Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Oppdraget "The familie":

Er dette en bug? Jeg prøver å spille som en ond karakter, så jeg har flere ganger valgt å drepe alle i "The familie", så stjeler jeg koden, går inn på rommet og overtaler gutten til å bli med. Han forteller meg å dra tilbake til brua og fortelle de andre at han kommer. Men før jeg når frem til brua får jeg: "You are now hostile with the bla bla bla". Hva slags bug er dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdraget "The familie":

Er dette en bug? Jeg prøver å spille som en ond karakter, så jeg har flere ganger valgt å drepe alle i "The familie", så stjeler jeg koden, går inn på rommet og overtaler gutten til å bli med. Han forteller meg å dra tilbake til brua og fortelle de andre at han kommer. Men før jeg når frem til brua får jeg: "You are now hostile with the bla bla bla". Hva slags bug er dette?

Fra http://fallout.wikia.com/wiki/Blood_Ties#Locate_The_Family

If the player kills any member of The Family after Ian makes his decision the inhabitants of Arefu will turn hostile even though no one from the town was directly attacked or killed. Technically this isn't a bug since after Ian makes his decision Arefu and The Family becomes the same faction. If the player attacked The Family instead of talking to them initially this can be a problem if Robert the gate guard is not killed before speaking with Ian. When the player goes to exit Robert will be hostile but if the player kills him the quest will be failed. If the player kills all residents of Arefu, the quest will also fail.

* You can work-around this problem by simply getting past the guard, without killing him, in sneak mode. A stealth boy may come in handy. Bear in mind that your followers (including Dogmeat) would probably attack Robert so be sure to fire them (or send to the enterance of Vault 101 in Dogmeat's case) in the previous area and wait a bit for them to leave the metro station.

o PC users who do not possess such stealth skills and/or items can also use the "tcl" command in console and pass through walls without confronting Robert.

Lenke til kommentar
Oppdraget "The familie":

Fra http://fallout.wikia.com/wiki/Blood_Ties#Locate_The_Family

If the player kills any member of The Family after Ian makes his decision the inhabitants of Arefu will turn hostile even though no one from the town was directly attacked or killed. Technically this isn't a bug since after Ian makes his decision Arefu and The Family becomes the same faction. If the player attacked The Family instead of talking to them initially this can be a problem if Robert the gate guard is not killed before speaking with Ian. When the player goes to exit Robert will be hostile but if the player kills him the quest will be failed. If the player kills all residents of Arefu, the quest will also fail.

* You can work-around this problem by simply getting past the guard, without killing him, in sneak mode. A stealth boy may come in handy. Bear in mind that your followers (including Dogmeat) would probably attack Robert so be sure to fire them (or send to the enterance of Vault 101 in Dogmeat's case) in the previous area and wait a bit for them to leave the metro station.

o PC users who do not possess such stealth skills and/or items can also use the "tcl" command in console and pass through walls without confronting Robert.

Aha, da var det problemet løst. Så dette er altså ikke en bug? Vil heller si det er lite gjennomtenkt av utviklerne. Det er neppe mange "onde" spillere der ute som kunne tenkt seg til dette.

Lenke til kommentar

Sant. Jeg begynte på nytt halvveis inn i første igjennomspilling siden jeg hadde drept mange av de folka som gav med ekstra quest, og at andre quest ble "låst" fordi jeg var for ond. Resultatet ble at jeg gikk glipp av det meste av spillet.

Nøytral tror jeg er den beste måten å gå igjennom spillet på dersom man ønsker å få flest mulig quests, samtidig man tar seg enkelte 'friheter'. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Er seriøst capmine så kraftig at du trenger én av dem for å ta knekken på behemoth-saken?

Nei, ikke etter det jeg vet. Du cripler nok kanskje foten, men skal ikke klare å ta livet av den.

Super behemoth har 2000HP og en capmine eller nukagranat gjør 500HP damage. Så fire miner gjør susen. Mulig dette er påvirket av hvilken vanskelighetsgrad man spiller på.

Lenke til kommentar
Jeg går igjennom som ond, men passer på å ikke drepe folk som er nyttige. Vel, prøver i hvert fall. Nå finner jeg ikke igjen kidden jeg skal prate med på slutten av "Those!" fordi jeg skøyt litt mot han tidligere i spillet. :ermm:

Gutten har et lite "panic room" ved bensinstasjonen i Grayditch. Det er en metallboks som ser litt ut som en telefonboks (eller suicide booth fra Futurama ;)). Jeg vet ikke om han kommer ut av den om du har skutt mot ham, men det er iallefall der han er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...