acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 jeg satt og rødda i bilde mappe me, på den eksterne hardikksen min. så pluttelig ble alle bildan mine borte... er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Når ble de borte? etter at du slo PC-en av og på, etter copy-paste, sånn helt plutselig eller hva? Tips: Skriv på bokmål eller Nynorsk Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Eventuellt kan du ju laste ned Photorec och se om de blir funnet igen.. Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 de blei borte da jeg kopierte bildene, sån i selve kopieringen. hehe, okei Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hva i alle dager mener du med at de ble borte under selve kopieringen? Valgte du en fil høyreklikket og trykket kopier og deretter trykket lim inn til målmappen og deretter var den borte? Dette følger jo ingen logikk ting forsvinner bare ikke med mindre harddiskvolumet er alvorlig skadet men da ville man sannsynligvis fått feil som sa at kopiering ikke var mulig. Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Hva i alle dager mener du med at de ble borte under selve kopieringen? Valgte du en fil høyreklikket og trykket kopier og deretter trykket lim inn til målmappen og deretter var den borte? Dette følger jo ingen logikk ting forsvinner bare ikke med mindre harddiskvolumet er alvorlig skadet men da ville man sannsynligvis fått feil som sa at kopiering ikke var mulig. de blei bort mens jeg kopierte. ja, det var sån det skjedde. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jaha så nå befinner bildene seg IKKE der de ble kopiert fra ELLER der de ble kopiert til? Og du brukte heller ikke Klipp ut kommandoen regner jeg med? Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 ja, de er helt borte. nei Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Vel, da er første prioritet å kjøre diskkontroll i form av Chkdsk på harddisken. Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 hva skal jeg gjøre etter jeg har kjørt Chkdsk på harddisken? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Vel, det gikk vel neppe så raskt gjorde det vel? Chkdsk kan klare å rette skader på filsystemet slik at filene kommer tilbake, hvor effektivt dette er avhenger også av filsystemet men ved NTFS burde den klare å få det meste tilbake. Ved FAT32 er det litt værre da den gjenoppretter de tapte filene tilsåkalt .CHK format. Men får du noen feil i Chkdsk da? Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 det tok sirka 5 min. har NTFS filsystemet på den. nei, jeg får ikke noen feil på den. men bildene er forsatt ikke der. hva er "Thumbs.db" btw, den ligger i mappen der bildene var før. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) 5 min? Høyreklikket du på volumet valgte egenskaper og deretter kontroller og huket av for reparer feil i filsystemet og reparer skadede sektorerer? (Eller kjørte chkdsk /r i fra kommandolinjen) Uansett er thumbs.db en database over Thumbnails som tilhører bildene (Slik at de skal de skal forhåndsvises raskere) Endret 1. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Dette høres litt snodig ut, sikker på at du ikke bare blingset når du kopierte og la bildene i en helt annen målmappe? Prøv å bruke søkefunksjonen hvis du husker noen av filnavnene. Hvis du bruker Vista så har du jo en ganske sterk søkefunksjon. Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 jeg brukte søkefunksjonen i windowsen,men det komm ingen resultatt Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 5 min? Høyreklikket du på volumet valgte egenskaper og deretter kontroller og huket av for reparer feil i filsystemet og reparer skadede sektorerer? (Eller kjørte chkdsk /r i fra kommandolinjen) Uansett er thumbs.db en database over Thumbnails som tilhører bildene (Slik at de skal de skal forhåndsvises raskere) jeg prøvde en gang til...så tok det over en halv time. kjørte Chkdsk /r i kommandolinjen, det var ingen forandring, bildene var forsatt ikke der. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Fant den noen feil da? Om det ikke finner noen feil ved filsystemet eller disken kan jeg ikke skjønne annet at filene skal være der et sted? Har du prøvd å søke etter alle bildefiler på hele disken? Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 nei, den fant ikke noen feil.. ja, jeg har søkt på hele diskken, fant ingen ting.. det faktisk mer plass på harddisken å, etter bildene ble borte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå