Eirikgg Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei Er det andre som sliter med høy ping og pakketap mot utlandet som har nextgentel? Eirik Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ja, det er problemer mellom telia <-> NGT om dagen virker det som, klarer fint 1.1MB/s mot uninett sin ftp, men prøver jeg å dra ned noe fra min server hostet hos Leaseweb så får jeg 35-50KB/s. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ja, men kun land som er vest for Norge. http://speedtest.net/ Full pupp mot Russland og Finland, men under 0.5 mb til Danmark, USA, Tyskland osv. Ringte NGT igår angående problemet. Det var vist ikke noe de kunne gjøre. Håper de skifter utenlands-ISP. Lenke til kommentar
Spelaren Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) TAKK, herleg å finne ut at det ikkje kun var eg som sleit her. Eg prøvde å laste ned 157 mb oppdatering av mount&blade (.9500) men her i Helldalsåsen går det sinnsvakt tregt. På Vallaheiane gjekk det problemfritt derimot... Endret 1. mai 2008 av hjelpehjelp Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ja, det går ikke akkurat kjapt... Lenke til kommentar
frode_i Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Til info: Har opplevd samme problemet på min NGT linje. Snakket med en på kundeservice hos NGT i dag. De var klar over problemet, og opplyste at det oppstod 29.04. Problemet gjelder routing via Teliasonera mot utlandet. Problemet hadde høy prioritet og kundeservice hadde fått beskjed om at feilen skulle bli utbedret i løpet av dagen.Fyren på kundeservice hadde merket problemet selv og beskrev hastigheten som "ISDN fart". Noe jeg kan skrive under på. Hvis en så alvorlig feil har vært kjent siden 29.04 så er det jo snodig at de ikke gjør noe før i dag. Og den er ikke meldt på listen over problemer i "driftsmeldings loggen" til NGT. Men det er vel ingen kunder hos NGT som har valgt dem pga den gode informasjonen og servicen. Lenke til kommentar
Spelaren Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei, eg prøvde å laste ned mount&blade-oppdateringen idag, og det gjekk raskere. Filefront-serveren gav meg over 500 KB/s i begynnelsen før den stupte ned og etablerte seg på 150 KB/s... Men youtube fungerer som den skal mtp preloading. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Fikk beskjed fra NGT på mail at feilen skulle rettes kl 1600 den 02.05.08. Men den er fortsatt ikke rettet. Steike så fort en merker at en surfer som om det var 1998 Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hadde samme problem 30 april, men det var fiksa til 1mai. alt vest for norge gikk treigt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå