magnusalex Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Denne hovedpersonen er vel ikke en dame som kaller seg Dr. Li ? Nei, det var det ikke. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg er nå level 14 og har kommet så langt i main quest at jeg ikke bør fortsette før jeg er level 20, så nå utforsker jeg bare verden og tar de quests jeg kommer over. Jeg hadde lenge problemet med at jeg på alle quest brukte så mye ammo og stimpaks at når jeg endelig kom meg tilbake til Megaton og solgte looten, så måtte jeg bruke alle pengene jeg fikk på ny ammo og stimpaks. Men det løste seg av seg selv når jeg kom meg høyere opp i level. Nå har jeg mer kontrollen med hvordan spillet fungerer og storkoser meg med å utforske alle de geniale stedene som finnes. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Gjennomførte nettopp spillet på xbox 360 og er det bare meg som ikke liker helt hvordan mainquest vs sidequest i spillet er fordelt? Jeg hadde vel spilt i ca. 30 timer før jeg tok fatt på første del av main questet. I løpet av de 30 timene hadde jeg gjort tonnevis med side quests, stjålet og samlet titusenvis av våpen, ammo og caps, blitt lvl 20 og utforsket 70% av Wasteland. Men så før jeg visste ordet av det så var main quest ferdig og jeg følte det slik at den tiden jeg hadde brukt på å samle alle tingene var litt bortkastet. Total spilletid etter endt mainquest var bare 35 timer, og da tok jeg meg minst like god tid på main questet som jeg hadde gjort før. I overkant av 10% mainquest i forhold til sidequest ble jeg ekstremt skuffet over. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg utvilsomt spilt helt annerledes, men jeg er vant til spill som Baldur's Gate og lignende hvor main quest er 90% eller mer av spillet og side quests er ...ja, side quests. Trodde jeg i alle fall skulle ha 60 timer spilletid da jeg ble ferdig med main quest. Synes også selve main questet var veldig tamt og føltes litt forhastet i forhold til noen av side questene. Dra til 4-5 steder så var det over liksom. Koste meg enormt med spillet og synes det var ubeskrivelig mye bedre enn Oblivion (som var uspillbart på konsoll både pga framerate og leveling system), men var litt irriterende at spillet endte 20-30 timer før jeg trodde det skulle ende. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Dette er vel litt typisk for Bethesdas free-roaming spill, slik som TES-serien og dette spillet. Det er ikke main quest som er hovedpoenget med spillet, slik som det er i mer storydrevne spill som f.eks Final Fantasy-serien. Det er nettopp free-roaming, egne valg og mengden side quests og utforsking som er en del av spillet, nesten like mye som main quest. Det er i hvertfall slik jeg oppfatter det. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Noen som vet når tid DLC'n kommer? Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Noen som vet når tid DLC'n kommer? Har lest en plass på forumet at det skal komme 27. januar... Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Dette er vel litt typisk for Bethesdas free-roaming spill, slik som TES-serien og dette spillet. Det er ikke main quest som er hovedpoenget med spillet, slik som det er i mer storydrevne spill som f.eks Final Fantasy-serien. Det er nettopp free-roaming, egne valg og mengden side quests og utforsking som er en del av spillet, nesten like mye som main quest. Det er i hvertfall slik jeg oppfatter det. Ja. Syntes main-questet var ganske interessant og spennende. Isolert sett kan jeg være enig i at det er litt tamt, men å se på main-questet som "spillet" og resten som pynt (mitt ord) blir feil; "spillet" er din karakters historie fra fødsel til slutten av main-questet. Ikke fornøyd med "spillet" ditt? Start på nytt som en annen person, og lev et annerledes "liv"; gjør ting som forrige karakter ikke ville gjort - du kan til og med kverke den selvhøytidelige kødden Three Dog om du vil... Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kan dette bli en Oblivion-killer? I hope so.. Oblivion er ikke noe bra.. Crappy graphics, og sugent gameplay. Tror du spillet hadde fått "Game of the year" status da tro ? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Syns Oblivion var bedre. Men jeg liker "old" style bedre... Lenke til kommentar
