voident Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Hei,jeg har ikke kommet til det punktet der PC-en ikke fungerer enda, men før jeg i det hele tatt prøver på å flashe BIOSen så lurte jeg på om det er noen her inne som kanskje kan gi meg litt råd/tips/etc da jeg har null peiling på dette.Har for øyeblikket en Acer Aspire 1694 WLMI bærbar PC (DDR2-utgaven) som har et ATI Radeon x700/800 (litt usikker) skjermkort.Dette skjermkortet har en vifte som lager enormt mye støy, og det uten at jeg kjører noe som krever noe særlig av grafikk. Jeg bruker PC-en som regel kun til å programmere, samt surfe på nett og høre på musikk, dvs oppgaver _jeg_ ikke tror skulle kreve noe særlig prosesskraft fra GPUen.Mens jeg satt og irriterte meg over dette i dag så sjekket jeg litt på andre fora, og et sted så skrev en person at støyen hadde blitt betraktelig lavere med den nyeste BIOS oppdateringen.Så da kommer jeg til spørsmålet mitt;Hvordan skal jeg gjøre dette, og hvilken versjon må jeg bruke?For øyeblikket har PC-en min BIOS versjon s3A28 (til den type BIOS jeg har - Phoenix et eller annet).På nettsidene til Acer (Sjekk her) så ligger det et par versjoner tilgjengelig for nedlasting, og disse er;3A303A413A43 (for Intel UMA)3A45 (for ATI M22,M24 and M26)Kan jeg bare flashe BIOSen med den nyeste av de som passer for min pc, eller må jeg flashe i kronologisk rekkefølge, dvs starte med v.3A30 -> v.3A41 -> osv. Endret 3. november 2014 av đȫϚ Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det er bare nødvendig å flashe en gang, med den nyeste som passer til din pc. Vær sikker på at du flasher med rett bios for din modell. Hvis "noe" skjærer seg er det stor sjanse for at hk må byttes, men sjansen for at noe skjærer seg er minimal hvis du følger produsentens anvisninger, det verste som kan skje er at maskinen mister strømmen under flashingen, eller at du blir utålmodig og trykker reset/av på knapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå