Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Da har jeg unnagjort 4-5 timer spilletid på¨pc-versjonen.. er lvl 4 og STORKOSER MEG!!!

Kan ikke skjønne noe annet enn at dette er årets rollespill, men må spille noen timer til før endelig dom :)

Har forøvrig fokus på;

- Speech, small guns, repair, Science.. mye intelligence og charisma.

Er også snill som en engel..

Når jeg får ps3versjonen skal jeg kjøre så ond som bare mulig kombinert med big guns og energy weapons.. og mye på str osv :p

Post hvilken vei dere har valgt å gå med characteren da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg unnagjort 4-5 timer spilletid på¨pc-versjonen.. er lvl 4 og STORKOSER MEG!!!

Kan ikke skjønne noe annet enn at dette er årets rollespill, men må spille noen timer til før endelig dom :)

Har forøvrig fokus på;

- Speech, small guns, repair, Science.. mye intelligence og charisma.

Er også snill som en engel..

Når jeg får ps3versjonen skal jeg kjøre så ond som bare mulig kombinert med big guns og energy weapons.. og mye på str osv :p

Post hvilken vei dere har valgt å gå med characteren da :)

Årets rollespill vil jeg nå ikke si er så veldig stor tittel. Har tross alt ikke kommet så mange konkurrenter i år..men snakker vi årets spill, er vi mer inne på noe. Nå har ikke jeg prøvd dette, men det har kommet så mye annet bra i år at jeg vet ikke om dette har sjangsen.

Lenke til kommentar
Årets rollespill vil jeg nå ikke si er så veldig stor tittel. Har tross alt ikke kommet så mange konkurrenter i år..men snakker vi årets spill, er vi mer inne på noe. Nå har ikke jeg prøvd dette, men det har kommet så mye annet bra i år at jeg vet ikke om dette har sjangsen.

mja vanskelig å si om det er årets spill før jeg har spillt mer.. men for folk som ikke liker rollespill generellt vil jeg kanskje ikke anbefale Fallout3.. det blir en del prating og krever en del av deg som spiller selv om det er ganske actionpreget :)

Har vært et veldig bra år ja.. og flere stortittler er vel i vente.. Så langt tror jeg Metal Gear Solid4 har imponert meg mest, det var et mesterverk.. tror vi må vente år før vi ser så bra historiefortelling/filmer igjen :)

ps: til dere som klagde så jævli på VATS systemet før release; Gå og ta dere en bolle.. VATS eiger så jævli og er kjempekjappt å bruke

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Både x360 og PC versjonen ja. Hva tror du at du kommer til å spille mest på? PC? :)

Det blir nok mest PC ja, men skal seff teste på 360'n også. Dog var det samme dealen med Oblivion, det har jeg vel spilla 5 minutter på 360 og 200 timer på PC :p

Men men, er fin sort egentlig, nå kan jeg sitte foran PC'n med Fallout 3, og så gå i stua og spille Fable II :)

Fant forresten ut at jeg kunne flytte savegames over til profilmappa mi for Live-accounten (ligger i mydocs/games/fallout3) - så jeg slapp å begynne på nytt. Ikke fått noe achievements ennå da, kanskje det ikke er det på PC likevel? :/

Lenke til kommentar

PC-versjonen ble sendt fra PK i dag, og i morgen ligger det i postkassa mi her. Blir kos å endelig få prøvd det. Har ingen forventninger, så om det blir "dårlig" er ikke det noen skandale. Selvsagt, Bethesda lager jo kvalitet, men jeg blir ikke overrasket om en del av syndene som fantes i Oblivion også er å finne her. Uansett gleder jeg meg. Blir kos. :)

Lenke til kommentar

Hos meg var det motsatt, spilte pc versjonen av Oblivion 5 minutter fordi det lagga mer en det gjorde på 360en med en pc som skulle dra det ca high, mens på 360-versjonen rundet jeg over 260timer.

