Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare undersøk alt mulig så trenger du aldri å kjøpe ammo (eller noe særlig annet). Tror jeg aldri har kjøpt ammo, men jeg har faktisk solgt endel. Finnes også en perk som gjør at du finner dobbelt så mye caps liggende rundt omkring, men den skal ikke være nødvendig å ha for å få en god økonomi.

Du har to perks som hjelper deg å finne ting.

Fortune Finder (lvl6) øker sjansen bertakelig for å finne bottlecaps

Scrounger (lvl8) øker sjansen til å finne ammo.

Sistnevnte er betraktelig mere nyttig da du gjerne trenger ammo underveis på et oppdrag. Får du av en eller annen grunn for mye så selger du selvsagt det. To fluer i en smekk.

Fikk meg forresten dartgun igår og testet den for moro skyld i Megaton. Nøytraliserte byen på noen minutter, det er ikke like lett med andre typer våpen. Ser nytten av et slikt våpen når man kommer over en horde med kjappe fiender. Får bygge meg ett til så jeg får noen reservedeler. Skal bort hele helga, men mandag skal jeg på jakt ;)

Lenke til kommentar

Må få summet meg til å få bygd dart gun og railway rifle. Har selvsagt gåt forbi hundrevis av skrotdeler, som jeg nettopp skrotet etter en stund.

Tok meg en tur i Deathclaw Sanctuary nå i friminuttet. Var ikke så vanskelig med Alien Blaster og 4 companions. :devil:

Lenke til kommentar

Fortune Finder (lvl6) øker sjansen bertakelig for å finne bottlecaps

Scrounger (lvl8) øker sjansen til å finne ammo.

Har funnet ut at de der fullstendig ubrukelige. Du finner ikke så jævlig mye mer caps at det gjør noe, ammo perken er litt grei, men tror ikke man finner ammo oftere, bare at det er mer ammo der når du finner. Feks har jeg ikke perken nå og kan finne en pakke med 7 darts, med den perken fant jeg alltid 20.

Barter er også ubrukelig i mine øyne, sløs med points.

Jeg er lvl 14 eller noe og har rundt 15k caps :p Tjener veldig mye på:

*Har høy repair skill

*Samler på scrap metal og selger mot stimpacks ved det outcast's fortet (2scrap metal vs 2 stimpacks. dvs. ca 2caps vs ca 74!), selger ikke stimpacks, men kjøper aldri heller. Har alltid over 100 med meg.

*Dreper MYE mutants og reparerer og selger assaultrifles og huntingrifles.

*Selger granater, miner og missiles(28caps pr missile).

*Selger power armors osv når jeg finner slikt(ikke nå lengre da jeg har t51-b eller hva den heter).

*Selger aid's(ser humoren), jet, mentats, buffout,rad-x osv (har alltid rundt 2 av hver med meg i tilfelle. Har forøvrigt alltid mye rad-away og stimpacks.

Kjøper alltid 32.cal, 44.magnum, og 302.sniper ammo når jeg handler.

Har ikke barter, eller finne caps/ammo perks.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
the Pitt er oppe, det er fikset og det er selvfølgelig gratis for alle som har lastet ned den korrupte versjonen ;)

Takker for tipset :) Jeg har nå en sånn såkalt original, men det er ikke den som brukes! Oppdaget at jeg antagelig har oppdatert den feil, med UK istedenfor US-patchene. Det eneste som synes å være forskjellen, er at gfwl-tingen ikke virker. Tilsynelatende, da jeg ikke har testet US-patchene. Og det er like greit imho, har ingen andre gfwl spill og lekepenger kan dra et visst sted, for ikke å snakke om registreringsveldet (Ach, liten rant. Vel vel. Noen måte å sende Bethesda det de skal ha tro?).

Har nettopp innstallert The Pit, og såvidt begynt på den. Ser ut til å fungere, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Merkelig nok møtte jeg på The AntAgonizer nå, vet ikke om det har en sammenheng eller om hun faktisk var så langt unna Canterbury Commons. Hun fant jeg aldri i nærheten av det stedet med "superheltkrangel"-oppdraget med The Mechanist :p Desverre tok Fawkes seg av henne før jeg fikk prøvd om man kunne snakket henne til fornuft. Virket ikke slik i og med at radaren hadde en rød strek på henne.

Lenke til kommentar

Noen andre som har fått problemer med Fallout3 etter å ha oppgradert til AVG 8.5?

Når jeg starter Fallout3 nå, får jeg bare beskjed om å sette i den originale DVD'en. Har forsøkt å disable AVG, avinstallere AVG og reinstallere 8.0 (som jeg hadde før), men får fortsatt samme feilmelding.

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått problemer med Fallout3 etter å ha oppgradert til AVG 8.5?

Dersom jeg krysser av for å starte spillet med administrator-rettigheter (noe som ikke var nødvendig tidligere) starter heldigvis spillet igjen.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et spørsmål angående Fawks. Jeg har opplevd flere ganger at roboter i vennlige områder har reagert på han, og da har jo han uten å nøle fyrt av tibake og etter få strakser er samtlige personer i nærheten nedslaktet.

Er dette en bug, eller er det meningen at det skal være sånn?

Lenke til kommentar
Vi skal vel alltid installere UK patchene og ikke US?

Kommer jo an på hvem versjon du har. Antar den du får i butikkene i Norge skal ha UK patchene.

Reloaded skal såvidt jeg har fått med meg ha US, men jeg har kjørt UK. Eneste som tilsynelatende ble ødelagt var (games for windows) LIVE.

Lenke til kommentar

Har aldri valgt noen perks som jeg syns virker unødvendige. Caps, ammo og experience er lett å få tak i, så lenge man utforsker overalt og dreper så masse man kan. Jeg har over 1000 i alle ammo utenom Mini Nuke og Missiles, så klart. Og jeg dreper alt jeg ser, og bruker sjeldent VATS. Hovedsaklig fordi jeg glemmer det.

Her er forresten perksene jeg tok:

Level 2: Intense Training - STR +1

Level 3: Intense Training - END +1

Level 4: Comprehension

Level 5: Intense Training -AGL +1

Level 6: Toughness

Level 7: Bloody Mess

Level 8: Strong Back

Level 9: Commando

Level 10: Finesse

Level 11: Demolition Expert

Level 12: Sniper

Level 13: Silent Running

Level 14: Cyborg

Level 15: Pyromaniac

Level 16: Action Boy

Level 17: Better Criticals

Level 18: Paralyzing Palm

Level 19: Entomologist

Level 20: Grim Reaper's Sprint

Tok Entomologist i level 19, selv om den er unødvendig. Var det beste valget jeg hadde.

Lenke til kommentar

Du finner ofte 30 ammo i forskjellige ammo-bokser rundt omkring, o du får også masse av å drepe raiders eller super muties. Bruk VATS, så dreper du dem på et par skudd. Profit.

Nå har jeg ikke vært innom ett sted hvor jeg kan kjøpe ammo på lenge, og jeg har vært innom Dunwich Building, Evergreen Mills og Fort Bannister. Det har begynt å minke på ammo, men jeg har lett over 100 på de jeg bruker mest, og godt over 500 på de fleste. Over 1000 på noen av de jeg aldri bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...