakteren min er ganske finpusset mht perks og stats, så den tida jeg brukte på wiki og forum før jeg begynte å spille hadde virkelig noe for seg. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Spoiler inneholder info ang. våpen i Operation Anchorage. Merker at jeg har fått med en del items inn i simmen. Men det er vell ikke mulig å finne Energy Cells der? Har med col.Autum's Laser Pistol så hadde vært litt kjekt Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Angående Anchorange, vet ikke om alle vet om det, men når man må velge seg en pakke med våpen så kan man faktisk få alle sammen om man bare lurer seg til det Du velger en pakke, går ut til han fyren og får våpenet, så går du tilbake til maskinen og henter en ny ticket for en ny våpenpakke. Når du da går ut igjen for å hente selve våpenet fra han fyren, så slipper du bare fra deg alt i inventoryen. Deretter snakker du med fyren og han sier "I'll just take your existing gear", så gir han deg den nye våpenpakken, uten å få tatt tilbake det du hadde fra før, naturligvis. Gjør så det samme med alle andre våpentypene også. Jeg endte opp med råmye ammo og våpen til slutt En ting jeg lurer litt på rent generelt. Det er veldig lite caps rundt omkring. Jeg spiller på PC og har lasta ned en del mods som gjør spillet langt vanskeligere. Gjør at f. eks kommer hele gjenger med ville dyr osv og generelt mer mutants også. Dette gjør jo at jeg får langt mere loot og samtidig har problemer med å selge alt sammen ettersom det er så lite caps. Litt dumt egentlig, blir lissom så caps ikke har noen særlig verdi. Samtidig som at bra loot heller ikke har noen særlig verdi. Blir bare så man lar det ligge. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) *Glem det* Endret 16. april 2009 av Midnight_walker Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 En ting jeg lurer litt på rent generelt. Det er veldig lite caps rundt omkring. Jeg spiller på PC og har lasta ned en del mods som gjør spillet langt vanskeligere. Gjør at f. eks kommer hele gjenger med ville dyr osv og generelt mer mutants også. Hvor har du funnet disse moddene? Og kan man legge til å fjerne modder i et allerede påbegynt spill? Har lite lyst til å fucke opp nå som jeg snart er lvl17. Jeg er ikke typen som spiller slike spill flere ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå