trrunde Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Følger en guide for å sette opp en ftp server. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=79588 Foreløbig fungerer alt, men det jeg ikke forstår er at plutselig er brukernavnet sauron, ikke ftpuser Forstår ikke hvor den kom inn i bildet, klarer ikke finne den noen plass :S noen som ser hva jeg overser? Edit: se siste post Endret 1. mai 2008 av trrunde Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Har du i det hele tatt fulgt med på hva du har gjort når du har fulgt den guiden? Ser at i proftpd.conf-fila som står på den siden, står det nesten øverst : # Choose here the user alias you want !!!! UserAlias sauron userftp Det har sannsynligvis noe med det å gjøre... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Der var den linja ja den filen der var så lang at jeg tok bare copy paste og etterpå gikk jeg over det jeg vill endre på. Men la faktisk ikke merke til den linja der :o Edit: Nå har jeg problemer her... Prøver å få til å bruke tls for sikkerhet, og når jeg setter det opp ser alt ut til å gå bra, men når jeg prøver å koble meg til via filezilla feiler det. I loggen til filezilla står det: Status: Valgt port brukes normalt av en annen protokoll. Status: Kobler til 10.0.0.138:21... Status: Tilkobling etablert, initialiserer TLS... Feil: Kunne ikke koble til serveren Status: Venter til neste forsøk... Status: Kobler til 10.0.0.138:21... Status: Tilkobling etablert, initialiserer TLS... Feil: Kunne ikke koble til serveren Endret 1. mai 2008 av trrunde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå