vegge Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Vår anbefaling er en ASUS 48x/16x/48x intern IDE CD-RW brenner som for tiden koster 505,- hos ITButikken . Dette er en utrolig prisgunstig og svært rask brenner, støtte for alle brenneformater). Med sin rimelige prislapp er dette veldig mye brenner for pengene. Av testen ser jeg dette; - den konkurrerer bare mot 40x-brennere - den er kresen på plater Noen som har erfaring med Asusbrenneren? Fortjener den hardware.nos anbefaling? Hva med 48x versjonen av Teac, Nec, LG eller kanskje Lite-On 48x til 436,- på Databutikken? Edit: Lite-On selges ikke lenger som bulk, men bare retail. Fortsatt billgere enn f.eks. Asus sin. Lite-On 48x24x48x Retail 488,- Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Så siggen din, kjører en aopen 40x (39.2x på slutenav platen) Denne fungerer kjempebra (4048) det som er litt morsomt er at på alle forumer over hele verden er det over halvparten av de som har kjøpt den som har ekstremt store problemer med den , dermed vil jeg si at denne anbefalingen er veldig risikabel Plextor skal være sikker Lenke til kommentar
southhome Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Så siggen din, kjører en aopen 40x (39.2x på slutenav platen) Denne fungerer kjempebra (4048) det som er litt morsomt er at på alle forumer over hele verden er det over halvparten av de som har kjøpt den som har ekstremt store problemer med den , dermed vil jeg si at denne anbefalingen er veldig risikabel Har også aopen 32x.Fungerer perfekt :smile: (6 mnd gammel) Kjøpte Asus 52x på komplett for en uke siden.Rene afterburneren Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Virker som det meste som berer Asus navnet får toppkarakter her på forumet, har tidligere nevnt PE hovedkortene der asus fremstilles som best/mest for pengene til tross for flere tester der andre kort kommer bedre ut testet mitt mot Msi sitt og må bare bekrefte at Msi sitt yter bedre og er billigere. Så testene her på forumet er jeg sluttet å ta seriøst, samtidig ser man at de fleste produkter som tester bra kommer fra Komplett eller Microplex er dette tilfeldig eller er det de som yter/gir mest til forumet, isåfall er det jo bukken som passer havresekken og det kan det vanskelig bli nøytrale tester av uansett hvordan du snur og vender på det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Virker som det meste som berer Asus navnet får toppkarakter her på forumet, har tidligere nevnt PE hovedkortene der asus fremstilles som best/mest for pengene til tross for flere tester der andre kort kommer bedre ut testet mitt mot Msi sitt og må bare bekrefte at Msi sitt yter bedre og er billigere. Så testene her på forumet er jeg sluttet å ta seriøst, samtidig ser man at de fleste produkter som tester bra kommer fra Komplett eller Microplex er dette tilfeldig eller er det de som yter/gir mest til forumet, isåfall er det jo bukken som passer havresekken og det kan det vanskelig bli nøytrale tester av uansett hvordan du snur og vender på det. Nå har ikke jeg testet nevnte hovedkort, men at de ikke anbefaler MSI skjønner jeg godt, MSI ser av en eller annen grunn ut til å lage mye ustabilitet og bråk med hovedkortene sine. AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Virker som det meste som berer Asus navnet får toppkarakter her på forumet, har tidligere nevnt PE hovedkortene der asus fremstilles som best/mest for pengene til tross for flere tester der andre kort kommer bedre ut testet mitt mot Msi sitt og må bare bekrefte at Msi sitt yter bedre og er billigere. Så testene her på forumet er jeg sluttet å ta seriøst, samtidig ser man at de fleste produkter som tester bra kommer fra Komplett eller Microplex er dette tilfeldig eller er det de som yter/gir mest til forumet, isåfall er det jo bukken som passer havresekken og det kan det vanskelig bli nøytrale tester av uansett hvordan du snur og vender på det. Nå har ikke jeg testet nevnte hovedkort, men at de ikke anbefaler MSI skjønner jeg godt, MSI ser av en eller annen grunn ut til å lage mye ustabilitet og bråk med hovedkortene sine. AtW Når det gjelder ustabilitet / bråk som du kaller det er ikke asus bedre ,jeg skifter i gjennomsnitt hk 4-5 ganger i året jeg har to maskiner på disse har jeg hatt minst 15 hk fra msi kun ett har vert prob med, når det gjelder asus har jeg nå nummer 7 i maskinen av disse har 4 røket (det siste for på fredag) i tillegg til dette har jeg bygget mange maskiner til andre både intel og amd de fleste ha hk fra msi disse har jeg enda ikke fått feilmeldinger på. At en enkeltperson har hatt et enkelt kort fra en produsent og fått prob og roper opp her på forumet bryr meg mindre. Jeg sier IKKE at asus er dårligere enn andre men at de er så mye bedre er heller ikke sant. Når PE kortene kom på markede var tross alt asus kortet ca 400-500 kr dyrere enn Msi og hadde dårligere egenskaper på feks overklokking hvordan kan da en test forsvare å sette dette som best i test/mest for pengene, det er det jeg synest er latterlig. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Når det gjelder ustabilitet / bråk som du kaller det er ikke asus bedre ,jeg skifter i gjennomsnitt hk 4-5 ganger i året jeg har to maskiner på disse har jeg hatt minst 15 hk fra msi kun ett har vert prob med, når det gjelder asus har jeg nå nummer 7 i maskinen av disse har 4 røket (det siste for på fredag) i tillegg til dette har jeg bygget mange maskiner til andre både intel og amd de fleste ha hk fra msi disse har jeg enda ikke fått feilmeldinger på. At en enkeltperson har hatt et enkelt kort fra en produsent og fått prob og roper opp her på forumet bryr meg mindre. Jeg sier IKKE at asus er dårligere enn andre men at de er så mye bedre er heller ikke sant. Når PE kortene kom på markede var tross alt asus kortet ca 400-500 kr dyrere enn Msi og hadde dårligere egenskaper på feks overklokking hvordan kan da en test forsvare å sette dette som best i test/mest for pengene, det er det jeg synest er latterlig. Vel vel, jeg har satt sammen et par maskiner med MSI HK/skjermkort og hjelpet et par andre med MSI HK/skjermkort og jeg vil nesten tørre å påstå det motsatte. 3 MSI hovedkort hvor alle 3 var defekte og 3 skjermkort som alle var defekte. Jeg ville for min del ikke kjøpt MSI pga. nettopp denne erfaringen pga jeg har liten tro på at det er tilfeldig at jeg har motatt/arbeidet med 6 stk blåmandagsprodukter på rad. Anbefaler at dere tar en titt på http://cdrinfo.com/ for reviews på brennere. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 jeg har brennt 100 blanke billigplater med min 40X LG uten en eneste feil. uansett bryr jeg meg ikke åssen brenner jeg har, nesten ingen som er trege / gjør feil lenger. nå har jeg en 52x asus som jeg vannt i en broodwar compo på et lan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå