Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.

Anbefalte innlegg

Hvis du bruker VATS ordentlig, så er det da ikke noe problem med ammo? Jeg har iallfall godt over 1000 av både 5.56 og 10mm (som er det jeg bruker mest), samt drøssevis med missiler (bruker av og til), et par nukes, og masse energi-ammo. Du må bare være bevisst på at du ikke bruker ammo når du ikke bør/må bruke, så er det ikke noe problem. Det burde også være prioritert i budsjettet ditt, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornax: Vaktsjefen i Tenpenny tower, Moira og våpensjappa i rivet city har vanligvis mer ammo enn du klarer å bruke. De får mer ammo etter hvert som du kjøper (og bruker) den gamle.

Jeg hadde lite ammo i begynnelsen, men det lærte meg å spare litt på den. Veksle mellom å bruke Chinese assault rifle på litt lengre hold, shotgun når du er nærmere, og 10mm/melee når det er veldig greie fiender (cockroaches, molerats etc.). Plutselig satt jeg der med masse, masse ammo.

Lenke til kommentar
Fornax: Vaktsjefen i Tenpenny tower, Moira og våpensjappa i rivet city har vanligvis mer ammo enn du klarer å bruke. De får mer ammo etter hvert som du kjøper (og bruker) den gamle.

Jeg hadde lite ammo i begynnelsen, men det lærte meg å spare litt på den. Veksle mellom å bruke Chinese assault rifle på litt lengre hold, shotgun når du er nærmere, og 10mm/melee når det er veldig greie fiender (cockroaches, molerats etc.). Plutselig satt jeg der med masse, masse ammo.

10mm funker veldig bra på Super Mutants også fant jeg ut.

Bruker jo halvparten så mange kuler å drepe en av de som med Chinese assault rifle.

Lenke til kommentar
Men all den tid rekkevidden er kort, og damage er svært manglende, så hjelper ikke det.

Eller har du funnet ett eller annet ubervåpen som er meg ukjent?

Jeg bruker heller 10mm subm.gun i stedet for assault rifle ofte.

De dør jo fortere, og får man i tillegg critical hit er det meste gjort.

Synes assault rifle gjør så lite skade på dem, men hagle close up er alltid effektivt.

Lenke til kommentar
Men all den tid rekkevidden er kort, og damage er svært manglende, så hjelper ikke det.

Eller har du funnet ett eller annet ubervåpen som er meg ukjent?

Det finnes faktisk en unik versjon av 10mm SMG'en

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Den finner du på personen du møter i Museum of Technology etter du har fått questen fra antikvaren i Rivet City, men så vidt jeg vet kan du ikke få den som en quest reward.
Lenke til kommentar

hum. Skal kanskje se litt på det der. Får ikke spilt fallout før den 19. da. Gidder ikke starte på nytt enda, og gamlesaven er på maskinen hjemme. Skulle liksom få med meg saven på en minnepenn, og så glemte jeg minnepenna hjemme :p

Men i alle fall. Chinese Assault Rifle mot hodet (og med diverse perks og litt satsing på small gun skills, i knestående mens du står i ro, så treffer en hodet på helt latterlig lang avstand) gjør jaggu meg susen her i gården. Tar stort sett livet av rimelig mange raidere før de er innenfor en rekkevidde hvor de gjør noe som helst skade på meg, og til dels samme med Super Mutants.

For øvrig er phat man vanvittig morsomt :D

Lenke til kommentar

Er deathclaw det verste en kan møte på? Nå har jeg runna det to ganger, og hver gang jeg leser her skjønner jeg at jeg må ta det en siste gang.(En gang god, en gang ond). Har vært i deathclaw helvete og overlevd hårfint.

Edit: Dette er et spørsmål for de som har spilt en stund.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har bare fyrt av Fat-man'en min mot Super Behemooths. Alt annet har en "spurv med kannon" feel over det :nei:

Brukte fat man mot super mutants utenfor museum of technology. La merke til at de klynga seg veeeldig sammen, så tenkte at det fikk briste eller bære, så tok jeg fram tjukkingen og vips så var jeg kvitt maaaange Super Mutants, gitt.

Lenke til kommentar
Vaktsjefen i Tenpenny tower, Moira og våpensjappa i rivet city

Ok. Tydeligvis ikke kommet så langt ennå.

Bare gjort "The Family" og litt på hovedquestet.

Regner med jeg finner Tenpenny og Rivet etterhvert.

Synes generelt det er litt få quests...? Eller hva?

Var ihvertfall ikke så mange i hovedbyen, og har nå bare hovedquestet igjen...men det dukker vel opp flere.

Ellers synes jeg spillet har en "god stemning".

Ble imponert første gang man kommer ut av shelter'et og kikker utover det øde landskapet...ser jo milevis (med alt på max)...

Savner fortsatt en online-manual (null manual fra steam).

Lenke til kommentar

Det er nok litt mer unntakstilfellet at du trenger den ja. men fy faen for et adrenalinrush det er når du tenker "nå kunne jeg tenkt meg en veldig stor eksplosjon ca. der", og så kommer på at du har en fat man, så skyter (og ber til gud om å treffe noenlunde ok), og så spruter blod og gørr fra et titalls supermutants :p

Lenke til kommentar
Vaktsjefen i Tenpenny tower, Moira og våpensjappa i rivet city

Ok. Tydeligvis ikke kommet så langt ennå.

Bare gjort "The Family" og litt på hovedquestet.

Regner med jeg finner Tenpenny og Rivet etterhvert.

Synes generelt det er litt få quests...? Eller hva?

Var ihvertfall ikke så mange i hovedbyen, og har nå bare hovedquestet igjen...men det dukker vel opp flere.

Ellers synes jeg spillet har en "god stemning".

Ble imponert første gang man kommer ut av shelter'et og kikker utover det øde landskapet...ser jo milevis (med alt på max)...

Savner fortsatt en online-manual (null manual fra steam).

Du har jo faktisk en del quests som er ganske omfattende, blant annet Wasteland survival Guide, "They!" (om du gjør WSG, kommer en liten gutt løpende når du er utenfor supermarket, han gir deg en quest som tar litt tid) og The Family. Så får du en god del mer litt her og der, men kan ikke måle seg med de gamle spillene da...

Moira er jo i den første byen du kommer til. Hun pleier å ha ammo så det akkurat holder.

Lenke til kommentar

Apropo den kidden utafor supermarkedet. Noen idé om hvor han muligens kan ha gjømt seg dersom jeg tilfeldigvis har fått skutt litt på han?

Trenger å finne han for å fullføre "Those!".

Ellers så har jeg forsåvidt fullført over tjue quests, så det er vel litt mer å ta av for deg, Fornax.

Lenke til kommentar
Bruker nesten aldri Fat Man, hvis ikke jeg skal sprenge noe(n) og deretter loade igjen. Den er for kraftig til å bli brukt til noe som helst.

Er jo grei nok til å sende et par mini-nukes rett i skallen på Behemoth tullingene. Ellers har jeg aldri brukt den, så jeg har vel 40+ nukes liggende. Kanskje jeg skal "gi bort" noen til barna i Lamplight ;)

Ellers var det ganske artig å treffe på Dave i "Old Olney".

Dave var jo karen som forlot "Republic of Dave" etter at jeg fikk fikset avstemmingen for ny president slik at Dave tapte. I "Old Olney" fant jeg ham liggende død, med en avrevet arm, sammen med noen døde raiders. Så ille endte han altså opp etter å ha forlatt sin lille "republikk" haha.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...