yoink Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 For de som har en spotify konto: Prøv å spille F3 med Radio satt på "older". Fin fin stemning! Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Synes nesten alt var gjort feil i Oblivion: - Leveling systemet var forferdelig (dette måtte vi godta på konsollen) - Det var kjedelig å utforske verdenen. Lite spennende monster og items, generiske huler og tempel. - Det å stjele og snike seg var kjedelig og dersom jeg ikke husker feil så ble man tatt uansett dersom man drepte noen selv om man ikke ble sett. - Kjedelig combat og forferdelig kjedelige spells. Synes de fikset alt dette og mer til i Fallout 3: - Leveling systemet var artig - Verdenen var enormt artig å utforske - Det å stjele, snike og drepe var brilliant. Jeg følte jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville og spille nøyaktig slik jeg ville. - Combat var noe av det beste jeg har prøvd. Våpeneffekter, lyder, effekter generelt var bedre enn det mange FPS utviklere klarer å fremstille. Begge spillene led imidlertid av grusom Bethseda style dialog. Så cheesy at man må le av hver eneste valgmulighet man blir presentert. Irriterende å aldri få sagt det man vil, men isteden måtte velge den setningen som man har minst problemer med. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har ikke den oppfatningen av Oblivion, jeg likte både levelsystemet, kampene, utforskingen, dialogen og veldig kjekt med stjeling og sneaking. Jeg er enig i at hulene var mye av det samme, men det er de faktisk i Fallout 3 også, når du ser etter. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Enig i at dialogene er litt irriterende, er litt å finne den man har minst problemer med... Hatet hulene i oblivion, men resten av verden var spennende... Stjeling og sniking var høydepunktet med spillet, syns nå jeg Men jeg likte ikke våpenfølelsen i Fallout 3... Men begge var bra spill, men likte oblivion bedre... Nå nevnte jeg kun fordeler til oblivion, og ulemper til fallout 3, men er mer jeg kunne nevnt, og begge spill har ulemper og fordeler, og begge er nokså episke... For å si det slik; Go go bethesda! Grunnen til at jeg likte oblivion bedre enn fallout 3, er nok at fallout 3 er "moderne", altså skytevåpen og slikt, ikke med magi og sverd, og gamletider... Jeg liker til vanlig begge deler, men fps er best som moderne og rpg som gamletider... Lenke til kommentar
Gene Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Pga av en bug står jeg fast midt i oppdraget "The Waters of Life" på dette spillet.Kommer ikke videre uten å starte spillet fra begynnelsen av igjen. Noen som har en save game rett før det oppdraget (til PS3) ? Samme skjedde med meg litt ut i spillet. Jeg løste dette med å sjekke neste steg på questen manuelt via nettet og handlet deretter. I mitt tilfelle skulle jeg få vite hvor og hvordan jeg kunne komme meg til et bestemt sted. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 "Gamletider" utrykkes som fantasy eller middelalder, i dette tilfellet fantasy. Synes det er litt komisk å kalle det "gamletider" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Bah, må starte fallout på nytt nå. Å formatere pcen har sine ulemper må jeg si. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Går an å ta vare på savefiler FØR man formatterer da vettø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Like greit å begynne på nytt igjen, å spille igjennom som god, istedet for ond. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Enig i at dialogene er litt irriterende, er litt å finne den man har minst problemer med... Hatet hulene i oblivion, men resten av verden var spennende... Stjeling og sniking var høydepunktet med spillet, syns nå jeg Men jeg likte ikke våpenfølelsen i Fallout 3... Men begge var bra spill, men likte oblivion bedre... Nå nevnte jeg kun fordeler til oblivion, og ulemper til fallout 3, men er mer jeg kunne nevnt, og begge spill har ulemper og fordeler, og begge er nokså episke... For å si det slik; Go go bethesda! Grunnen til at jeg likte oblivion bedre enn fallout 3, er nok at fallout 3 er "moderne", altså skytevåpen og slikt, ikke med magi og sverd, og gamletider... Jeg liker til vanlig begge deler, men fps er best som moderne og rpg som gamletider... Våpenfølelsen er som den er fordi det er meningen du skal bruke VATS. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) "Gamletider" utrykkes som fantasy eller middelalder, i dette tilfellet fantasy. Synes det er litt komisk å kalle det "gamletider" hehe, mente som fantasy eller middelalder såklart, men kalte det bare gamletider bare for gøy xD *snip* Våpenfølelsen er som den er fordi det er meningen du skal bruke VATS. Såklart, men som jeg sa, rpg liker jeg best i middelalder og slikt, så det vil ikke si at det er et dårlig spill, akkurat som FIFA (aner ikke om det er bra eller dårlig, har ikke spillt det siden 2004 eller 2005) ikke er et dårlig spill, selv om jeg ikke kan fordra det... Jeg liker ikke sport spill, sånn er det... Det er grunnen til at fallout 3 scoret litt lavere enn oblivion, kun pga min personlige smak... Derfor passer ikke VATS og våpenfølelsen helt inn hos meg, da jeg liker skytevåpen som FPS... Endret 25. januar 2009 av kjermy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå