Gå til innhold

Installere Linux, men ta backup av windows


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 'nesten' ny laptop med windows vista og masse stæsj installert som jeg ikke vil miste...

 

Jeg har prøvd demoen av ubuntu 8.04, men skjermen blir helt svart(som backlight forsvinner... :S )

 

Derfor vil jeg prøve og installere dette(har endel erfaring fra før), men er det noen som vett hvordan jeg kan kopiere hele disken(2 partisjoner) til en ekstern disk, og dereter innstalere ubuntu, og vis det er uaktuelt og få til og virke, sette opp windows igjen?

 

Takker for alle svar, håper jeg har gjort meg klar nokk;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom LIVE-CD-en blir svart når X startes (etter splash screen som viser Ubuntu med progressbar), så er det ikke sikkert at det blir "a walk in the park" å konfigurere skjermkortdrivere. Når det er sagt så er det selvfølgelig mulig å innstalere Ubuntu på en egen partisjon uten å påvirke Vista-filene, men det er selvfølgelig kjekt å være helt sikker.

Hvilket skjermkort har du forresten?

Lenke til kommentar

Hei, har ATI X2300 HD, regner me at det kan bli litt kav med xconf filene, men som sagt har jeg litt erfaring med dette(ivertfall nvidia:S) så det blir spennende og se...

 

Jeg har Backtrack 2 final instalert på usbdisk som jeg kan boote fra og bruke, vil

 

dd if=/dev/sda of=/eksternhdd/image.img

 

virke?

 

(ps. har ikke brennbare cd'er/dvd, og det er vanskelig og skaffe her oppe, så løsninger uten bruk av disse er ett pluss ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...