Gå til innhold

Hvor få tak i en kattunge?

Anbefalte innlegg

Jeg trodde kattunger var noe som til stadighet ble gitt bort rundt om, men nå etter å ha sett i ca en mnd er det kun katter som koster MYE som er tilgjengelig.

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få tak i en kattunge uten at jeg må betale skjorta?

Bor i Bergen, så om du har, eller kjenner noen som har kattunger de ikke skal beholde er jeg veldig interessert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det brukar vel vanlegvis å vere annonser i lokalaviser og oppslagstavler rundt omkring. Men det reknar eg med du visste :p

Synest det er rart at ingen har kattar å gje vekk. Her i området er det store problem med å få gitt vekk alle kattungane, so det er mange som må bøte med livet.

Lenke til kommentar

Jeg har alt lagt inn en annonse på dyrenett.no og på finn.no, uten å ha fått noe respons.

Har fulgt med både på finn.no og zett.no uten å finne noe som vil gi bort kattunger i Hordaland.

Trodde det ville være samme problemstillinger her, med at katter er noe som er i massevis, og at mange ender med å avlive kattene, men her har jeg tydeligvis tatt helt feil.

Lenke til kommentar

Må si jeg er overrasket over dette. Men det hender jo også at slike kattunger gis bort til bekjente/naboer eller lyses ut på slike oppslagstavler som er på lokale dagligvareforretninger. Før var det både titt og ofte folk som satte inn annonser i lokalavisen om at de hadde kattunger å gi bort. Regner ikke med det har endret seg så mye (uten at jeg har sett etter dette i det siste), men at noen skal legge ut annonse på nettet er kanskje å forvente litt mye. Se i små lokale aviser, ikke nødvendigvis Bergens Tidende, men f.eks. Fanaposten o.l. Det finnes vel også et sånt kattehjem eller noe lignende i Bergen har jeg hørt, kanskje det er en mulighet å sjekke, men de har kanskje ikke små kattunger. Burde uansett ikke være noe problem, sjekk som sagt på dagligvareforretninger og andre steder med oppslagstavler, og små lokalaviser, eller hør rundt i nabolaget.

Lenke til kommentar

Har sjekket forskjellige steder som omplasserer katter, men er ingen kattunger som er tilgjengelig noen steder.

www.hustilpus.no

www.kattensvern.no

http://dyrebeskyttelsenhordaland.org

ser også fast i avisen, både i ba og i bt.

Jeg får ta meg en runde på butikkene i morgen, se om noen har hengt opp noen oppslag.

Om dere vet om noen i Bergensområdet som gir bort katt må dere gi beskjed.

Lenke til kommentar

Oi. Det "gis bort"-valget var godt gjemt. Aldri om jeg hadde tenkt på å se på menyen på den siden, det er jo så naturlig å fortsette å bruke valgene i midten av skjermen når man engang har begynt å klikke der. Faktisk visste jeg ikke om dette valget før nå! Finn.no burde lest "Prioritizing Web Usability" av Nielsen og Loranger :)

Lenke til kommentar

ser du har funnet noen puser. vil bare moralisere litt...

selv om det tydelig var vanskelig å få tak i blandingskatt som skulle gis bort der du bor, er det i store deler av landet et problem med for mye katter, villkatter, og folk som ikke har tenkt godt nok gjenneom hvilke valg de har tatt når de anskaffer seg katt. en katt kan leve lenge under de rette forhold, så man binder seg i mange år. for meg er dyr en forpliktelse, og når jeg velger å annskaffe meg dyr har jeg valgt de forpliktelsene framfor andre ting. i tillegg til å kjøpe dyrere for som er bedre næringsgrunnlag, syns i alle fall jeg de som ikke driver avl på dyr bør sterilisere eller kasterere kattene sine, i tillegg bør man id merke og vaksinere.

jeg steriliserte, vaksinerte og id merket katten samtidig. kom på ca 1700 kr. noe jeg mener det er verdt. p-piller var ikke noe alternativ synes jeg, fordi det ofte fører til kreft hos katter og fordi det er lett å glemme, eller om man har utekatt, at katten rett og slett uteblir å møte da den skal ha pillen. er det innekatt man har er kanskje ikke det med sterilisering like viktig, men det skal ikke mer en en rømming til før det er småpuser på gang, og ja, de er søte og hærlige, men ettersom det er for mange katter, og katter har blitt et problem i norge, er sjansen for at de små nøstene ikke får det godt da de blir voksne ganske stor.

dette var ikke bare ment som moralpreken til trådstarter, men noe jeg mener er generelt viktig å få frem bare...

:)

trådstarter:

ellers ønsker jeg deg lykke til når du finner en pus!

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet i kontakt med en som gir bort kattunger, og den ene av de er nå blitt lovet bort til oss:)

Jeg kommer nok til å kastrere\sterilisere katten. Trodde det var påbudt å gjøre slikt?

Takk for hjelpen hvertfall. Hadde det ikke hvert for linken til finn.no som ble lagt ut her så hadde jeg fortsatt ikke fått med meg at der var en egen kategori som heter "gis bort", og jeg hadde ikke kommet i kontakt med riktig vedkommende.

Lenke til kommentar

Faktisk fått tilbud om to. Den ene er henteklar om ca en uke, da er den 11 uker gammel.

Den andre fikk jeg tilbud om etter noen hadde lest annonsen min. Problemet her var at de ville gi bort en katt på bare 5 uker, men da takket jeg fint nei.

Så om 9 dager har vi fått en liten kattunge:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...