cs_ Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Når jeg kobler til (hvilket som helst) mikrofon og prøver å bruke den i feks. Ventrilo så får jeg en merkelig pipelyd som blir høyere og høyere, og en windows "beep" som gjentar seg fire hundre ganger (feks. når du holder inne tjue knapper samtidig på tastaturet). Lyden (Realtek) kommer fra hovedkortet som heter P5K (asus). Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du sier ikke noe om, om du bruker "push-to-talk" eller "voice activation" på ventrilo. Hvis du bruker Voice Activation og den er satt meget lavt, + at du ikke bruker headsett men stereo / surround høytalere så vil du få feedback. Det virker som det er dette du har. Bruk headset, skru ned microphone boost. Helt til den pipingen forsvinner, den er også meget skadelig for dine høytalere. Feedbacken kommer av lyden som kommer ut av dine høytalere treffer din mikrofon, som så igjen kommer ut av dine høytalere. Og for hver loop blir frekvensen høyere og høyere. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Når jeg bruker USB-headset med samme instillinger får jeg ikke pipelyden. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Som ikke er i strid med WigNut's uttalelser om feedback fra høytalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå