toshast Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei! Jeg åpnet porten 42239 i uTorrent ved å bruke guiden til www.portforward.com . Alt det gjorde jeg med Wi-Fi og funket helt fint Men når jeg deaktiverte Wi-Fi og koblet til internettkabel ble ikke det tegnet nede på uTorrent grønt lenger. Det gikk over til den gule trekanten Så aktiverte jeg Wi-Fi og tok ut internetkabelen og vips! Da fikk jeg det grønne tegne ! Men mitt spørsmål er, hvorfor forsvinner det tegnet (lukker porten seg) når jeg kobler til lokal tilkobling? Har det noe å gjøre med at jeg åpna porten med trådløs internet? Og i så fall, kan noen hjelpe meg med å åpne med lokal tilkobling også? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det er nok fordi du har forwarda porten til ip-adressa til trådløs kortet ditt. Dersom du då koplar til med kabel og slår av trådløsen, har nettverkskortet ditt fått ei anna ipadressa enn wifikortet får når det er på. Så dersom du skal bytta av og på med wifi og kabel må du inn og endra på ruteren kvar gong alt etter kva ip-adresse som er rett. Lenke til kommentar
toshast Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Det er nok fordi du har forwarda porten til ip-adressa til trådløs kortet ditt. Dersom du då koplar til med kabel og slår av trådløsen, har nettverkskortet ditt fått ei anna ipadressa enn wifikortet får når det er på. Så dersom du skal bytta av og på med wifi og kabel må du inn og endra på ruteren kvar gong alt etter kva ip-adresse som er rett. Ok takk! Men kan jeg ikke bare gå inn og legge til to ip-adresser? En for Wi-Fi og en for lokal tilkobling? Det burde vel gå fint? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Trur ikkje du kan forwarda same porten til 2 forskjellige ip-adresser. Du kan evt prøve å skrive inn 42239-42240 i uTorrent, og forwarda port 42240 til ipadressa til kabelkortet ditt. Lenke til kommentar
toshast Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Trur ikkje du kan forwarda same porten til 2 forskjellige ip-adresser. Du kan evt prøve å skrive inn 42239-42240 i uTorrent, og forwarda port 42240 til ipadressa til kabelkortet ditt. ok, da prøver jeg det EDIT: Det gikk dessverre ikke Endret 1. mai 2008 av toshast Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det eg tenkte. Då må du nok berre bytta om ipane i ruteren når du byttar tilkopling. Evt kan du opna 42240 og forwarda den til kabelkortet. Så kan du berre bytta om portnummer mellom 42239 og 42240 i uTorrent, alt etter kva tilkopling du brukar:D Lenke til kommentar
toshast Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Det eg tenkte. Då må du nok berre bytta om ipane i ruteren når du byttar tilkopling. Evt kan du opna 42240 og forwarda den til kabelkortet. Så kan du berre bytta om portnummer mellom 42239 og 42240 i uTorrent, alt etter kva tilkopling du brukar:D Hehe ! Litt tungvint men jeg får prøve det da Takk for hjelpen Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Tungvint ja, men finns vel ikkje betre alternativ bortsett frå å bruka same nettverkskort konstant:p Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Noen rutere har mulighet for å anngi at den tilkoblede enheten alltid skal få samme ip. Dersom du har mulighet for det er det den enkleste og beste løsningen. En annen mulighet som kan gå dersom ruter ikke har noe slik funksjon, er å gå inn på nettverkskortet på den stasjonære, og endre ip fra DHCP til manuelt, og skrive inn den adressen du har forwardet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå