iNeo Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Hei. Min far har ett problem med forsterkeren sin. Problemet er at når man prøver å øke volumet fra -80(ned til -20) og nedover til + siden, slår den seg av. Det er helt tilfeldig hva volumet står på når den skrur seg av. Glemte å skrive spørsmålet Hvorfor skjer dette, og hvordan kan vi forhindre/ stoppe det? Endret 4. mai 2008 av iNeo Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Den blir sansynligvis overbelastet, og da er løsningen å bytte den ut med en kraftigere forsterker, eller bytte ut høyttalerene i noen mindre krevende å drive. Litt info om resten av anlegget skader ikke Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Han har nettopp fått den og betalt en god del for den, så jeg tviler på at noe bytte blir aktuelt. Høytalerne er relativt små de også. Så det kan det ikke være. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Finner ikke noe info om den modellen, sikker på at du har fått navnet riktig? Hva slags høyttalere er det? De kan trekke en del selv om de er små Kjøpt brukt eller ny forresten? Blir den varm når/før den skrur seg av? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ja skrev feil modellnavn. Se i tittelen for det nye navnet. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hva slags høyttalere er det? De kan trekke en del selv om de er små Kjøpt brukt eller ny forresten? Blir den varm når/før den skrur seg av? Det kan hende at den får et signal som er for kraftig. Litt mer info om hva som er koblet til når dette skjer, og hva som typisk spilles av kunne også vært nyttig å vite. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Sikker på at du ikke har en ødelagt høytaller, eller noe som kortslutter. Ta ut en og en høytaller og test. Jeg har aldri hatt noe problemer med min AX4. Du har vel modellen som er en generasjon før min. Jeg har siste AX utgave, ASi hvis jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Når vi fikk bytta høyttalere (til Patos 410 mk2) fungerte det helt fint. Løst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det var en kamerat av meg som hadde dette problemet og naturlig nok ble jeg spurt til råds. Jeg tok turen innom og fant ut at to høyttalerkabler lå nær hverandre bak en terminal og dermed lagde en "kortsluttning". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå