Gå til innhold

Hvilken A4 skriver til DVD plater og foto


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med å velge meg en ny skriver. Har en Epson Photo 950 som jeg har hatt i 5 år, men nå begynner den å bli litt gammel. Sliter med hyppige dyserens og må skifte blekkpatroner alt for ofte.

 

Jeg lager en del DVD filmer med tilhørende cover, og den må derfor være grei når det gjelder å skrive på DVD plater. Typisk så står gjerne skriveren i et par uker før jeg plutselig skriver ut noen bilder og noen DVD plater, og så står den gjerne ubrukt igjen i et par uker eller mer.

 

Jeg har ikke lyst å betale så mye mer enn 1000 kroner, og jeg trenger ingen multifunksjonsskriver, selv om det er kjekt å ha.

 

Nøkkelelementer for meg er blekkpris, rimelig i drift, lett å skrive ut med, vannfast blekk hadde vært fint, men ikke et must. Trenger absolutt ikke noen LCD skjerm på skriveren, men ser at de fleste multifunksjonskriverne har det.

 

Noen anbefalinger, ser at de fleste kjedene fører Pixma 4500, er den grei, eller litt gammel nå? Har kikket litt også på Epson R265 og R365. Har vært fornøyd med Epson, men jeg er ikke så nøye med hvilket merke det er.

 

Er det et stort sprang i bildekvalitet på 1000 kroner og opp mot 3000?

 

Litt tips hadde vært fint :)

Takk!

 

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må bli en Canon.
Det "må" det ikke, men iP4500 er ikke noe dårlig valg. Jobber med en test av tre skrivere i denne klassen, kommer forhåpentligvis i slutten neste uke.

Viste faktisk ikke at Epson (eller andre) hadde skrivere som skrev på CD/DVD. Men det ser ikke ut som det er lett å få kjøpt dem. Ikke mange netshoper har dem. Synd at R265 ikke har to-sidig utskrift.

 

Arne M

Lenke til kommentar
Viste faktisk ikke at Epson (eller andre) hadde skrivere som skrev på CD/DVD. Men det ser ikke ut som det er lett å få kjøpt dem. Ikke mange netshoper har dem. Synd at R265 ikke har to-sidig utskrift.
Det er synd, ja. Dersom det er viktig, er Canon Pixma iP4500 et godt valg.
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt en Canon mp610. Den får du for 1400,- eller 1600,- nå på Binders. Har brukt den masse selv og får knall godt resultat. Den gjorde det visstnok veldig bra på Dinside.no (den vant) tror jeg.

Uansett: så er den mye maskin for pengene.

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt en Canon mp610. Den får du for 1400,- eller 1600,- nå på Binders. Har brukt den masse selv og får knall godt resultat. Den gjorde det visstnok veldig bra på Dinside.no (den vant) tror jeg.

Uansett: så er den mye maskin for pengene.

Hvis han ikke trenger multifunksjon, er det bare tull å betale for det.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Viste faktisk ikke at Epson (eller andre) hadde skrivere som skrev på CD/DVD. Men det ser ikke ut som det er lett å få kjøpt dem. Ikke mange netshoper har dem. Synd at R265 ikke har to-sidig utskrift.
Det er synd, ja. Dersom det er viktig, er Canon Pixma iP4500 et godt valg.

 

Har forsøkt Canon Pixma 4500 uten suksess.

Første 4500 jeg hadde fikk jeg skrevet ut på noen få CD plater før jeg fikk en feilmelding om at jeg måtte fjerne CD-tray og lukke indre deksel for å få gjort den ønskede utskriftsjobben.

(Meningsløst)

 

Til tross for avinstallering av software og nynedlastning av oppdatert programvare og drivere hjalp ikke dette.

Maskinen måtte inn til service. Ventetid....... så kom dommen fra verkstedet om sensorfeil og at jeg ville få ny maskin fra Canon utlevert i butikken jeg handlet. Hentet ny maskin og det første som skjer er at jeg får samme feilmelding igjen.

Maskinen er levert inn og kjøpet er hevet.

 

Trodde jeg hadde fått begge "mandagsmaskinene" - men servicemannen på verkstedet på Holmlia sa at det var flere som klagde på det samme....

 

Så nå jakter jeg på en ny og det blir neppe en Canon 4500

Noen anbefaler HP så jeg leter...

Endret av Pondus42
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...