Jeg kan ikke spille RPG spill på pc, altfor mye knapper man må huske på, men jeg kunne hatt det til pc, men den pcen jeg har skal bare ha dem 4 spillene jeg spiller på den nu ikke mer :)

Lenke til kommentar
Jeg må vente på en trainer viser det seg :dontgetit:

Omringet av 2 svære folk med miniguns^^ Kommer INGEN vei fordi jeg har nesten ingenting HP igjen... Hjerterytmen sitter fortsatt i hodet mitt :p

Noen som vet om noen trainere?

er nå bare å loade siste autosave det.. Autosaver jo HVER eneste gang du går til et nytt område/inn i et nytt hus.. Hadde før starta spillet på nytt før jeg hadde juksa :p

Vansklighetsgraden på spillet ser ikke ut til å være spes høy.. fra starten av hvertfall, spiller på hard og har bøttevis med stimpacks, drugs og mja.. En tåler litt juling.. og jeg har 4 endurance osv :)

Kan folk poste hvilken vei de utvikler characteren sin og hvilke erfaringer de har med det?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
er det mye loading i spillet?

og er kartet stort?

gleder meg til mitt fallout 3 kommer i posten i dag! :D

loadingen imponerte meg noe helt enormt.. quicksave/autosave skjer uten å påvirke spillet. Quickload av savegames tar tro det eller ei under 1 sekund, så fort du trykker F9 så har spillet loaded, kjempebra!

Det er loading hver gang du går inn i en by, bygning osv.. denne loadetiden er så kort at du har ikke kjangs i helvete til å lese tipsene som kommer opp på loadeskjermen :) Maks 3-5 sekund loading når du går inn i bygninger.

HW: 3,16ghz dualcore, 4gb ram, vista64bit, radeon 4870

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i 2 timer og må si at atmosæren og presentasjonen er top-notch. Dritgøy bare å snakke med de forskjellige karakterene du treffer på, og historien virker interessant. I tillegg er grafikken SINNSYK, jeg kjører alt på høye settings med null framerate dips, og det ser helt fantastisk ut :) Ble faktisk litt målløs når jeg først fikk se den åpne verdenene foran meg, utrolig detaljert er den også.

Det eneste som er litt kjipt er kampsystemet. Kanskje blir det kulere når jeg får andre våpen, men med bare en revolver i hånda funker vanlig skyting dårlig. Det blir til at jeg tyr til VATS hver eneste gang (jeg har nærmest maksa agility slik at jeg skal kunne gjøre dette) og selv om dette er gøy, så forsvinner spenningen litt når spillet alltid settes på pause. I tillegg savner jeg faktisk en eller annen form for magi ... :ermm:

Spoiler fra starten av spillet:

Drepte dere overseer? Redda dere mora til Butch?:D

Jeg drepte han, idioten drepte jo kompisen som ga meg BB-gun! Redda mora til Butch, dama mi fungerte som et moralsk kompass og sa at selv om jeg hata Butch så burde ikke det gå utover mora hans :p

Spoiler til den første byen:

Sprengte dere byen? Jeg valgte faktisk å redde den, da jeg hadde nok explosives skill :)

Ga meg lite penger, men det var så langt å gå til der jeg skulle møte han skurken. I tillegg så ville jeg snakke med folk om faren min ...

Lenke til kommentar
Synd det er litt kort bare, gjort de fleste sidequests og main story nå . brukt ca 35 timer. tror jeg kunne klart det på under 20 om jeg ikke hadde lekt:)

jeg har brukt snart 5 timer og er langt fra ferdig med alt som er knyttet til megaton.. har ikke vært på super-marten engang.. Snakker med alt og alle, og prøver ut alt.. koser meg :)

Tviler på at jeg klarer spillet på mindre enn 40timer.. håper hvertfall ikke det :)

Lenke til kommentar

jau.. det sa vel anmelderen her på gamer.no også..

Tror nok du har gått glipp av mangen quester.. bare i første byen så ligger det jo tapes og lignende gjemt inne i hus som gir oppdrag her og der.. noen quester får en bare om en sier akkurat de rette tingene til NPC osv.. og slik tror jeg det er gjennom hele spillet..

Jeg prøver å finne mest mulig =)

men det er jo bra at en har mulighet til å spille gjennom spillet slik en ønsker, noen vil ikke spille 100timer for å bli ferdig med et spill liksom.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...